Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

September 18, 2010

AirMata Nur Salina

Baru pas tgk cerekarama citer Airmata Nur Salina...pergh...mmg best citer tu...tp mmg sakit ati ngan lelaki dayus tu...ish...geram aku tgk citer tu...tp best jalan citer dia..betapa sabar Nur Salina tu...yela.berkali2 suami diahancurkan harapan dia kan..tp dia ttap tabah smpi la satu hari suami dia snggup jual dia demi nk bayar hutang...time tu baru dia da ilang sabar....sepanjang dia idup susah dia ak penah merungut..tp suami dia tu terlalu nk mengejar kekayaan..mm..bukan maksud aku kekayaan tu tka penting..yes...penting..tp klu sampi sanggup lupakan kasih sayang demi kejar harta what for???? ceh..aku lak emosional...tp orang2 tua ada jugak ckp..klu cinta bagai nk rak pun..duit takde, nak wat pe??? makn batu tiap2 ari??? ish..susah jugak la kan..ok2...sekarang dua-dua la penting..klu duit banyak, kasih syg takde..tak bermakna..klu kasih syg byk pun, duit takde...susah jugak..ish..delema la plak aku..tp npe aku perlu dilema ttiba ni?? ish...mengarut je aku ni...ok2...
dlm citer tu, aku tak setuju biler dia kawin lari ngan suami dia tinggal famili..sb restu dr keluarga tu sgt la penting klunk idup bahagia...this is a fact..sb kan, klu tak dpt restu idup takkn tenteram wlaupun duit penuh satu katil pun...(apa peribahasa aku pakai pun tak tau..hak hak hak)
then aku tak setuju biler suami dia tu start main judi...sb pe?? sb once da start hancus la idup...cayer la ckp aku..wlaupun takde pengalaman, tp aku byk tgk citer drama ni..so aku tau la..hak hak hak...
then aku tak setuju biler dia baik ngan kawan lama dia yang sememangnyer ia tau , kwn dia tu mmg menaruh minat kat isteri dia...bagi aku la kan, klu dia syg isteri dia, orang pandang n tenung pun dia marah...tp ni tak...kawan nyer pasal kan, wat nmpk tak nmpk je..cis..lelaki nk kena tampo ni..hehehe...
aku tak suka biler dia tak keje tp isteri dia keje..apa kes iteri keje cari nafkah famili???? alasan suami, tak reti nk kerja bawah org..nonsense...boleh blah..itu ckp orang berlagak..pape pun klu nk berjaya kena merangkak dulu ok....
then aku tak setuju biler dia nk jaga air muka kelakian dia smpi sanggup bertaruh maruah isteri tuk main judi..lelaki gini mmg la...ish..cian isteri kat umah...jadi mangsa keadaan..tp serius aku sedih sgt bielr benda gini jadi...hargai la isteri anda ok....
then aku tak setuju biler ugut2 tuk dapat pe dia nak...dlm citer ni sanggup letak pisau kat leher anak sb nk ugut isteri dia tak tinggal dia...ish...tekanan perasaan budak kecil tak bersalah tu..anyway...tak elok gado depan anak2..walalupun dia masih kecil tp tak baik tau...cian diorang..tak tau pape..tp kena menyaksikan benda2 gini...mst trauma...ish...
satu benda je aku suka dlm citer ni..si isteri sntiasa doakan kejayaan suami dia...sanggup idup susah n tak buat suami susah ati..tu je la kot..yang len aku mmg tak puas ati..ni kes penderaan isteri..cewah2.....
klu nk tau, suami kat umah aku ni kalut nk ubah citer lain sb takut nt aku moody...yela..nt aku da start nak marah2 lelaki..hak hak...tp nmpknyer aku da matang sket sb akutak moody...muahahahaha....
ok la..kesimpulan dr sini aku nk ckp....hargai la isteri anda...duit tu penting, tp jgn smpi lupa kasih syg tuk isteri...famili kena diutamakan...nak wat pape, igtlah orang2 ynag menyayangi diri anda seperti isteri dan anak2...orang tua2 kate, nk wat pape tenung mata anak tu, mst tak jadi..sb tak smpi ati..memaafkan seseorang tu adalah perlu tp jgn lupa orang yg dimaafkan tu mengambil kesempatan lagi dengan melukakan ati mangsa tu lagi..ish2...
ok la..time to sleep...baby pun da sleep..hubby pun da tersleeep tu...
k gud nite

No comments:

Post a Comment