Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

September 03, 2010

Hellu..I'm back...jap g nk kuar..g beli barang2 nk buat kuih raya kat umah..esok aku n hubby akan memulakan operasi..antara kuih raya yang kitaorg nk wat ada lah :

1.almond london
2.choc chip
3.choc heaven
4.biskut teddy bear...
5.makmur

hehehe..byk kan kuih raya aku nt...pastu nk wat jugak cheese tart tuk bawa balik kat mentua..pastu nk buat jugak kek marble aku tu....semua tu nk bawa balik muar nt...tuk kedah plak..aku tak tau nk bawa balik pe lagi...sb pe tau??? sb nt klu wat cheese n kek marble tu siap2 tak best la sb lama lak nt...then aku pikir nk beli kerepek je la...then sampi je umah, nt aku ngan adik aku akan wat cheese tart..then wat kek semua la yg mak aku nak...dlm masa yang samer aku leh ajar adik aku..ok tak??? aku beli macam2 jenis kerepek nt...hehehehe...rindu r nk mkn ketupat gulai daging mak buat..hmmmm..sedap2...

lepas beli semua bahan2 tuk wat kuih raya ni..aku nk balik singgah umah letak barang2..then aku nk g Pandan...nk cari baju2 raya ku..smlm kat angsana da tgk..mahal2 semua..up to RM200..yela..perut smakin membesar ni sesuai pakai jubah je la..so jubah2 semua up dr RM200...bagi aku agak mahal la..so..aku cadang nk g cari kat Pandan..harp2 ada yang cantik..then hubby kate nk belikan purse kat aku..yeayeayea...jap g nk g JJ jugak la beli purse..seronok2..tp tak tau la klu ttiba tak jadi kan..sb aku ni tau2 je la..orang nk belikan tuk aku ni susah sket..nt laju je aku tolak...skang ni suka benar la..nt da smpi..possibility aku kate "tak yh la beli..lagipun purse ayg cantik lagi..mm..abg blanja mkn best2 la.." tgk la aku nt...selalu gitu...sb aku bukannyer pe...cam rasa tak suka nk menyusah2 suami aku..cian dia...ni raya dia nk belikan baju raya tuk aku...then aku lak belikan baju raya tuk dia....sebenarnyer tak yh belikan tuk sesaper pun takpe..kitaorg beli tuk kitaorg je la..kan kan..tp takpe..aku mmg gini...hak hak hak..temacam nk purple..tp tak tau la klu ttiba2 bertukar..untung dr jualan kuih2 n kek raya aku tu byk jugak..so..cam nk beli apa ye....igt nk beli baju2 jalan...yela..nt nk berjalan umah kawan kan..tp tak tau la...beli ke tak...sb aku raya tahun ni semangat sb dapa raya ngan suami aku...first time..then sb dpt merasa raya ngan keluarga mentua...then last sb adik aku ada blik dr UK....yang lain takde sgt pun..tak tau npe...tau tu tau sb pe...tp biar la jadi rahsia ati aku...tp hubby confirm tau sb pe...sb aku selalu citer kat dia..koang jgn igt idup kau ni cam best je..sb ada jugak benda tak best dlm idup aku ni..contohnyer?? tak suka nk citer kat orang..hak hak hak..tp yang penting aku bahagia ngan suami aku...bahagia sgt...cuma masalah lain je la..biasa la..klu Allah sayangkan kita..igt kita selalu, dia takkn lupa uji kita...dan aku ni sdg diuji la ni..tp tak pe sekurang2 nyer aku tau aku ni mmg kuat orangnyer...hubby pun selalu ada ngan aku...
aku ni masalahnyer satu je..terlalu suka memikirkan orang lain dr diri aku sndri..ok2..malas nk citer bab ni...
pastu rini nk buka posa ngan Putra n famili...seronok..cadang nk mkn buka posa kat Stulang...sedap2..suka2..sb Putra ada..skang ni Putra da siahat.pastu aktif sgt..dia suap aku ngan hubby mkn..seb baik time tu da buka posa..klu blum susah gak...sb dia akan paksa kita mkn tau..hak hak hak...Putra skang da rapat ngan kitaorg tambah2 ngan uncle latip dia tu..syg benar dia kat uncle dia tu...uncle dia ni pun satu...baru smlm jumpa..rini da kate ..." abg rindu la kat putra"...terkejut aku...aku ni ok je..tp dia lak yg lebih2..isy...tp mmg nmpk hubby aku tu syg benar kat Putra tu...tp nt da ada anak sndri kena syg anak sndri lebih lagi tau..tp sygaku no 1 then baru anak la...hehehehe...
mlm ni tgh mlm nk g layan wayang lak..citer Avatar...hak hak hak..lama tak tgk...pastu da abis..nk terus g sahur....pastu esok bangun pagi terus nk wat kuih raya...
apa lagi ye nk update...mmm....kwan2 hubby suggest nk buat open house raya kat umah aku...klu jadi kau kena pikir menu2 tu aku memasak ni..ish2...isau lak klau tak sedap kan..tp setakat ni masakan aku semua hubby akte suka..o k la.tu...huby tak abis2 sup tulang sup tulang..suka benar dia ngan sup tulang kau ye..nt aku wat kan la..esok igt nk wat nasi tomato...janji cam nk wat rini tp operasi cari baju raya tak abis lagi ni..so postpone esok je....wat ayam masak sambal...timun nenas tu...then klu rajin wat kuih sket..rindu la plak nk memasak ni..sekali sekala kena juga bagi suami kau makan masakkan aku kan..hehehehe..
ok la..hubby da nk siap2 aku pun n ksiap2...nt ptg jumpa PUtra...jgn jeles..hak hak hak..hubby tu da semangat..dia la yg suggest buka posa ngan Putra tu..pg2 da ckp..rindu benar agaknyer tu...
ok la...baby menendang..so nk jugak ckp kat sini.."mama n papa syg sgt kat baby tau...muah muah.."
k .bye

No comments:

Post a Comment