Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

August 22, 2010

Nasi Lemak Ayam KFC...

HEllu...lama giler ah tak update blog...baru bpe hari ye??? rasa cam da berminggu la plak...aceceece...padahal sebenarnyer malas nk menulis..ditambah lak ngan keje2 sekolah dan juga keje umah yang membebankan...cewah...beban sgt la..assignmnt la sebenarnyer..keje umah no problm sgt sb hubby byk tolong...aritu g borong tudung..pastu beli seluar pregnt..seluar yang da ada da buruk...rini penat satu hari dok ngadap komputer laptop ni buat assignmnt ...tinggal sket lagi..tinggal la tuk hari lain..arijumaat da kena hantar..ari khamis ni plak nk exam lak..is...tak bersedia lagi ni....esok kelas kol 8 pagi...3 jam straight...anak mama mst meragam nt..dai tak selesa klu dudk lama2 sgt...nt dai tak nk aktif sgt...aku rasa ngantok sgt skang ni...tp malas nk tido..nt aku mimpi pasal exam tak pun pasal assignmnt..kaco je mimpi kan..hak hak hak...klu mimpi main salji takpe jugak kan...best sket..ni tak..mimpi ngeri je..hak hak hak..td g JJ hubby kate satu hari aku ngadap laptop wat keje, so dia nk baw aku kuar..dia isau tgk aku...tgk tv pas buka td termenung je..sbenarnyer otak da lemah agaknyer...ni ha..mata aku cam prblm la plak..nk kena g wat cermin mata..klu contact lens susah ...renyah..teringat masa muda2 dulu..suka gatal2 pakai ctc lens...beli kaler2 lak tu..wah wah wah....kelakar la..pastu pakai kejap2 je..yela..time tu takde sesaper..duit byk..so aku habiskan la...huh...yela sgt tu..aku tgk org pakai aku pun mst gedik nk pakai jugak..hak hak hak...da besar n matured ni da takde la nk pakai2 benda tu...klu leh nk elak lagi..tp cam kena je buat cermin mata...dulu time belajar gatal jugak wat..ada lah kat umah skang ni 2 lagi...tp tak nk pakai..nk wat yang cun nyer...hubbyda ajak g tghari td..tp aku cam mals2 sb nk wat keje..hubby kate klu kat JJ terbaru tu satu jam siap...mm..next time la..sb byk benar keje aku..tp serius mata cam tak selesa la pandang...sebelah kanan yang problm...klu seminggu diberi cuti tanpa sebarang assignmnt ke study ke ok balik kot..hak hak hak...
ha...td jln2 kat JJ taman u tu aku rembat buku SOduku...aku nk train brain aku ni...biar pantas n ligat kembali seperti dahulu kala..dulu aku cepat pick up..skang ni on da way nk refresh..so nk cepatkan lagi ngan buat soduku...dlm hp hubby ada soduku tp susah btul nk tekan..skang ni aku beli buku...tulis terus...13.90 satu buku..ada 310 jenis...ok la tu..nt secara tak langsung anak aku pun cepat pick up nt..amin...citer pasal anak ni ati aku teruja benar nk dapat n timbang anak ni...ish...aku tak g scan2 pun lagi...aritu risau punya la isau..skang ni dia sihat je..gerak2..n terasa begitu indah skali..muahahaha...kdg2 nmpk perut aku gerak2...besar btul kuasa Allah kan...syukur sgt dapat mengadung ngan begitu cepat skali..tak cam stgh orang susah nk dpt anak...cam aku alhamdulillah...hubby kate nk 5 orang..uish...mampu kah aku??? sorang ni pun da tersemput2..hak hak hak..takpe ada rexeki adalah kan..akupun suka dpt anak ramai2 ni..ceria idup...balik raya penuh satu umah...best2.....hehehe
