Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

September 17, 2010

Menukar Mood Raya ---> Study

Hellu...lama tak update blog..aritu update kejap time kat Kedah..pastu balik Muar balik da senyap smpi la rini...sebenarnyer bukan tak leh nk update blog ni..tp masa yang ada mmg aku nk spend secukupnyer dengan famili aku...aku skang kan ada 2 famili...hak hak hak..
Mlm semalam kol 11.30 pm baru smpi jejak kaki kat umah sndri ni..ok ok...umah sewa aku ni..hak hak hak....penat tak terhingga...mcm2 empat aku ngan hubby redah...smpi keletihan..sepanjang perjalan kat highway..buat pertama kali agaknyer aku tak tido langsung..melayan hubby bersembang sb takut dia ngantok bawa kereta....so akhirnyer smpi jugak la aku ni..siap singgah taman u g beli nasi lemak ngan teh ais..konon nk supper smbil tgk citer The Last Abender..hak hak hak...
ok..balik je dr kedah..aku tido la kat muar...kali ni balik seronok lagi sb pe tau...sb anak sedara aku yang kedua tu ada....saper lagi klu bukan Aqil..da besar da dia...tak suka nangis tp mmg sgt suka senyum...suka la aku tmbah2 nmpk je aku mst senyum..apa kah maksud itu?? ok adakah bermaksud aku ni cun ke...tak pun baby aku ni mmg gurl ni...ish...tak tau la...2 2 kot..hak hak hak
then mlm tu g la mkn ramai2 kat luar...pastu terus aku tertido mlm tu..tak igt dunia sb penat sgt..siangnyer da smpi Muar tu tak nk tido sgt...kononnyer tak letih...sb nk main ngna aqil kan...tup2 mlm da terlentang aku tido...,muahahaha....then esoknyer..mama buat open house plak tuk students dia...papa pun ajak students dia jugak join..maka mamaaku kena la masak byk2 ...mmg tabah betul mama aku tu..yela...tak tempah makanan tp masak sndri..mmg aku kagum..klu aku tempah je kat org..sb malas masak byk2...2 jam siap...rendang ayam merah...masak lodeh...soto nasi dia...pergh..mmg kagum la..aku pg2 bangun tolong la jugak..tp just tolong potong2 mana yang patut je la..aku tak berani sgt nk tunjuk skill masak aku..sb nk banding ngna mama mmg cam langit n bumi la...yela..aku ni bukan pandai masak sgt pun..tp mama mmg hebar...sb pe aku kate gitu...berat hubby sepanjang dok umah mama ni mmg naik ngan mendadaknyer..hak hak hak..tp ku maintain....muahahahaha...yeke?? ntah tak tau...cam ye...tp cam tak jugak..ntah...lantak la..tp mmg makn byk gak la aku ni...muahahaha
then aku g raya umah pak cik hubby...aku suka sgt tgk umah dia..cantik n simple n ekslusif...dlm hati kau berkata "nt umah aku pun nak decorate gini la"..siap pasang angan2 lagi tau..pastu kedua aku mmg suka tgk anak2 pak cik dia tu...betah bercakap n sgt la cute...yang paling kecik tu mmg pandai ckp..yang gurl lak tu suka benar aku ngna lesung pipitnyer..pastu pot pet pot pet ckp..seronok gak melayan diorang..mak cik n pakcik hubby aku semua baik2...kira tak de la aku kekok sgt..tp nk ckp byk bukan aku la kan..senyap je la...tp senyum tak lekang la kat bibir...hak hak hak...
then balik je aku da siap2 nk balik kampung halaman aku kat skudai ni...mama n papa lak sibuk melayan tetamu...so da salam2 semua aku pun nak bergerak la balik...kak ipr n abg ipar aku tak puas ati je kitaorg nk balik...yela...baru je jumpa 2 hari da nak balik..nak wat caner kitaorg byk lagi assignment nk siapkan..ni pun tak terbuat lagi ni..huhuhuhu..sedi la jugak kali ni nk balik dr Muar...da dok Muar tu lama kan..da cam best la plak...tp sebelum kitaorg balik johor ni..kitaorg g meronda kat Bangi..hak hak hak....buat pe tau??? g cari kedai Mom Little One....nk g borong barang baby la kononyer...smpi2 cam kecewa sket..sb kedia dia kecik je la..then cam baju2 bay tak de pun..just jual alatan2 baby n mommy je la....then seb baik kat area tu ada kedai mmg barangan baby...tak de pun glamour tp tgk cam ramai org la kan..kitarog pun g la saner...dah aboh dekat RM400 inggit borong semua alatan2 baby n mommy jugak..kat istu mmg murah n ada diskaun..hubby mmg plan lama da nk g borong brg2 baby kat KL...tp kan sebelum bertolak tu..hubby terbaca la kat surat khabar kate ada jualan brg keperluan baby n mom kat Danga City Mall rini smpi ari ahad..tp sb da beria sgt nk g Bangi kan..hubby babwa la jugak...barang2 yang kitaorg borong mmg penuh 2 raga besar..hak hak hak..sekarang tak beli lagi cuma Minyak Telon (sebab da abis kedai tu jual)...Nursing PIllow (ni cam tak perlu nk beli kot..sb cam tak yh je) Katil baby (ni dlm consideration lagi nk beli ke tak...cam nak cam tak perlu...tp tgk la da ada baby caner lak)...yang len setel....hak hak hak...then aku g beli nursing bra kat Mom Little Ones tu...kat situ nursing bra dia mmg cam bagus je..ada diskaun sket..aku beli semua kaler..hak hak hak..hubby yang paksa ...dia kate takpe tukjangka masa yang sgt lama ni..so aku pun ok je la...da abis baper ratus tah tuk bra sajer tu...aku tak tau sgt hubby yang bayar semua kan..hak hak hak...tp takpe...skang pun da leh start pakai selesa sket...tp mmg selesa la pakai dia...huhuhuhu...
