Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

February 24, 2010

My Coming Wedding Day..

Yuhuuu...arini entry saya bertajuk "My Coming Wedding day"....ngeeee...
Sebut je pasal wedding ni mst aku tersenyum sorang2.... selalu orang kate, bakal pengantin ni muka dia berseri...tpi kan tiap2 hari aku dok belek muka aku tp tak jumpa pun seri nyer...ish2...tak pe la..yang penting aku bakal jadi pengantin...oh my God...cam tak caye je Ida Syafiza akan berkahwin tak lama lagi..ish2....tak sangka kan angan2 aku ni tercapai tuk jadi pengantin..opsss...kelakar tak ada angan2 tuk jadi pengantin????? mmm...bagi aku normal la kan..ye la...aku selalu la kan tgk kawan2 aku kawin..tgk artis2 kawin..aku pun teruja la jugak tuk nak jadi pengantin ni.....

meh aku citer sket mengenai my angan2 untuk wedding day aku ni ....:


baju pengantin :

bab ni aku teringin la nak pakai baju kaler pink actually...sb pink nampak soft n anggun gitu....then aku teringin nak wat baju pink tu jadi kebaya yang cam ala2 songket sket....sb time tu aku berangan aku mmg kurus sgt time wedding day aku tu....then nak pegang bungan ros....yang hidup...:) mekap mmg kena soft n cantik ngan kulit n baju aku...


pelamin :

ini pula mmg aku berangan abis abisan la...ngeee....

actually angan2 aku tuk pelamin ni aku nak wat ala2 garden....then kawasan tu plak mmg betul2 redup n garden abis la...then dihiasi lak ngan bunga ros yang ori nyer..mean buanga idup la...then tiang tu dililit la plak ngan daun2 kecail n besar yang juga daun idup....combination kaler tu aku nak pink lembut, merah n ada sikit purple yang light.....kerusi plak nak yang besat cam orang wat kat dewan tu...ok tak? cantik..cam kerusi raja2 gitu..ngeeee....yang paling best...kaler putih pearl...perghhh...cantik...aku penah tgk 2 kali wedding my friends la...wat kat dewan n hotel, pakai kerusi tu mmg cantik...:)
tp actually semua yang aku angan angankan pasal pelamin ni actually sesuai tuk di dewan je....klu kat rumah boleh but my house is not too big...since aku mmg suka wat kenduri di rumah, so i kena la ikut kesesuaian pelamin untuk di rumah...

mekap :

klu mekap plak aku mmg suka klu mekap yang vouge di bahagian mata...kasi mekap nampk mata besar n seksi...then aku suka klu dia mekap natural..tak terlalu putih but just nice...then bibir lak, aku paling tak nk kaler pink...tak best n tak sesuai ngan aku..tak nak terang sgt but just ok ok la...:) yang aku perhatikan la...mekap klu nak mata yang cantik mmg kena dari mekap mak nyah..ngeee....diorang mmg pandai wat mata nmpk seksi...then klu mekap muka cam pemerah pipi la..gincu la...mmg kena dari pure girl...:) i mean mekap dari mak andam perempuan la...anyway...mekap aku kali ni ayah aku yang setelkan, tolong cari tukang mekap tuk hari akad nikah aku..then juga baju de only baju persalinan aku...ngeeee (tak leh banyak2 nt terover bajet caner??? mana nak cekau duit tuk aku honeymoon????)

kasut :

kalau kawin, i mean diatas pentas, aku lebih suka pakai kasut..kasut tinggi bertutup...sebab bagi aku mmg cantik klu bertutup...dikenakan kan plak ngan warna n fabrik baju...tak de i mean sedondon gielr giler...tapi just nice ngan matching ngan baju...:) ada jugak aku tgk kawan aku waktu di atas pelamin, dia pakai high heel tak bertutup..ok jugak sebenarnyer...tp ini lebih sesuai untuk badan yang kecik n cantik....so, seem i look too big n comel, should wear kasut bertutup..tp mmg kena tinggi sb nt aku jadi kemetot .... ngeee...

album kawin :

untuk labum kawin lak aku suka ala2 cina nyer album...dia mmg lekat pada album...:) gambar yang diedit menampakkan segala kepalsuan..ngeeeee.....cantik n cara susunan mmg menarik...but my sister aritu, fist time orang melayu yang baru berniaga tu buatkkan mmg sgt cantik...wow..maju melayu...:) then kau tak minat sgt la klu nak tangkap byk2 gambar ngan banyak2 baju...so mean baju persalinan just 1 or dua je la...:) then aku suka klu dapat tangkap gambar di taman bunga...taman yang penuh ngan bunga2 yang cantik...mmg I love it...:) then aku suka klu tempat tu mmg padang berumput n berbukit skit la..i mean tak de la padang tu flat je....then kau tak suka sgt klu berposing dlm bilik byk...anyway..lets see nt aku nyer gambar camana...my father da tempah juru kamera dari kawan dia ( ini la orang yang wat album dan jadi kamerakman kakak aku nyer wedding dulu...:))

