Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

July 26, 2011

Athirah takut tgk nurse..

Hi..rini k update citer smlm...citer psal jln2 nt2 aku update...sb tenet slow nk upload susah...
cerita dia smlm, athirah tido nyenyak je atas katil mama n papa...buka aircond kasi sejuk tka panas..tp takde la sejuk sgt kan..then suhu tira pun makin baik..pe lagi..mama n papa cium la pipi dia sb suka sgt anak da nak sihat kan..so..bangun tido kitaorg kejutkan sb kena mkn ubat..dia bangun ok je..tp aku perasan kuli peha smpi kaki naik cam urat merah then bintik2 putih..kaki lak biru je..mula aku aku nk isau..last2 hubby decide nk nbawa g Pakar Putri lagi sekali..nk tanya kenapa jadi gitu...dlm kete kaki tira da normal balik tak biru..tp urat2 merah tu ttap ada sket2...sebenarnyner bawa sb nk tanya ok tak ubat kasi tu..sb takut ubat antibiotik tu kuat sgt tak sesuai kan...smpi je ok la..sb mm so kena g emergency room la kan..doc pakar da balik sb da malam kan..then check2 demam dlm 37.5..so kira ok la...doctor kate tu biasa la klu demam panas..urat pun naikk..kaki jd biru pun myb sejuk n biasa tuk baby demam panas...tp tup2 doc suruh nurse kasi ubat buntut..aku cam serba slah..hubby pun rasa camtu..sb tak de la kuat pun demam time tu npe nk masukn..sblm ni jumpa doctor pakar klu 38.5 ke atas baru masukkan..then paling aku geram nurse yang nak masukkna ubat tu ganas giler...baru je masuk, terus tira terberak then kuar darah lak tu..aku marah la...pastu epat2 angkat tira yang tgh nangis..aku kate "npe kuar darah? sblm ni tak penah kuar.."...hubby tak g kuar ambik pampers dlm kete..pastu nurse paksa nk letak lagi..aku kate la "da darah td nk letakkn lagi ke?"..dia kate "aah..kena masuk lagi la..td tak jadi"...pastu dia baru nk masuk tekan tak habis darah kuar mencurah2 lagi"..aku pun kate la.."hei..lagi byk darah ni...tak penah pun jadi camni ni npe lak jd ni?"..laju je dia jawab kate "dia berak kan meneran..tu yg darah tu"..eiii..geram btul aku....pastu doctor pun gelabah dtg..doktor kate myb ada luka sket...tp takpe dia kate hold 2 hari klu berdarah lagi kita check lak...mmm...tp kan da tak dpt masuk ubat buntut doctor suh la kasi ubat mkn..athirah nangis pun belum habis lagi dia sohl etak nk paksa tira mkn ubat lak..meraung la lagi tira tu...pastu seb baik hubby dtg terus angkat tira...hubby kate takpe dia suap sndri...biler tira da baik sket..baru supakan..nangis gak tp sb papa dia angkat dia kan so nangis biasa2 la..mmm..tu la tira nmpk je nurse tu mula la nak nangis...tp tu la..cam sedih la tgk punggung tira darah...kitaorg datang nk tanya npe kulit tira berubah je...tak xpect pun nk masukkn ubat kan..tp takpe la...next time klu aku g lagi pakar putri tu nk jumpa doc pakar kanak2..then klu nmpk nurse tu nk rawat anak aku..aku suh tukar nurse lain...hahahahaha...
rini athirah da ok kset...moga2 anak mama baik la pas ni..tka nk la sakit2..cina tgk nangis tak nk ubat...

No comments:

Post a Comment