Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

September 13, 2010

Hari Raya Bersama Hubby Tercinta..

Hellu..rini aku emabali ngan semangat baru...semangat tuk update blog..ngeh ngeh ngeh...raya aku tahun ni bersama suami aku tercinta..takabis2 tercinta kan..yela..aku cinta sama dia..keh keh keh...tema kitaorg tahun ni sebenarnyer nak purple...tp last2 minute cari baju melayu lelaki kaler purple tak jumpa yang matching...sedih ooo..so tukar la last minute jugak...pilih kaler bestnyer..kaler kuning tu...tak penah aku ade baju kuning..nila first time..jubah itam tp manik2 kuning..hubby pun serba kekuningan..ngeh ngeh ngeh...sebenarnyer aku suka sgt baju2 kat kedai Danial Haikal tu..baju melau lelaki..harganyer not bad...tp size paling besar XL..hubby pakai cam ok..muat la...tp aku cam tak berkenan sb klu besar sket lagi mst mmg cun giler la...semua orang ambik wat model a..acececece...duit raya da dapat..tp still aku dok ampu2 lagi ea..hehehehe...takpe..mana tau dapat adiah raya lain lak kan..hak hak hak..takde la memain je...so pilihlah baju kat kedai kat angsana tu..apa tah nama kedai tu..harga pun samer lebih kurang je...ala..tgk patern baju hubby aku da tau butik mana beli..ala kat angsana tu...ok la..muat n selesa je aku tgk hubby pakai..,mmg ensem la..pg raya papa kate..angah segak nt sembahyang sebelah papa ye...hehehe...bangga je angah tu....melluat plak aku tgk...ngan mata terangkat2 rasa bangga tu..tp nk gelak pun ada jugak..ngan sampin kuning dia lagi..ukan main ye..aku pun pakai la tudung kuning..semua tu aku g borong kat Kota Tinggi...last minute nyer pasal...nasib baik jumpa jugak baju yang berkenan di hati aku ngan hubby...klu nk tau siap nangis lagi dlm kete sb takut takde baju aku suka....takut takde baju samer2 kaler..nt tak sedondon...da mengomel2 dlm perjalanan..pastu nasib baik aku tertido...aman sket dlm kete tu..bangun2 da smpi kesat la sisa2 air mata yang kering tu...smpi je terus je jumpa bju tu..hubby pun suka aku pun suka..hak hak hak..klu tak aku mst kate.."taste aku tak best..ayg tka suka sb cam orang tua2"..terkejut hubby aku..sb aku kate gitu..yela..merajuk nyer pasal..semua tak nk dia pilih...pastu aku kate gitu..pikir2 balik..nk tergelak pun ada...jahat btul aku ni..seb baik raya tu dia ampunkan dosa2 ku..syg sgt kat abg...sorry ye abg..maceh sb beli 2 baju raya..hak hak hak..pastu hubby borong tudung tuk 2 baju aku skali..hak hak hak...semua hubby p;ilih..klai ni bagi aku pilihan dia cma gadis cun moden...wahahahaha....
pg raya tu aku bangun awal...tp mentua aku lagi la awal...sb dia nk masak nasi tomato..mmg sedap la nasi tu...hubby da bertambah berat bdan sb makin berisi la...mkn sedap2 kat muar..klu kat umah aku masak biasa2 je kan..pastu aku tolong mentua aku wat kuih..best2...then biler pagi raya aku tolnog2 la letak bekas2 mknan kat depan...hubby ngna adik n papa dia g sembahyang..kol 9.30 dia pun sampi la balik ngan muka tersenyum2....aku dpat duit raya hubby kasi..dlm sampul katun2..cumellll.....then sblm tu aku dapat adiah purse raya jugak..tp da publish kan sebelum ni...seronok aku ...dapat macam2...next raya tak tau dapat pe lak kan..kih kih kih..
then da salam2 semua..aku g balik kampung..sgt la happening...ramai budak2..kat kampung lak ada nasi minyak..edap atok masak...mmg marveles la..then g la beraya umah tok sedata hubby yang lain...hubby ni kira cucu no 2 dlm famili besar dia..then cousin dia semua kecik2 lagi....ni baby mama ni kira cicit yang kedua la lepas aqil..hehehehe....so duit raya mmg byk la kitaorg standby...paling best biler hubby datang kat aku kate "ayg..abg da terslh kasi duit raya...duit raya atok da terkasi kat cousin abg la.." ternganga aku.saper la counsin dia yang bertuah kan..kecik2 dapat 5 inggit je...tp saper dapat paling byk tu??????? tp takkn la nk check blik satu 2 kan..seb baik ada cash yang cukup tuk masuk dlm smpul atok ...lega rasa..klu tak camana...cash yang cukup takde...tak cukup tak pun kurang la duit raya atok kan..hak hak hak...muka huby da masam2 sb teslh kasi...pastu ok balik la..biler dia dok usik ousin2 dia yang lain...mm..mmg meriah...g segamat raya umah atok sedara hubby..balik umah pngsan jap sb penat...semua orang cam seronok tkg aku..yela..time kenduri atok2 sedara hubby tak datang...ni kira g berya smbil bertandang la kan..then raya kedua mlm tu aku blaik la kedah..xcited sei....nk balik kampung...balik ngan famili putra jugak la...sepanjang perjalanan hubby je yang drive sb dia rajin nk drive..abg ipo aku nk drive dia kate takp dia ok lagi..tup2 da smpi..pinggang aku cam nk putus je sakitnyer..biasa la ibu mengandung kan...balik sini adik ngan mak aku seronok la...meriah ..semua ada kan..tp ada juga la yg takde..tak pe..yang takde tak yh nk kenang2..hehehehe...ok2..kat bawah ni gambar raya aku ngan hubby tercinta yang kau syg sgt tu...ni gambar kat muar..kat kedah nt aku masukkna dlm nxt entry...


Gambar ni depan umah hubby..tmpt paling cun tuk bergambar sb pencerahan yang best..keh keh keh...


Ni la..gambar kitaorg ngan baju rya tahun ni..tema kuning..cun kan baju pilihan hubby aku...baju dia lak aku yang pilihkan...syg sgt husband aku sorang ni...

ok la..nt len kali aku update lagi ye...
bye

No comments:

Post a Comment