then g la plak lepak kat PutraJaya..walalupun da mlm tp g la jugak..sb hubby mmg tau aku ni suka sgt tgk lampu warna warni..dia pun baw la kau g round2 kat PutraJaya...ni kira kali kedua la dia bawa aku g jalan2 situ kan...pusing2 kat situ tgk saner tgk sini..dgr la hubby citer semua bangunan kat situ..sejarah2 dia...then kitaorg pun bertolak la balik....terharu jugak la sebenarnyer..hubby dlm penat2 pun dia bawa aku g jln2...pastu on da way blik tak pelik la kan klu hubby aku ni ngantok...tp pelik jugak la biler aku tak tido teman dia driving..muahahaha....anyway...thank you abg....happy sgt walalupun hanya dok dlm kete tgk lampu2 tu..hehehe...balik umah, hubby pasang lampu lip lap aku tu...lagi la aku suka...hak hak hak..lampu lip lap tu lampu warna warni hari raya tu...hak hak hak....aku rasa tiap2 mlm hubby kena pasang tu sb aku mmg suka..lampu luar tka yah buka buka lampu tu je..muahahah...
then xtiviti rini lak....pas balik dr sembhyang jumaat, hubby ngna kau g kuar..g ambik potret perkahwinan kitaorg...hubby da edit cantik2..then g cuci n framekan...kena dekat RM150...tp kira ok la..frame dia besar...n cuci 16R....cantik la gambar tu..biler tgk aku ttiba2 terasa pelik.."apasal aku nmpk cun giler ea dlm gambar tu.." acececececece....aku da naik perasan..tp takpe la..nak harap org puji tka yh la kot..kita puji diri sndri..huahuahua....
mmm...ja g hubby nak gantung..nk gantung kat ruang tamu...then pas ambik gambar g la COurt nk g beli washing machine baru n air cond jugak...sebabnyer.... washing mesin aku tu ttiba wat hal lagi..malas nk baiki aku cadang beli baju je...senang citer...baiki pun mahal bek aku beli baru...berbaloi sket....then air cond lak, sb skang ni mlm2 aku tido mst nk berpeluh kat tengkuk..tak selesa....tp nak tau citer sebenarnyer...balik Kedah aku asyik buka air cond 24 jam kat umah..pastu tido ngan bahagianyer....so hubby pun kate "kita beli air cond blaik johor nt"..muahahaha..aku ni kan isteri yang baik...ikut je la kate suami kan..hehehehe...alasan alasan...tp takpe la..skang ni Court mmg ada jualan murah2 kan....so beli la kitaorg..semapt lagi la jugak beli termost elektrik tuk bakal anak kitaorg nt..yela..senang klu nk bancuh susu nt..tak yh la dok tunggu lama2 masak air kan...air panas da sedia ada....harga total mmg beribu tp takpe..tuk keselesaan kitaorg kan..so harap2 esok da dpt barang2 nyer...amin...
mm..citer pasal baby lak..mmm..cambiasa asyik tendang2 mama dia je..tambah2 biler aku or hubby usap2 perut dia mst kasi respond..goood gurl....syg sgt kat anak aku ni....tinggal kurang dr 3 bulan ni kitaorg nk jumpa dia...tak sabar rasa...hubby tak abis2 dok belek arang2 baby dia tu...xcited la dia nk ada baby ni...takpe aku tak jeles sb aku bahagia biler tgk dia syg anak kitaorg gini...hak hak hak...t nk g scan lagi..harap2 time scan tu kedudukan baby da memusing ngan betul..sepatutnyer da 7 bulan dia da pusing kepala bawah kan...tp takpe...tgk la caner nt....tiap2 hari hubby pesan kat aku soh aku kuat...nk jaga baby samer2 ngan aku...terharu la plak aku ni...tp aku ni sakit sket pun da ngada2 nangis kan..isau la dia..ni beranak dgr citer sakit jugak...hak hak hak..tkpe..baca surah maryam byk2 ok la kan...:)
hari raya kali ni lain dr yang lain sb raya ngnah ubby kan..rasa bahagia sgt.....:) masih terbanyang2 hari raya pertama aku ni...:) nest year raya kedua tp da ada baby...seronok sgt rasa..mmm...tp skang ni terlintas la plak assignment..tak bahagianyer...huhuhuhuhu...ok la...nt kau update lagi la....hubby da bising "panjangnyer....................entry yang kau type ni"..ish...kaco la hubby ni...germa btul aku...aku kan pantang dia bising2 biler aku update blog kan...baca pun tak kasi..tunggu aku publish dulu..huahahaha...tp takde la marah pun..syg dia lagi ada la...td on da way balik dia da ckp teringin nk makan ikan bawa sweet sour..nak kau masakkan tuk esok...mm...ok..esok pg2 g pasar..nt aku masak sedap2..tuk hubby aku sorang ni semua boleh...hehehe..nt da ada baby pun tuk hubby n baby semua boleh...hehehehe
ok la..nt update lagi..bye

No comments:

Post a Comment