Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

August 25, 2010

Ku Sangka Ku Mmg Kebal...

Hellu...huhuhuhu....mulakan dengan nada yang sedih sb lengan aku skang da start mula lenguh..sakit kena cucuk pagi td...sakit sudah terasa...kawan2 aku kate, kena cucuk tu tersa la sakit after few minit or 1 hour..tp mula2 kena cucuk aku ok je...just ngadu kat hubby sakit sb kena ambik darah tu je...(klu nk tau tiap kali g check doktor then ambik darah..tiap kali tu jugaklah aku muka monyot sb sakit kena cucuk tuk ambik darah..) hubby just tiup2 je la jari aku..cam pujuk budak kecik la katakan...walalupun umur aku da agak tua iaitu 25 tahun..tp perangai aku cam budak kecik lagi tau...tp ngan hubby jel a...aku jd budak kecik..dpn orang lain,aku adalah seorang yg matang..acececee...
waktu naik ket pas abis checkup aku ok je..rasa kebas sket je..then ilang..so aku sangka aku ni kebal la orangnyer..siap bangga lagi dlm hati..."wah..org lain semua kate sakit..lenguh...tp aku???? mmg kebal btul la aku ni "..sekali da nk ptg ni da terasa la lenguh2..hubby siap kate la.."tu la..abg nak tuam ngan air panas..ayg tak nk..." huhuhu..sedih je dgr..menyesal sb degil..hubby da beria pg td nk tuam kan lengan aku...tp aku kate..tak h..sb tak sakit..sakit jari je...hak hak hak..pastu berlagak..then tghari tu aku tertido la plak..ku sangka aku mmg penat la kot....tp rasan yer salah satu kesan tu jugak la kot...sb aku kena cucuk....
skang ni sakit lagi....lengan da lenguh..."abg...ak nk tuamkan ke??????"....mana la hubby aku ni g....mm..takde kat sebelah aku ni kira turun bawah layan tv la tu..tinggal la aku kat atas sorang2 ngadap laptop ni...td dia dtg tgk aku type blog...dia kte nk trun bawah..(aku akan marah klu aku update blog dia dok tercongok sblh aku baca skali..aku tak leh concentrae..) so dia da tau baik dia larikan diri dr aku menjerit buat bising satu umah..wah wah wah....
jap g nk turun bawah wat muka kecian..wat muka cam sakit..mst nt laju je dia urut2 badan aku...then mst dia tuam..tak cayer kita tgk nt...hak hak hak...
td g klinik..aku masuk bilik nurse tuk check tu, dia kate pe tau.."awk baru 6 bulan ke..td waktu awak masuk sy igt awak da nk due"...aduh..terhiris hati aku sekejap..aku kate pe tau .."semua org kate gitu...sb perut saya besar.." pastu aku gelak..dia pun layan je la..hak hak hak..tp takde la aku kecik aati pun sebenarnyer...tp jadi sakit ati bila kuar je citer kat hubby..dia leh gelakkan aku..terus rasa nk moody..(sb aku selalu bangga baby aku besar.sb tu la perut aku besar..) huk huk huk..tp aku tak kisah la..yang penting, best biler baby tendang2 aku..wah wah wah...hubby tak leh rasa..aku je rasa..so pandan muka dia...mstdai teringin nk tau or rasa jugak caner ea rasa biler ttiba akukate "oit..tendang mama ea..."..aku tau dia jeles...sb di tak leh rasa baby tendang perut dia..hak hak hak...(ada gak modal aku balas balik sakit ati aku kan)

mm..td dgr berita semua kakitangan kerajaan akan dpt 500 tuk duit raya..seronoknyer aku....first time ni dpt duit raya kerajaan..sblm ni swasta..tak dpt la...ni da kerajaan dapat la..rezaki anak aku agaknyer....nt leh simpan beli baju tuk baby..(tak abis2 ngan baju baby kan..hik hik hik...)

gaji da masuk..then nt 1 aribln nk setel semua bayaran yg perlu di bayar cam kete...tepn...then nk kuarkan sket dlm 300 tuk duit raya...nk g tukar kat bank..then nk kuarkan sket beli baju2 raya...then nk kuarkan sket beli bahan2 buat kuih raya..tempahn cheese tart n coklat cheese cake aku tu byk jugak...harap2 aku tak pengsan la buat nt..huhuhuhu....then n kwat kuih raya kat umah lagi..hubby kena tolong ni..hik hik hikk...kak aku da pesan cheese tart dia nk ..mak mentua aku pun nak..adik2 ipar aku pon dok pesan soh baw balik...huhuhuhu...klu aku bawa balik perut ngan baby ni ok tak??? hak hak hak..pastu wat alasan kat kak n adik2 tersyg aku ni kate "baby penat..tak leh nk wat kuih.."..hik hik hik..bw balik tuk mentua aku je..hak hak...mak au tak bising la plak nk kuih raya aku bawa balik sb adik aku skang da giat dok wat kuih raya kat umah..nt leh la aku mkn blik kedah nt..confirm sedap..sb dia mmg ikut resepi..aku ni suka ubah2 resepi sket..hak hak hak..

ok la..nk study..nk wat latihan sok ptg ada exam.harap2 aku dapat jawab ngan tenang n mudah..amin...

1 comment:

  1. Kena cucuk ATT ek Ida?
    hehee
    sakitkan
    aku dah kene cucuk dua kali tetap sakit juga. Semalam memang x larat nak buat keje kt opis

    ReplyDelete