Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

September 24, 2010

Hai hai..

Hellu..lama tak update blog..ni baru pas siap assignment tergerak la hai nk nk update blog..hehehehe...sebelum ni cam malas sket sb byk benda kena pikir..yela..skang ni da masuk trimester 3...tau tak apa tu trimeste??? aceccece...cam aku sorang je lak yang tau..padahal baru je tau biler pregnt apa tu meaning of trimester...hak hak hak...
mmm.da masuk minggu ke 28 ni agak kepenatan la sket..perut selalu mengeras..sakit wooo..tulang temulang la muka keluar soket...pergh...mmg sakit biler nk berjalan..skang ni sebab tulang aku sakit sgt, sembahyang pun duduk je..klu berdiri boleh tp nk bangun nt nk terbalik..huhuhuhu...skangni da ada air cond lak kat umah, mmm...klu free je, tido...klu dlu update blog..wahahahahaha.....mm..minggu depan ada exam..tak study lagi, esok baru nk start study..then minggu seterusnyer pun ada exam....tp klu citer pasal assignment, pergh....tiap2 ari ada...tension wooo..tka siap2 lagi...biler la nk start micro-p nyer assignment..huhuhuhuhu..isau klu tak jadi..sb ni advance sket..aku da la tak teror programming, nama je software engineer dulu..tp haprak..tak tau pe pun...klu baca coding boleh la kot..huahauhauhauhaua....
ok la..malas citer pasal study, sb aku ni tension biler pikir assigmnt n test ni...kang aku citer lagi kang tension dan terberanak la mlm ni...hahahahah
skang ni, klu kawan aku ajak berjalan jauh2..mst aku kate "tak nak la..kang terberanak aku kang"...yela...tgk aku pun cam mak buyung yang tak larat...nk kate sb badan kecik perut besar u cam malu lak nak nganku..sb badan pun besar, perut pun besar..patut stabil la kan..tp aku tak, sb aku de masalah sakit2 sendi tulang...hanya orang yang pregnt sjer yang tau ras tak selesa tu..tp biler baby akuda tendang2 n gerak2..ras aseronok sgt..cuma biler kedudukan dia senget sebelah,,perghhhh....sakit wooo...usap2 suruh g ke tgh tak nak layan tu...takpe la..mama dia than je sakit tu...rasa cam menegang je perut aku ..tp takpe..asal kandia selesa...sakng ni hubby suka la dok panggil2 anak dia ni..pastu ad la response...response biler hubby panggil kuat dia akan tendang2..biler panggillembut2 je nt dia gerak2 slow motion..hehehehe..seronok la pregnt ni..walalupun selalu sensitive n sakit la jugak kan..tp takpe la..tinggal 2 bulan je lagi..pastu leh peluk cium dia..huhuhuhu...td hubby kuarkan semua baju, selimut, sarung tangan n kaki, topi, snow cap..macam2 la baju baby tuk dibasuh..operasi esok pagi...skang ni hubby da asing2 mana lengan panajng, lengan pendek dan seterusnyer...berlonggok2 aku tgk..byk betul baju papa beli tuk baby ye..mama jeles la gini..hehehehe..tp seronok la...baju kecik2, cumel...walalupun takde la mahal sgt kan, tp takpe la..ajar baby mama idup sederhana..nt papa jd NC kita idup up sket..hehehehe..biler ye abg nk naik jd NC ni..kihkihkih..lawak je la...igt nt nk g scan baby..nk tgk kedudukanbaby...siaht ke tak...nk tgk rupa bby kitaorg...rindu sgt nk tgk dia tau...skang ni leh tgk perut je la..pastu tgk baju cumel2 dia tu je la...so..nk scan la tgk dia wat pe..asyik dok tendang mama je...skangn i da ajar dia dgr lagu..hubby beli headphone ..kadang2 bagi dengar lagu slow2..kadang2 kasi dgr baccaan Al-Quran...paling best, time buka lagu dia senyap je..kdg2 ras dia gerak sket..tp biler da abis bacaan Al-Quran or lagu, mmm..tendang2 dia tau..myb dia protes.."mama...nk dgr lagi la..."..hehehehe..pepandai je aku wat andaiaan kan..takpe la..anak aku kan..hahahahah..biler aku citer kat hubby, mst dia gelak...pastu dia kate "baby papa pandai ye..."
td kawan aku Aida datang raya umah ngan kawandia..alang2 dia kat area skudai kan, dia datnag la umah aku...first time umah aku ada tetamu kawan aku..hehehehe..tak reti la nk jd tuan umah ni...tp ok la..aku kan selamber je..sb dia rapat gak ngan aku so takde la protokol sgt...aku goreng nugget pastu kuih2 raya n kek raya aku hidangkan...hehehehe....aida kate , hubby aku makin chubby....suka la aku dgr..nmpk sgt hubby aku teratur makan n happy ngan aku..acececece...
ok la..tak larat la nk tulis la gi..nk g tido dlm air cond la..acececece..berlagak la plak kan..takde la..memain je..orang lain da berkurun ada air cond aku ni baru je memliki aircond satu je pun...hehehehe..tp takpe la..tak kisah pun...tp tido dlm air cond nt aku cepat batuk..so kena upkan level dia..kira cam pakai kipas je la..hak hak hak...ok la...nt update lagi..muah...bye

No comments:

Post a Comment