Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

August 31, 2010

Budak Kecik Kena Cucuk Tangan...

Hellu...lama tak update blog..mm...biasa la ayat cam biasa kan...aku sibuk sket kebelakangan ni...sibuk ngan ezam..exam da setel...tp ada 2 lagi pas cuti semester.uish...cuti raya ni kena dok pulun study jugak la ni...esok nk start wat assignment la plak..jumaat nk kena hantar...well..citerp asal exam yang aku sedih sgt tu...markah aku dapat not bad la...tinggi dr rakan2 yang lain..alhamdulillah..laju je aku msg hubby ckp..hak hak hak..bukan nk bangga...tp aku rasa cam lega la sket..walalupun tak dpt full mark..tp ok la...ikutkan ati aku nk sgt dapat full mark..boleh kah?? jawapnnyer tak boleh...sb da aku mmg da ditakdirkan tuk dapat markah tu..hak hak hak..ilang jugak markah..tp takpe..syukur la..aku bajet dapat markah rendah sgt...rupanyer tinggi la jugak..hik hik hik...ok..tak biak riak di dlm blog..riak dpn hubby je..hak hak hak..hubby kate pe tau.."tgk ayg abg ni kan pandai..abg da ckp tak cayer...."hak hak hak..igt balik mmg kelakar la plak...balik2 nangis...cam pe je...tp mmg aku tak nk da la nk tiru2 ke pe ke...nk wat btul2 exam lain..nk jawab n uji kemampuan aku sndri..tak nk ikut2 org da...huhu..menyesal tak abis lagi ni...takpe..sekurang2 nyer da insaf kan...exam kedua lak ok la..boleh la jawab tp hentam tu ada gak...hak hak hak..tak tau la nt markah caner lak..

anyway...berbalik kepada tajuk di atas...aritu aku ttiba2 dapat panggilan kate ada sorang budak kecik ni kena admit at wad..aku susah ati la sgt...pastu siap kaur lagi air mata sb isau...abis je kelas...aku ngan hubby bergegas la g Pakar Putri..sblm tusinggah jap beli baju tido lengan panjang n mainan satu...smpi2 je..sedih sgt aku tgk...tangan dia kena cucuk masukkan air...sambil tido nmpk tersedu2 lagi..mmg cian sgt aku tgk..mujka mama dia lak penat sgt...samer la cam ayah dia...klu korang tgk pun rasa sayu je..elok je baper minit dia tido..dia lak terjaga..bulat lak tu mata dia..pandang je kat aku..pelik la kot tgk aku ada....tgk la gambar budak kecik ni...ciankn dia.....

Saper lg klu bukan Putra..see...cian dia kena cucuk tgn...masuk drip air...ni semua gara2 asyik muntah n cirit da seminggu...cian sgt tau...

PAstu...da tgk semua org...langsun tak senyum...nk bangun sb rasa pelik npe dia tido cini..pastu nk nangis biler tak leh bangun...da bangun tau pe dia wat..tgk la gambar kat bawah ni...

Nak jalan2 smbil tolak tiang gantung air drip dia..

Aku pelik satu je..mana dia tau ea..klu nk jalan dia kena sambil tolak besi tu ea??? mmg cerdik benar anak sedara ku ni...jalan2 sambil ditemani mak dia...mak dia mmg muka penat je la...dr pagi kan layan karenah dia...anak punya psal..kenala jugak...
kemudian biler tiba sesi tuk tukar baju, dia katepe tau..."tik...tik..nk ni.." maksudnyer.."cantik..nak pakai baju ni..." hak hak hak..sambil terangguk2 kepala dia smbil pegang bju tu...sb tangan dia tgh kena cucuk..so kak aku konon2 je la bagi dia pakai baju ..so..hasilnyer gini la...
Dapat masuk sebelah tangan je la...
comel kan dia ni..putih sgt...

time ni dia da ok..tak meragam sgt...ptg tu asyik menangis je...cian sgt tgk..ada masa dia kate gini.."kit..butak ni.." smbil tunjuk kat jarum kat tangan dia...maksud dia.."sakit..bukakan ni.."...tp tak boleh la syg...nt acnaer air nk masuk....kebetulan kat pembalut tangan dia tu, orang odpital letak sticket teddy bear..dia asyik kate gini smbil tunjuk kat gambar tu.."bear bear...." alololo..comel sgt...mm..anyway..sakng dia da baik...da kuar ospital pun...smlm sblm aku balik pun tgk dia da baik better dr dulu la...ok la lega la sket aku kan...klu tak rasa cam belas sgt tgk budak2 sakit...

citer pasal putra smpi bila pun tak abis kan..esok aku citer pasal berbuka posa ngan kawan2 hubby lak...k..nk kena tido..esok nk bangun sahur lagi..ok bye

No comments:

Post a Comment