ok ...itu sajer yang sempat aku berangan tuk majlis kawin aku....
anyway, tak semua yangaku impikan tu menjadi kenyataan sebab aku tak pernah berharap aku dapat semua tu..ala..biasa la angan2 mat jenin katakan..yang penting ada orang sudi nak jadikan aku isteri dia, then ada pelamin, then ada mekap cantik, then semua org happy n restu perkahwinan aku ...ok la...see..I'm just a simple girl....errrrr...betul ke ea? hak hak hak

sekarang aku nak citer pasal persiapan perkahwinan aku lak ....
pasal persiapan perkahwinan aku...mmm....ntah la tak tau nak citer caman...yang penting skang ni aku da rasa agar takut jugak la..then aku da dapat rasa gembira yang hanya Allah sajer yang tau...:)
banyak benda da siapkan..untuk di bahagian kedah semua my parents ynag setelkan except for my pelamin n baju pengantin..itu aku masuk campur jugak la...yang lain fully my mom n my da yang watkan...aku just rilex..ok actually tak del a rilex sgt sb banyak la juga benda tuk aku setelkan ...contohnyer..kad 2 undangan di seluruh tempat aku keje ( ceh..cam banyak je...actually kawan aku tak ramai sgt pun..ngeee)
semua baju n pelamin n mekap da setel..hantaran pun dah hantar upah pun..tak tau la cantik ke tak..aku request guna bunga lavender dan ros...ntah jadi ke tak cam aku nak...tp takpe la...lavender cam susah je dia nak cari kan..nguuuuuu...takpe la..what ever je la...

kalau nak diceritakan mengenai persiapan aku...tak banyak la aku leh citer..sebabnyer, aku tak update sgt la pasal persiapan perkahwinan aku ni...aku mmg 80% biar je kat mak ayah aku...diorang setel semua...pg tadi aku dapat infor semua kad dah diedarkan...aku nyer kad yang di poskan tuk kawan2 pun da setel...sb ada yang da inform dapat kad..ngeeee....suka aku....then hubby nyer kad da pos tpmyb hubby belum edar pada kawan2 dekat umah dia lagi kot....myb rini dia setelkan kot...sekarang ni hubby sedang mengecat umah dia ...... ngeee...aku sorang2 kar Melaka...then hubby balik Muar tuk tolong pape yang patut ....smlm actually parents dia wat kenduri...tp aku tak g just kirimkan kek coklat je....

anyway, hubby nyer hantaran aku rasa da 50% siap kot..barang2 semua kitaorg da setel kecuali Al-Quran je kot...hubby kate nak kasi Al-Quran jugak..mak aku da upah langsir kaler purple...sedondon ngan tema aku la kononnyer...mst cantik...tp mak aku kate tak siap2 lagi...orang yang dia upah tu mmg gitu suka benar wat last minit..tp hasilnyer ttap membanggakan...ngeeee.....barang hantaran aku ntah la ayah aku a setel belum..ye la..ayah aku upah kawan dia tuk watkan...harap2 jadi la...cam aku inginkan...

pasal persiapn diri lak...mmmntah la.....klu badan aku no komen la..sb aku mmg kuat makan..aku tak leh nak diet langsung...dunno y....asyik nak makan je....tension jugak...badan bukan makin turun tp makin naik je...malu gak ni..tp takkan aku nk siat2 lemak dalam badan aku ni...cian hubby aku..dapat isteri yang montel cam aku ni....huk huk huk....aku ntah la bersedia ke blum ni nak jadi isteri ni...ye la skang ni tunang...ok da terikat la...nt da kawin dah kena ikat mati trus....bukan bermaksud aku nk enjoy laig cari lelaki lain, cuma cam aku boleh ke yea jadi isteri yang baik dan taat???? ntha la...aku ada juga baca buku2 agama ni cara2 menjadi isteri ynag baik...mmm..terinsaf la jugak....aku ni kuat merajuk, nt dia pujuk aku ke lagi?? aku ni kuat berleter...nt dia tahan ke??? aku ni suka nangis... nt dia meluat tak???? mmm...itu la yg aku selalu pikirkan...orang selalu kate..masa bercinta mmg indah sekali..sepak batu, batu yang kena marah....da kawin lain lak....biler sepak batu kita juga yang dimarah...ntah la..aku harap perkahwinan aku ni sentiasa berubah untuk benda yang lebih baik...bukan ke benda yang menyedihkan....welll...myb aku ni pikir terlalu byk kot..anyway pengalaman mengajar aku...

ok la..nt aku update lagi la pasal wedding preparation aku ni...
bye

Amacam..ada seri pengantin tak???ngeeeeee :)

No comments:

Post a Comment