Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

September 18, 2010

xpo barangan baby n mommy..

Hellu...rini mood aku kurang sket sb aku tido asar...ish...tertido sebenanrnyer...pastu da bangun mengong sket la aku ni...da mandi2 sembahyang pun tak ilang mengong nyer lagi...tersa pedih ulu ati semakin menjadi2..erkkk..paling tak uska rasa pedih ulu ati ni...rasa tak selesa sgt..tp takpe...3 more months to go..then everything will be fine..insyaAllah....huhuhuhu...
rini pg2 aku bangun n sediakan sarapan...semangat berkobar2 sei...hanya basuh muka mandi blum laig da turun dapur...buka semua pintu biar rezeki masuk..hehehe..cerah umah aku...mm..tgk2 pe yang ada then decide nk wat roti telur je la kot...then nk kukus aku nyer pau..sb smlm hubby ada ckp nk mkn kan..dlm dok goreng2 telur tu aku isi la pengukus aku tu...konon nk kukus la..bekas tu lak berat..sebelah nagkat periuk berat tu sebe;ah lagi dok pegang senduk..tau pe jadi?????????
ha.....mmg tak penah jd kat aku la sblm ni...sb terlalu berat, tangan aku terkehel sket, air tu tumpah atas tempat masak..then terbalik lak kena semua sos, kicap tiram aku semua jatuh danPANGGGGG...pecah segala2 nyer...terkejut aku.....terduduk aku pastu baper saat pastu, meraung aku nangis....ngan telur da nk hangit...mmg tak penah la aku jadi gitu...nak kate lama tak masuk dapur tak jugak...mungkin lama tak pakai dapur aku tu kot..gara2 raya sakan kan...pastu da meraung tu, hubby aku yg tgh tido kat atas tu terkejut la kot..turun2 smbil dok panggil aku...g dapur dia terkejut tgk aku terduduk ngan semua barang pecah...muka da cuak..sb dia igt aku jatuh kan...ngan perut lak dok boyot skang ni...belek2 la aku ..tgk tangna ku kot2 kena kaca kan...sb dia tanya aku dok meraung lagi...aku meraung tu sb satu terkejut then satu lagi sedih sgt sb aku nk wat suprise..bila hubby aku bangun sarapan dia aku da siapkan...huhuhu..cam smlm hubby bangun tgk2 mee goreng da ada siap aku watkan..huhuhuhu..sedih sei tak menjadi...pastu mula la rasa menyusahkan hubby je sb tka leh tido ngan lenanyer...pastu da lama aku da ok la kan...hubby laplak goreng telur kat aku...pastu dia tak kasi aku masuk dapur sb takut kaca kena aku...dia la yang basuh2 barang yang pecah...mop lantai..aduhai...cian sgt kat hubby aku..sorry ye syg...selalu nyusahkan abg je...huhuhuhu....tp da goreng2 semua aku watkan air..then siapkan roti telur dia...berselera dia mkn...:) aku mmg suka n puas ati biler tgk hubby mkn ngna berselera bila kua sediakan makanan tuk dia...sgt berpuas ati..rasa cam nk loncat naikgunung everest je..hak hak hak...
ok2..pastu siap2 g service kete kat KUlai...alasan pilih kulia tak Jb sb dekat lagi satu murah sket harga anggaran servis dia..kena dlm RM300++ tp bila da smpi tgk2 dlm RM288 je...ok la...tak lebih dr bajet kan....kali ni bulan ni mmg pakai duit banyak sgt...tukar tayar da baper ratus aritu...pastu servis lak..tp takpe la...wat jugak la kan...kang nt osak lagi susah...
washing mesinn air cond aku tak smpi2 lagi...yang smpi hanyalah tempat pemanas air aku tu..ish..geram btul aku..harap2 esok da smpi...ni susah klu wat urusan ngna budak melayu ni..bukan nk mengata..tp selalu gitu..geram aku..tak dpt jugak esok aku kol HQ dia..padan muka...geram duit da bayar wat lambat2 la plak hantar..klu seinggit dua ok gak..ni beribu tau tak...geram2..
