Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

July 15, 2011

Tira hubby n aku

Hellu..mood baik sudah..rajin mengupdate blog la plak mlm ni..td da mkn nasi kerabu so semangat tuk mengupdate blog mmg tgh membara ni...hehehehe...tp biler dipikir pasal master projek aku ni, ilang sudah semangat kau tuk update blog...adoiii...tp akan kugagahkan juga mengupdate blog ini..hehehehe...takde la memain je...
td seharian jg putra...da leh bawa kuar jln2 without mama n abah dia...ok...perubahan yang agak ketara..smpi je kat umah putra dicium nyer aku bertalu2 sampi bunyi kuat lagi ciuman dia..walalupun aku meronta2 minta dilepaskan tetap tidak diendahkan..kakak aku pula menahan gelak yg nak meletup tgk aku ngan putra ni sb takut luka bedah dia sakit..adoiii....td mak aku tanya aku .."putra tak abis2 tanya aunty CUN tak dtg ke??? mana aunty CUN ni??" da 2 hari aku tak g agaknyer..mak aku tanya la saper aunty CUN tu???? ooo...rupanyeraku ang ditanya nyer..muhahahaha..berkesan juga ye aku mengajar putra panggil aku aunty CUN..wakakakakaka..bahagia rasa biler budak ensem tu panggil gitu...tp depan aku panggil aunty PIJA...sajer la tu..belakang aunty baru nk puji2..depan malu2..waakakakkaka...kelakar la plak...g beli kuih bawa la putra dia tgk la sorang atuk yang sapu sampah tu tak abis2 tanya.."wat pe tu???" byk kali aku jawab...tp dia tanya jugak..sampi atok tu berhenti sapu sampah kate "atok sapu sampah"..baru puas ati dia...then berhenti beli goreng pisang dia nampk durian dia kate "sedapnyer...dulian..." aku tanya "putra nak ke?" sekali dia jawab "takpe takpe..esok esok ler..."adoi..balik aku citer kat semua org..mama dia tahan gelak lagi takut sakit..adoi...putra ni sejak2 pandai ckp kadang2 nada cam org tua pun ada gak...hisy...
tu citer putra..citer tira niha... sejak da leh mengesot ke depan...dpusing2 nyer badan dia..kadang2 laju cam org tgh wat break dance gitu...atas katil mama n papa ni dipusing2 nyer badan dia...mula2 mama dia tgh best je tido atas..papa dia naikkan athirah atas katil..then abis dia pusing2 sampi aku lari g dok kat ujung...then papa dtg peluk mama sajer acah2 dia...terus dia terpa ke arah kitarog sambil jerit marah...pastu dia dekatkan muka dia kat muaka mama....tunjuk marah sb ambik papa dia...biler papa tak peluk mama papa lari ke arah lain..terus dia menuju akt papa dia...thne paling tak tahan bielr papa peluk cium dia, leh lak dia wat muka bangga sambil tgk mama...eiii..geram btul gna tira ni..konon2 nk wat mama jeles la tu..hahahahaha..mama syg sgt tira...adoi...tira ni kecik2 da tak kasi mama curi papa dia..cukup marah biler org ambik papa dia..klu kuar ngan abg putra kan, mama baik ngna putra..dia tak heran pun...cuba klu papa, mau dimarahnyer...tp dia tka pukul2 ke tampar2 ke..tak...dia watgeram2 dia..bunyi...sambil panajngkan tangan yg dia gengam tu..tp klu mama papa n tira main samer2..nmpk sgt muka happy dia..ngantok pun jadi tak ngantok..gelak2 je..mmm..bestnyer biler pikir mana tau rezeki aku n hubby dpt anak 5 org ka...main samer2...bestnyer...hehehehe...nk build happy family....:)
smlm ahtiarh tido tak bangun2..isau lak sb da kol 8 lbih gitu,tak mkn2 nasi lagi..so kejut la dia...susah gak nk kejutkan dia ..bielr dia buka mata..tgk mama n papa sebelah dia...terus senyum sambil tenyeh mata dia ....aku pikir, dia suka benar biler bangun nmpk muka kitaorg ni..samer la pagi2 bielr dia bangun nmpk je muka mama or papa senyum je...hehehe...
td g jln2 JJ tebrau dok cari adiah kat irish..tp tak jumpa lagi..decide nk tgk2 kat KL nt..then nmpk la satu mainan ni...apa tah nama dia tak igt..tp kat kedai ToysRus tu ada kuda yang leh dibuat jongkang jongkit then leh juga wat kenderaan sb ada tayar..mmg best sgt...cam nk ambik je..tp harga dia 250 gitu..adoi...kallau below 150 ok gak...sedih btul..takpe..nt mama n papa kumpul duit beli mainan tu akt tira...masalah skang ni tinggal satu je...huhuhuhuhu..sedih2..nk beli boleh tp tu la..nk wat perancangan la dulu..kang main beli je takut lak....huhuhuhu..kan best klu ada org hadiahkan benda tu...athirah mst happy main benda tu...tp tu la..da last pun kasi la diskaun kan..hehehehe....kuda tu pun lembut je...takde la keras..so klu athirah duduk mst sedap je...hubby nk belikan tp aku kecian lak..aku kate takpe nt2 kita belila...tp bielr pun tak tau...hahahaha...tup2 kau beli benda lain...hahahahaha...
mmm....ok la kot..sampi sini sajer...skangn i hubby dok usha2 tmepat mkn best2 kat KL nt...kitaorg nkbermlm kat saner 2 hari..nk bercutila kononyer..hehehehe...
ok la..bye

No comments:

Post a Comment