Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

August 14, 2010

Hi...

Hellu..rasanyer cam malas nk update blog..kenapa???? sb aku rasa penat sgt..nk buka blog pun cam mals...apatah lagi nk menulis..ni baru siap wat assignmnt...tp tak abis pun sb tak tau nk wat caner..ish...germa btul ngan aku ni..asyik terkandas je biler wat assignmnt..kena ada geng jugak wat skali..sejak bilertah jadi gini...jap2...sejak dulu lagi rasanyer..cis...igatkah aku da berubah..samer rupanyer..tp makin teruk sket kto sb kuat tido..hehehe...skang ni da masuk hari ke-4 puasa..hmmm..esok puasa lagi..smpi la 30 hari genap..harap2 sampi masa tu jugak la aku leh bertahan..puasa penuh tahun ni...yahuuu..setakat ni ok lagi..tp pg td baby cam tak gerak sgt..myb dia pun penat berpuasa kot..isau gak aku...biler da buka puasa bukan main dia berdisko dlm petu mama dia ea...actually ok kan klu puasa smbil mengandung??????? aku pun tak sure...rasacam ok..tp hari ni adalah hari yang sgt memenatkan..sedangkan aku byk tido..keje satu pe pun tak menjadi..hubby rajin rini..pg2 da stud..aku jugak terkandas kat katil..tido dan tido...kol 10.30 baru bgn..see..betapa teruknyer aku ni kan..ish2....smlm nyer aku tido lewat..tp takleh dijadikan alasan...sb kecian baby..nt dia pun pelik kejapmama dia bangun, kejap tido...time biler dia perlu bgn n tido ni..ah...sudah...aku telah buatkan baby aku confius cian dia..nt kuar kang berkerut2 lak dahi dia sb suka memikir...hak hak hak..ok aku start merepek lagi..seperti bias klu aku merepek tu tandanyer aku tension...tension apa??? tension belajar la...mmm..dlm kelas mmg paham tp nk wat latihan ish..tak boleh jadi ni...aku kena g library la esok..g study..kat umah aku study tp ntah la banyak dugaan kot..jap tido jap tgk tv jap nk men tenet..susah btul biler da tua2 nk belajar kan...
rini buka puasa kat luar je..sb hujan lebat hubby cancel tukg pasar ramadhan..sb pe??? sb nt aku demam kena ujan...baru aku semangat pakai tv merah ngan tudung itam lagi mmg sgt sesuai tuk aku g pasar ramadhan..alih2 aku singgah jln2 kat JJ..mst orang kate, ish...orang cumel tp pakaian selekeh je...takpe..aku tirma seadanyer asalkan perkataan cumel tu ada..hak hak hak...pigt nk buka puasa kat PIzza Hut...tp hubby kate "jom tgk dulu klu2 pizza ada nasi"...nk tergelka pun ada...aku rasa pizza selalu takde nasi tp takpe..aku pun cam bengong2 gak.smbil berkata "jom jom..." merengkan aku ni...hak hak hak..pastu tak jadi...cancel..aku kate nk mkn nasi....so g la kat Ayam Penyet kat Tmn U..smpi2 depan kedia aku ngan hubby dua2 wat perangai tak nak turun..aku reason mst tak best dok kat kerusi dia..aku suka kerusi besar2 tuk keselesaan..hihihi..hubby laktak teringin nk mkn nasi ayam penyet...diam2 rupanyer dua2 tak nk mkn ayam penyet rupanyer..sekali lagi ak ucam mereng..hak hak hak..pastu g la kat Pak Ali..oo..rupanyer kat situ pun buka tuk orang berbuka puasa...hubby sgt la gembira..nk mkn nasi beraluk rupanyer..cian dia ..klu ckp awal2 kan bagus..tak yah la aku uggest tempat mkn lain...g je terus kat situ...berselera kitaorg mkn....yummy2...daging masak merah..mmg aku suka..abis satu pinggan..paling tak tahan tu air satu gelas je..klu kat umah smpi kena marah ngan hubby baru bernhenti...hak hak hak..akt luar nmpknyer aku control ye...len kali mkn luar je la..aceccecee alasan..padahal malas..hak hak..tp ternyata mkn di rumah berbuka puasa lagi la menyeronokkan...nt hubby bacakan doa kuat2...pastu tersengeh2 cam kerang busuk aku minum air...hak hak hak..kat kedai kena baca doa perlahan2 nt malu orang dgr..xcited buka puasa..pastu, tak leh tersengeh cam kerang busuk..minum pun bersopan..hak hak hak..tp mmg buka posa kat umah algi best...pastu aku dok bising lak mknan tuk supperaku takde...so hubby g beli kek...yummy...sb byk sgt pilihan n semua aku nak,so akuambik satu paket tu ada semua jenis kek..yummy....sedap2..tp aku tak mkn lagi..pas tulis blog ni aku g mkn...sb td aku mkn kriok kriok...tau pe tu kriok2??? maggi goreng la...sb aku tgk iklan dia kate kriok2..so, aku bahaskan dia kriok2...hubby aku paham apa tu kriok2..aritu jelajah satu JJ taman u da abis kriok2 aku smpi aku merajok ng hubby sekali ngan JJ aku merajuk sb takde benda tu...pastu da lupa ttiba2 hubby belikan 2 hari lepas...pastu kat JJ jugak aku sempat merembat Oreo n Cocoro...yummy2...mmg sedap..mmg menggemukkan jugak..aku tak nk sebenarnyer..tp perut aku asyik menghala ke arah cocoro n oreo je..pepaham jela kan..tu tanda bby aku nk mkn tu..hak hak hak..tgk best pe pregnt, sb semua leh bagi alasan bby nk mkn...hak hak hak...
igtn kg scan baby..nk tgk dia sihat ke tak..tp tak g lagi pun..tgk la ari rabu ke ....nk confirm lagi jantina baby..nama hubby da pilih da klu gurl...xcited..kadang2 tersasul panggil nma pilihan hubby lak..ngada2 skali kuar laki..nah ambik ko...hak hak hak..nama baby tu dr sblm aku kawinlagi kot aku ckp aku suka.pastu hubby tambah sket cam best je..so on je kot...klu lelaki confirm nama "azyze" tu kena ada...turun temurun la katakan..takpe la tak kisah..sedap jugak..so klu korang tgk ada "Azyze" tu adalah keturun famili sebelah hubby aku tu....klu tgk skali ensem pastu sweet2 gitu pastu adalah nama azyze tu confirm anak aku..yela..ikut muka mak dia kan..hak hak hak..sekali aku kau mereng..ok..smbil taip otak dok pikir nk mkn kek mana satu dlu ye..hubby tgh tido...baca notes di pastu tido...baper kali dia kejut,dia bangun senyum pastu pegang note balik sekilas pandang da tido..penat agaknyer...aku da siap masak tuk sahur..lega rasnyer..masak simple je..tak yah la kau citer..malu la..hak hak hak...tp tu atas permintaan hubby..so aku wat je la...hehehehe..malu nk citer...tp takpe la citer je la..hak hak hak..aku masak sayur masak lemak ngan nk goreng ayam..pastu nk goreng telur pastu dah2..tu je..kang tak empat abiskan sblm sahur abis kang...
ok la..nk p mkn kek pastu tido....bye

No comments:

Post a Comment