Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

August 05, 2010

GLurrrr...tup...tup...

Hellu..rini mood aku bangun awal gilos...rini takde kelas..aku terasa nk bangun awal la plak...nk sambung tido cam malas je..g buka semua tingkap dlm umah...pergh..udara pagi mmg best...aku suka...or...i like....hehehe..tajuk entry aku kali ni pasal gegaran2 dalam perut aku ni...semlm aku kelas mlm...smpi kol 10.30 la jugak..and guess what??? sepanajng dalam kelas tu aku gelak je..sb prof yg mengajar tu sgt la kelakar..aku tak penah mengantuk masuk kelas dia..selalu xcited nk g ada lah..sb aku mst aku ketawa mengekek2 tgk gaya n lawak spontan dia tu...pastu ada plak baby comel dok gelak jugak dlm perut aku ni...asyik bergerak je..perasaan aku??? "sangat la indah"...yes..mmg perasan biler anak dlm kandungan kita bergerak2 sgt la indah...terasa aku sdg bawa satu nyawa yang sntiasa teman aku g mana jua aku beraada...eccececeh...tp mmg sgt aktik dia...bergerak2 then rasa cam kena sepak pun ada..pastu rasa cam orang ketuk perut pun ada...mm..aku perasan kan, kalau ati aku tgh senang, happy n tgh bersantai...mmg baby pun akan aktik..tp klu aku tgh tension, sedih..or pape la...dia akan senyap je..aku rasa baby aku ni sgt la memahami diri mama dia ni..yang semestinyer agak mmoody..hehehe..perut aku semakin hari semakin besar...ada orang igt da 9 bulan pun ada..tp takpe..tak kisah..aku bangga bawa perut aku yang kian memboyot ini..hahahahaha....biler jalan terkedek2 sket...perut ke depan sb nk seimbangkan badan aku..then kadang2 smbil jalan terpegang la pinggang sendiri sb lenguh...hak hak hak..pastu biler pas makan aku rasa sgtla cekang...isau jugak klu terkoyak kulit perut aku ni..hihihihi....mmg best la perasaan mengadung...cuma wal2 pregnt dulu badan aku lemah je la...asyik muntah..then badan penat....tp da lama2 alhamdulillah...semua da kembali agak normal...kadang2 aku muntah la jugak..sb tak tahan mkn terlalubanyak pun masalah jugak...tp satu aku sdg usahakan iaitu kurangkn meminum air ais...ada kawna aku kate, perut kau nmpk besar sb terlalu suka minum ais...mm..tak baik tuk kesihatan..ok akucuba kurangkan..aku minum suam2 kuku pasni..hehehe....rini ujung minggu aku nk study je..exam pun cam da nk dekat je..isau la jugak..nk study banyak tu...pastu nk wat latihan...tp assigmnt satu tu tak leh buat lagi..sb sgt la susah nk install bendalah tu...da 2 minggu aku ngan kengkawan yang lain try n error still have problm....tp imrove from day to day la...hopefully semuanyer ending ngna baik..markah assigmnt pun tinggi...amin...nak sgt lulus ngan cemerlang dlm program master aku ni....harap2 doa aku termakbul..amin....