citer kat pusat servis honda tu, time orang tu tgkupdate komputer , aku kate kat hubby "abg, skang ni da sakit pinggang balik la"..pastu hubby kate la" yake..ciannyer ayg"...ttiba2 chinese yang kena layan kitaorg ngna terbeliak mata kate "da sakit? biler mau beranak ni"..kitaorg terkejut la kan, tp layan je..hubby jawab "nt bulan 12"...pastu mata dia kecik balik..pastu dia gelak, ckp kat kitaorg ngan kawan dia gini "oo.i igt u mau beranak skang da di sini...nt bos i mst kasi adiah satu kete honda same u all"...tergelak kitaorg...hak hak hak...slaah dgr rupanyer...pastu hubby ada kate, klu org chinese la kan, klu beranak katkedia diorang, diaorang mst kasi adiah sb ras bawa tuah...yake..ntah..aritu dlm berita sorang wanita ni beranak dlm air asia penerbangan, so wanita n baby tu dapat naik air asia percuma seumur idup..sei...best giler...nt nk beranak kena timing la..g tempat servis honda konon nk servis..mana tau dpt honda stream ke..muahahahah....bernangan mat jenin la aku ni..kih kih kih..
da abih servis g la plak nk mkn kat pak ali tp tutup la plak..then kitaorg g mkn kat UTM je..sedap gielr ayam madu dia..I LIKE..hehehe...
then ha..baru nk masuk topik entry ni..hik hik hik...kitaorg g xpo mom n baby kat Danga CIty Mall tu..beli pampers baby...ni yang reuse nyer n cumel nyer...Autumnz nyer brand...skang ni murah..hubby beli 3 helai...cumel2..ni leh dipakai tuk new born smpi besar..tp aku rasa sesuai pakai kat umah je..bw jalan tk leh..kena pakai yang pakai buang nyer...material dia best...tak basah...sesuai tuk pakai kat umah la...pastu beli nursing bra lagi 2....nihubby yang paksa aku beli..aku pun nak tak nk beli la jgak..skangn i nusing bra aku da banyak giler kat umah..huhuhu..tp yang ni murah sket dr aku beli kat Mom Little One...abis beratus la jugak kat kedai tu..seronok la tauke dia ea...ish..tak baik aku..
then g JJ taman u la plak..g cari lagi baju lengan panjang kat baby...cari yang biasa2 je dulu...yang new born takut nt tak cukup kan...then skang ni semua da siap kecuali minyak telon je..nt hubby belikan..lega rasanyer....setel..nk basuh2 then packing dlm beg baby siap2...aku tak blei lagi stokin n baju kancing depan ni...tkape..nt2 beli..yang penting baby nyer baran da setel..yang tak beli lagi tu harap dapat adiah dr orang..muahhahahaha....boleh kah?? boleh2...kih kih kih.
tp nk jugak ckp..pampers yang beli tu sgt la cute...rasa nyer nt aku mmg suka dodoikan baby smbil petuk punggung dia la kot..sb sgt la lembut n gebu..hak hak hak....then hubby sempat gak g beli headphone...nk kasi baby dgr lagu n surah2 al-quran...then hubby da download la semua yang perlu...moga2 anak mama nt jadi lebih cerdik n solehah la hendaknyer...mama n papa syg sgt kat baby tau....:)
tak sabar nk tunggu kehadiran baby dlm idup kitaorg..masa semakin hampir...debaran tuk beranak pun still ada lagi ni..tp takpe..pikir baby semua yg takut jadi ok kot..:)
ok la..nk g turun bawah..nk makan sup ayam aku wat tadi..yummy...
k...see ya...bye (ikan siakap postpone esok sb tak sempat nk g beli siakapnyer...cian hubby aku..huhuhuh)

No comments:

Post a Comment