Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

March 30, 2010

Today nyer citer...

hello...rini aku tak de citer best la sgt...tp nak juga update...aku tgk blog aku ni actually ramai jugak follower yang tak register...hehehe...anyway, tak kisah korang2 yang tak register nk usha n intai blog aku....tp ngan satu syarat...jgn sesekali komen pape about my blog...even klu la terserempak aku kat luar pun jgn di tegur ye...ehehehehehe....saje je..ttiba aku tgk byk la plak sejak2 aku leh trace saper usha blog aku ni...anyway, kepada yang baru datang intai blog aku...just want to say "Hai......" cam kelakar lak aku ni...ok2..aku da kurang betul sket sebab jam da menunjukkan kol 4.30pm...ini bermakna tinggal 1/2 hour lagi aku nk balik umah...1/2 hour lagi hubby akan sampi di depan fakulti aku tuk menjemput isteri yang terchenta...dan jugak 1 hour lagi aku dapat menjamah nugget ku di umah...yummy...sejak2 kawin ni aku mmg sgt suka la mkn nugget goreng yang tempura..penuh peti ais aku ngan nugget sajer...setakat ni dah ada 2 pack full nugget yang belum di buka dan 1 pack lagi tinggal 1/2 je lagi...apa kena ngan aku ni???? badan takde la plak naik mendadak....rini aku terpikir2 menu apa yang aku nk sajikan tuk hubby tercinta aku ni....mmm....ada ikan nk masak...tp perut cam enggak mahu menerima ikan...cam nk mkn ayam or daging...actually aku teringin sgt nk makan daging masak merah....da lama aku menyatakan hajat aku ni...tp each time ada je mknan lain yg aku mkn...nk masak rini....tp nk kena g jauh la plak tuk beli daging....esok ada pasar mlm...igt nk beli esok je...tp tgk la camana...esok aku ckp conclusion tuk makanan dinner aku ea...aku nk masak sedap2 tuk hubby aku...
smlm aku rasa pening2, nak muntah la...myb tension kot sb byk sgt keje tuk disiapkan...aku da jadi pemalas la plak..huhuhuhuhu...badan aku letih sgt rasa...cam tak bermaya...bper kali smlm aku asyik terjaga sb tak selesa ngan badan aku ni...spaer yang jadi mangsa??? hubby aku jugak..dia la jaga aku time aku sakit2 gini ni...then aku mengidam la plak nk makan spegetti daging tp nk masam2 nyer...hubby aku yang masuk dapur smlm..aku just duduk smbil mkn roti cicah air nescafe..tak tolong pun...lagipun hubby tak kasi aku wat keje...aku usha je la dia masak...sian hubby aku..hasil nyer???? mmg sgt sedap la klu hubby aku yang masak..berselera aku mkn...punya la byk smpi aku semput la plak..elok da ilang mengidam nk mkn spegetti da jadi sakit balik badan aku sb perut kembung sgt..minum air tak igt dunia lak tu...dah hubby aku tarik pinggan spegetti aku tak kasi aku mkn....sb dia kate nt aku muntah lak..then hubby simpan la tuk aku mkn di kemudian waktu..ada lagi kat umah..balik nt aku baham lagi spegetti tu.....
ok2..ni da lari tajuk da ni...dr today ke yesterday ni...
ok2..aku bukannyer apa, ttiba2 teringat kat hubby aku...see..he's so nice to me...hope i can be isteri yang solehah....aku syg sgt hubby aku.....even time mlm aku nk g toilet pun dia mst kena teman sb aku takut nk g belakang umah..i mean toilet kat area pling belakang dekat ngan dapur...so..aku takut, hubby la teman...hehehehe....so..kesimpulan tuk yesterday, betapa indah nyer idup berumahtangga ni...terasa sgt disayangi n dikasihi...:) harap korang pun akan lalui kehidupan yang indah seperti aku ni..heheheh...:)