ok la citer pasal baby...barang2 baby da beli dlm 40%...stroller blum lagi..errr...tunggu orang kasi adiah ok tak??? hehehe...mana la tau ada orang terpikir n terlebih duit tuk beli stoller yang cantik2 tuk baby aku ke..hehehehe...cam ada je...ish..cam perasan terlebih je aku ni..hak hak hak hak...tp pikir2 dr aku beli stroller dulu aku ras cam beli kerusi baby dlm kete kot..nt senang nk hantar bbyg umah orang jaga...tp....tak tau la saper leh jg baby aku nt..isau jugak ni...aku nk cari yang btul2...yang akan jaga anak aku baik2..klu leh tak nk orang tu jga ramai2...just anak aku n sorang anak dia...ok gak tu kan..then dia mst la lemah lembut sket...pembersih sket..kat area umah aku ni tka sure la kat mana ada..ish...pening gka ni..hubby tka survey2 lagi ni..susah ati da aku ni..ish2..takpe2...4 month to go...sempat...tukang urut cam ada yang kitaorg aim..tp tak g jumap lagi..yela..klu dapat setel n tempah semua kira senang la...ha...satu lagi..aku cam da nekad je nk beranak kat ospital kerajaan je la...igt nk beranak kat swasta...so kitaorg pun saving la dlm 5K tuk beranak kat swata ni...sb itu ada lah permintaan parents n mentua aku la jugak dan juga seangkatan keluarga aku...diorang kate anak first better kat swata..penjagaan dia elok..ok ...aku pun semangat la menabung demi anak aku ni..hehehe...then ttiba2 aku jadi bertukar fikiran biler ada sorang kawan aku Lia namanyer..dia citer cousin dia beranak kathospital Kulai...macam2 la dia citer...pastu aku terpikir la...y not aku guna perkhidmatan ospital kerajaan ea...nak beranak bukannyer lama..hopefully la..sakit tetap sama...takut ttap sama...tp cousin Lia beranak sblm masuk labour room...hehehe...tak kisah la..still ada nurse yang take care...then baby diajaga pun ngan baik...luka dijahit pun ngan baik...2-3 hari da sembuh lukanyer...then nt ada nurse datang umah 3 hari berturut2 tgk keadaan baby n maknyer...cam bagus je...dulu aku penah wat operation kat ospital swasta...ok la..nurse dia takde la marah2 aku..tp ada jugak yang cma garang ngan orang sebelah aku tu..mm..samer je aku rasa...ku bayar mahal2 pun kena marah jugak...ada possibility la kan kena marah..dalam dunia ni mana ada orang yang sgt2 baik...
mmm..tu la...then aku cam terpikir nk berank kat hospital kerajaan..klu ada masalah pape senang refer je kat diorang....lagipun jarak dia lagi dekat dr aku g ke pakar puteri..tp anyway..pemeriksaan kat pakar putri ttp akan aku buat jugak..pilih doktor mana....harap2 dr. perempuan available la...persediaan ttp buat...tp niat di hati sekarang nk beranak di hospital kerajaan je la...tak yah bayar...then insyaAllah layanan diorang baik..takkn diorang nk layan tka elok kat sesama manusia kan...:) anyway..aku tak ckp pun kat sesaper kecuali hubby n mak aku...hubby nyer komen..."npe...beranak je la kat swasta..abg ok je..jgn isau..."..pastu da ckp2 npe semua... "ok la..terpulang kat ayg..tp buat jugak persediaan kat pakar putri..abgn k yang terbaik tuk ayg..duit tak kisah"...lebih kurang gitu la katenyer....mak kau lak... "la..npe..klu kat oospital kerajaan pun tak pe..tp lebih baik la klu g pakar putri..kak sya dulu penjagaan dia baik je..layanan pun baik..selesa..tkape..mak byk duit..guna je duit mak..." biasa la mak aku mmg gitu..actually duit bukan masalah aku..aku cam tak nk menyusahkan sesaper...aku rasa nk g hospital biasa je...tu tak ckp lagi kat ayah aku tu..ish...cari nahas la klu ckp kat dia..mau 4 bulan aku usah ati...sb mst ayah aku nak aku beranak kat swasta...ish..tak yh ckp..nt da masuk ospital baru ckp la...nak wat caner kan..da masuk pun dlm ospital...lagipun selama ni aku wat check up kat klinik kerajaan..ramai mmg ramai...tp takpe..tak kisah...
mmm..ok la....aku da lapar..baby aku da gerak2..aduh...indah nyer parasaan aku kala ini..sb td nmpk hubby dok usha aku kat tnagga..pelik agaknyer aku takde kat atas...selalu mst gitu..celik mata je klu tak nmpk aku merata dia cari aku...hak hak hak..ni camana klu aku takde ni???? mst dia rindu aku...yela...klu ilang depan mata pun dia terkial2 cari aku...tmbah2 klu dgr bunyi goreng2 kat dapur..lagi laju dia cari aku..sb dia mmg tau aku takut bab menggoreng ni..hak hak hak..pastu confirm smbung tido kat bawah lak..konon2 teman aku la...hubby mmg suami yang baik...selalu ak urasa disayangi...kadang2 aku rasa dia anugerah yang sgt2 berharga yang Allah berikan pada aku....mmm...syg sgt kat dia...tgk aku jalan sorang2 pun dia tak smpi ati..nk teman jugak..padahal kelas aku bawah gunung dia lak atas gunung..teman jugak..agaknyer cian kot tgk aku ngan perut besar terkedek2 jln...pastu spaer2 nmpk aku mst tersenyum...aku senyum je la..agaknyer pe la diorang pikir ea...harpa2 semuanyer baik2 belaka...paling tak tahan budak2 dlm kelas aku semua kenal hubby...aku pun naik pelik..mana dia pergi..mst akan ada orang kate "sy cam kenal hubby awk la..."...klu bukan budak utm KL mst budak teknik..yang bestnyer orang je igt dia..dia tka igt pun orang tu..tp takpe..yang penting pandai berlakon jg ati orang tu..kang kecik ati org tu hubby tak igt dia...takpe..kadang2 berlakon pun takde salahyner...
k..lapar da ni...bye

3 comments:

  1. Ida, ko bersalin kat Johor ke? kalau hospital johor tu laki x leh masuk dewan bersalin. Means waktu ko beranak, laki kene tugu luar. Mmbr aku last minit, trus tukar hospital pantai putri pdhal dah masuk wad hospital kerajaan dah hari tu.

    ReplyDelete
  2. aah...yake...kawan aku cousin dia beranak kat hospital kulai johor, husband boleh masuk je...tp tak sempat nk masuk labour room, cousin dia da beranak..tp kawan aku kate, boleh masuk...nt aku tanya lagi kawan aku...

    ReplyDelete
  3. bukan semua hospital johor huhu
    Hospital yg kt JB tuh... apa namanya sultanah Aminah ker? yang itu mmg confirm x leh masuk. Klu ko nak branak kt hospital johor yang lain aku x taula huhu

    ReplyDelete