Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

November 25, 2009

I miss my Cookies .. tart.... kek

ok...sekarang ni aku baru pas setel pasal masalah slot card..punya la aku ngna Bayah tertak tau yer pasal tak de punch kad..tetapi kena slot....rugi 3 ari kitaorg tau....pastu nasib baik Bayah dna aku dengan semangatnyer pergi ke pejabat FKEKK betanyankan mengenai "What should we do???" then ada la sorang hamba Allah ni kate takpe tulis dlm rekod..good heh....apa lagi kitaorg bantai la tulis tuk 3 hari berturut2..tuk rini kitaorg g punch opssss slot kad...good heh...:)
ok...actually aku nk citer pasal ekrinduan aku pasal cookies , heese tart, cake....fruit cake...huhuhuhu tak buat pun sejak dtg melaka walalupun baru 4 hari...aku rindu la nk masak2 kek ni..nk wat cheese tart aku.....ang lagi bez aku rindu r nak berniaga cheese tart aku...aku boleh dikatakan ilang customer la sb pindah ke melaka...customer yang setia lak tu...tapi jgn isau, biler aku nk balik johor tgk Putra, leh order nt aku watkan sekali...n then income aku pun masuk..then apa lagi? tudung n kasut baru la jawabnyer...:) aku sejak2 jadi tenaga pengajar ni (walaupun tak mengajar lagi) ni asyik2 teringin nk bersiap2 lawa2 je...ku kena aku ni pun tak tau....tp biler kauar dari utem aku jadi balik speerti Ida yang kat PCM ala yang kat johor tu dulu...mmg selebekkk...huhuhuhu cian hubby aku kan...
mak n abahmst tak sabar menunggu kepulangan ku....tapi aku sedih la tak dpt buat kek buah tuk abah..dah la nk raya tak dekuih or kek raya lak tu...
ha smlm on da way blk umah lepas antar Ain tu, Ili ada kate kat aku yang kwn dia dok ajak g kelas buat and hisa CUPCAKE...omygod..aku berminat sei...mmg berminat aku nak belajar..aku nk berniaga jugak....untung tau...satu biji cupcake yang cantik dan menawan dan sdap di makan leh di caj 1.50 sen...ok aku mmg suka la nk berniaga tapi yang paling penting yang korang kena tau bukan sb aku nk sgt duit tapi aku mmg minat sgt2 buat benda2 ni...bila aku wat cookies, kek or cheese tart la kan, ati aku rasa tenang dan rinag je..epi tau...ye la benda kita suka yang kita wat mst la epi...
awal2 dulu aku selalu gagal bab nk tentukan tahap kepanasan dan juga camana nk control timing...sekarang ni..huh...petik jari bunyi "Pap" je..hak hka hak...ok la setakat pengalaman aku je la...aku tak de g belajar kecuali kelas ngna kak Liza je la....itu pun ok walalupun bunga Ros aku takde la secantik bungaros yang dijual di kedai tu tapi aku tetap berpuas ati sb aku tau adunan tuk buat cream tu...ok..ha gelakgelak....aku tau la sebenarnyer senang tapi kan aku suka la sb sebelum ni aku taktau...kira 1st time aku g blajar wat la ni...sekarang ni aku tau, yang Whipping Cream yang mahal nak mampos tu leh digantikan dengan susu full milk...rasa dia samer n lagi lemak dan juga lagi sedpa la...caya la ckp aku.so from now on no more Whipping Cream...if the amount to use it is not too many...jsut little little je la..ok la aku wat orang still kate rasa samer cam sebelumnyer dan sudah tentu sedap.....

nt aku kena cair customer kat area melaka ni...klu tak aku akan merindui cookies tart dan kek aku ni..yel a klu takde orang order aku takdenyer nk wat...boelh buat tu boleh tapi nt hubby mkn byk sgt tak elok tuk kesihatan dia..walalupun aku suka sgt buatkan tuk hubby tapi manis2 kadang2 tak sesuai jugak tuk aku hidangkan tuk hubby..right?????????????????
ok aku ngna tok rsa nk tido...what???? TIdo???? cannot ma....aku patut pejam mata tuk seketika je..klu tido tak layak la nk jadi lecturer ni...sebab apa, sebab taktau nk hargai masa bekerja..ye la dtg keje bukan tuk tido tapi bekerja right??? ok skang korang mst kate "Ait update blog , man tenet takpe lak" ok2..fine aku ngaku aku asyik main tenet je surve tenet je..tapi at he same time aku tgh tunggu loading tenet pasal some of the sbject oin electronic engineering ni..
k la....nk smebahyang jap g...

No comments:

Post a Comment