Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

August 07, 2010

Study smbil nangis..aku tension..

Hellu..skang da kol 2.20am da..aku tak tido2 lagi..hubby da terlena da kat bawah ni teman aku tak mau tido2 lagi ni...emmm..tension la belajar...sb da lama tak perah otak kan...pastu kena main ngan nombor2 binary lak..then hexadecimal ttiba decimal...tension btul tekan kalkulator..tambah lak skng ni kedudukan posisi belajar da tak leh cam dulu..nt cian baby aku ni..kena dok pun sopan santun sket...tp tu bukan masalah aku..masalah aku ni cam susah n lambat sgt otak aku ni...nk kate tak paham aku paham..tp berbelit2 la biler memikir...hubby byk gak tolong aku..contohnyer..assigmnt yang kena guna Ns2 aku tu takde saper tau cner nk guna even da 3 minggu sei....tp hubby dlm masa baper jam je errrr...lebih kurang 2 jam dia da xpert Ns2...so.da leh start wat assignmnt...mean...confirm dlm kelas ni aku sorang je tau antara kawan2 aku caner nk run Ns2...tu baru nk run..blum lagi wat assignmt..huh...selalu master orang kate lagi senang dr degree...tp tahap aku ni..ditambah lak nga 3 tahun tinggal bab belajar elektrik ni...agak susah la jugak...igt2 lupa..so byk kena refresh balik ni..so kepada kengkawan di luar saner..aku suggest klu ada hati nk sambung master...better pas degree je korang sambung..jgn tunggu bertahun2 baru nk sambung...bukan aku sorang merungut ada jugak kawan2 aku yang lain pun merungut..anyway..survivor aku ni selalu ada lah backup aku di kala air mata aku mencurah di pipi sb tension otak aku terbelit ttiba2...pastu nk simpulkan balik tu punya la susah..pastu nangis..hak hak hak..cam pe je aku ni...otak terbelit nangis...pastu hubby lak offeraku terangkan sket kat dia..pastu nt dia paham n ajar aku..takke pasal2 dia lak kena susah2 study subjek aku..sedangkan subjek dia pun byk..takpe la..takat tolong2 aku tuk assignmnt..cari jln penyelesaian pun da cukup..then aku continue ngna assignmnt aku...nk tolnog study tuk aku takpe la syg...tak sampi ati nk susahkan hubby aku yang aku syg sgt ni..ternyata...hubby aku ni mmg sgt bijak orangnyer..otak dia jarang terbelit...mmg sgt bangga dapat dia..makin hari makin aku kagum ngan kepandaiaan dia..ye la..aku kenal dia time keje...tak tau latar belakang study dia...rupanyer hubby aku sgt cerdik n bijak dr aku ni...ok2...aku malu...tidak....aku malu...terlalu mudah aku menangis cam budak kecik..cam apa apa je...mm..pikir2 balik...syg benar hubby kat aku kan..dah la selalu tolong kau ngan kerja umah..kadang2 cam tghari td aku study smpi lupa nk sediakan mkn tghari...pastu dia masakkn tuk aku..ish2....tak senonoh btul aku ni..hmm..(cam tak baisa je hubby masuk dapur..hak hak hak)hubby mmg tak suka menyusahkan aku..dia klu leh semua dia nk wat...huhuhu..terharu sgt...sgt happy idup ngan dia..tak suka marah...tp klu marah aku nangis..so baik takyh marah...then ckp pun lembut je...sesuai ngan nama dia..Cahaya Kelembutan...hak hak ..nama dia dia bangga sgt tu..ok..nama aku takde makna..nt nama anak aku nk kasi ada nama yang indah cam hubby aku tu..dulu suka memainkan nama dia..time aku kawan ngan dia..sb aku tak suka dia time tu..sekarang ni terbalik la plak kan..ish2...
sb td aku dok pulun belajar...skang aku tak ngantok la plak...takpe2..aku update blog aku..esok aku wat latihan...mmm..3 hari tuk 2 bab dlm 1 subjek..is2...subjek lain nk covergak ni..tp pelik..hubby aku relex..tup2 da siap kerja assignmnt dia..sb pe???? sb dia buat time aku tido..klu aku berjaga nt aku suka dok kacau dia itu la ini la..time aku tido adalah masa dia tumpu study dai..hak hak hak..dapat bayangkan kan betapa aku ni mengindahkan hari2 dia ngan pelbagai karenah aku yang comel?????? hak hak hak....
anyway..baby aku td biler bersantai dia aktik...skang ni dia tido la kot..senyap je..kejap2 je rasa dia tendang..mimpi kot..tu dia terkejut n tendang aku..cian dia...huhuhuhuhu....
skangn ida tulis2 blog ni..ilang sket rasa tension aku...aku harap aku dapat lulus ngan cemerlang dlm program master aku...ye la...nt balik mengajar aku nk ajar student aku btul2..cari seberapa byk pengetahuan yang aku leh dapat time master ni..aku nk ajak student aku biar diorang pandai nt...mm..skang ni la matlamat aku...tak nak ajar sekadar tuk dapat gaji bulan2..tp nk ada kepuasan mengajar..iaitu biler student aku dapat skor markah yang baik sebab diorang paham n master subjekaku ajar....amin.......lagi satu...aku dapat bantuan kerajaan n UTEM..so kena belajr betul2...kira amanah tuk aku ni..n..tak dpt dinafikan kadang2 aku stress jugak memikirkan amanah ni..isau sgt..tp takpe..korang pun doa2 la tuk aku ye....tuk huby jugak..dan tuk baby jugak..aik...baby??? yela..moga2 kuar2 nt umur 1 tahun da pandai cipta senjata yang hebat cam citer iron man...ok..ak ua tak btul sb ttiba2 ke situ la plak..tak nk la cipta senapang..nk cipta mesin kuih tart mama..ah kah kah kah..(ini adalah perli tuk hubby ak uaygn tgh nyenyak tido tu)...
ok la..nk g toilet..sembhyang then nk tido....nt2 aku update lagi...

to my lovely hubby ------> thank you for everything...luv u so much...muah..
to my baby -------> mama syg sgt kamu...b a good person nt ye...muah...
to my readers -----> (ada 's' tu..takpe perasan cam ramai orang baca la....)semoga anda semua happy selalu...

bye

No comments:

Post a Comment