td buka aku buat nasi lemak..sambal ikan bilis..ayam goreng KFC aku...ngan telur goreng...sedap lajugak..hehehe..hubby kate gini tau..."mmm..sedap ...sedap dr kat mersing"..aku pikir punya la pikir...biler lak aku g mkn nasi lemak kat mersing kan..byk kali aku tanya.."apa bang??? kat mersing???" ..sb da telepas ckp kan so dia nk tak nk kena ckp jugak la kan.."aah.."...smbil muka tersengeh2..teringat2 balik...ooo..dulu aku g berkelah ngan dia kat mersing ..aku wat nasi lemak..n..guess what??? sambal aku tak sedap langsung...sgt tak sedap..muahahahaha....dulu aku tak pandai masak..dah kawin ni paksa2 gak masak...so lama2 ok la kot...tp takpe..sb kali ni sedap kira tak jadi la nk wat muka ngan mata terbeliak...tp aku gelak malu2 kucing...time tu aku merajuk..pastu hubby ajak aku g mersing g pantai konon nk bw aku tgk matahari terbit..so..aku semangat la wat senyap2 nasi lemak..main hentam je..igt leh berkelah skali...sekali....matahari terik yang aku nmpk..sb aku tido..hak hak hak...tak tgk la matahari terbit...hubby kate tak smpi ati nk kejut aku sb tido nyenyak je..aku..klu bab tido...mmg nyenyak je nmpk...
aritu aku merajuk ngan hubby..pastu hubby belikan aku kuih raya yang sgt la sedap kat angsana..terpujuk la ati aku kan..sedap sgt...tiap2 ari aku mkn..tp hubby control sb manis kan...takut nt aku sakit lak..pastu klu time sahur mst aku nk mkn...klu tak mkn mst rasa tak best...syg sgt kat hubby aku...mahal gak kuih raya tu...yela..baru2 mmg org jual mahal kan..klu da nk raya confirm murah..tp sebab aku suka nk mkn kuih rayanyer...so hubby belikan jugak la kan..hak hak hak...menyesal merajuk ngan hubby..cian dia....dia baik sgt...aku ni je ngada2...huhu..muhasabah diri ni.......huhuhu...
smlm PUtra dtg umah aku..buka posa samer2..tp Putra tak posa...di mkn kuih raya aku yang sedap tu..waktu smpi je umah...dia tido dlm kete..aku g la kejut di kan...terkejut aku tgk badan dia yangberisi n tegap tu..sgt la comel..da 2 minggu kan tak tgk dia...bila dia erbangun je..terbeliak mata dia tgk aku..pastu mata itamdia gerak kiri kanan..pelik saper ni....pastu nk angkat dia dia kerut2 muka..."saper la aunty cun ni....ish..igt2 lupa la"....itu la kot dia pikir dlm hti dia..lama gak la dia tgk aku..pastu mak dia panggil baru dai cepat2 kalihmuka dia ..pastu mula la.."maaaaa....." putra ni klu bangun tido nk mama dia je....ish2..
pastu dok umah aku sopan giler...berkepit je ngan mak dia...pastu panggil nk pegang dia pun dia wat muka stone kol je...soh salam...slam..pstu kepit balik sebelah mak dia..pastu mkn kuih raya ngan gembiranyer....tp mood dia still samer tka nk kat orang...dah lama2...da buka posa semua..mmm..rumah ni dia la yang punya..panjat tangga...turun naik..pastu jadi programmer lak...main komputer hubby..semua dia tekan..pastu handbag tuk ari raya nt..tuk mak n mama pun dia nk berut ngan aku..siap galas lagi..tak nk kasi...kira tu dia nyer handbag la...adoi la..syah putra sorang ni...kelakar pun ada gak..tangkap gambar dia byk2...ish..rindu la kat dia..dai da cerdik da skang..dia tak cubit2 aku da..hubby soh pegang perut aku..dai pun pengang smbil sengih..nt dia ada kwan la..hehehe..
ok la..aku nk study..nt aku update lagi...bye

No comments:

Post a Comment