ok...citer pasal today lak....aku cam biasa g keje awal sb ada kelas...aku n hubby msing2 ada kelas...so..kena la g awal..breakfast hanya roti n air nes n milo....then smpi je keals, da student wat aku geram sb curi2 tgk markah kat tempat aku...aku tak kisah nk tgk markah, tp tak suka without my permission..aku marah sgt...ye..aku sgt marah....students aku tu takut la...ttiba2 Pn Ida ni garang semcam...aku da siapkan lab test aku rini Yahuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!.....:)
markah tak semua dpt full mark...aku tak kasi klu students tu tak dapat buat ngan baik...on ly 4/5 ok...aku tak de la kedekut markah tp aku suka menilai students aku..buat apa markah tinggi tp ilmu yang ada pada diorang cetek??????? nt dioran mst pikir, ala, takpe nt Pn Ida mst kasi markah ok nyer..so tak yah la study..ok..da stop..jgn berangan la....sebab aku ni suka menilai orang ni, so jgn harap dpt markah free...usaha mau lebih, baru leh berjaya....kena treat student gitu la bagi aku..tp not toooo strict smpi langsung tak leh trima even kesalahan studetn aku yang kecik2...aku jenis yang leh consider jugak ok....
ok..aku rasa mlm ni cam nk g berjalan la..tp confirm aku akan jadi pemalas...caye la ckp aku..mst bila hubby ajak nk kuar aku kate, "Malas la abg...dok umah je la..nk tgk tv..kita kan ada Astro." cewah.....nk menayang...kami dah ada Astro..ni gara2, aku tak leh tgk Na-O-Mei aku la ni..tv3 kat kawasan aku ni tak clear sgt..ye la..kawasn agak kekampungan, so susah la nk dapat channel ni..anyway, kampung pun jgn sebarang kampung tau, sebab kampung ni moden, semua pakai Astro...ngeeee ngeee....:)
aku atually nk sgt tgk wayang 3D ngan hubby...ada citer baru kuar ni...nk ajak g tgk..rasa hubby On je...tp......badan aku ni ON ke??? hubby kate nk bawa kau g klinik, aku malas la....tak suka la nk jumpa doktor..selalu g ngan ayah aku...aku jd bisu, ayah aku yang tolong ckp sakit apa kau kat doktor.....adakah hubby leh jadi cam abah aku????????? tidak!!!!!!!!!!!!! sebab aku segan...mst aku sndri yang nk ckp..then tak kasi hubby masuk...hak hak hak.....:) anyway, aku confirm klu minta hubby jd cam ayah aku..i mean tukang ckp, mst hubby ON je...hubby apa yang tak penah ON?????? mm..one reason y I love him so much..ok??
ok..ari khamis ni my mom nak datang tido umah kitaorg yang sederhana bias tu..yahooooooooooo....seronoknyer..lama tak sembang ngan mak....:) tp mak aku tinggal kejap je kat umah aku...khamis smpi then sabtu da balik kedah..huhuhuhhu...aku plan nk balik kedah jugak time hari bersejarah melaka ni...hehehehe...nk g jln Langkawi ke..tak pun nk g jln2 dlm umah akt Kedah tu....
aku sekarang rindu sgt PUtra...apa khabar ye dia..aku tau dia mst ok nyer...cuma rindu la bau Yuyi cap limau kat dia...rindu la nk tgk Putra acu2 kan jari telunjuknyer biala dia marah aku....rindu la nk dgr dia gelak....rindu la nk cium2 pipi dia...rindu la.....smlm mak putra msg aku kate, dia nk jugak baju cam aku g honeymoon...then dia kate dia nak jugak g Bukit TInggi...dia nak dia nak...hak hak hak...tgk la klu duit aku berlebihan aku nk adiahkan mak Putra baju cam aku nyer tu la..mst cute..tp yang tali satu..sb dia pakai ngan inner confirm cute...mak Putra tu kurus cam budak form 3 je klu tgk....heheheeh
ok la..penat aku citer mcam2 rini....
k la ....jumpa lagi yer.....bye....take care...b happy...no crying crying...no masam2 muka ok...hehehe..bye

Nak makan daging masak sambal camni leh tak??????

No comments:

Post a Comment