Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

March 22, 2010

Cheeeseeeeeeeeeeee......



hellu...terus terang aku kate, aku tak tau nk tulis apa entry kali ni...sebaba aku rasa dlm 2 bulan ni mmg aku tak abih2 la akan citer pasal my wedding...so...Cheeeeseeeee tu pun da ok kot..hak hak hak..tp lagi dasyat klu citer bab Putra...mmg takkan berhenti...opssss...stopppp...nt kang aku start citer pasal Putra..abih la takde makna nyer aku nk sambung citer pasal wedding aku ni...
ok...seperti yang dijanjikan la kan ..... aku kate nk upload gambar..kebanyakkn gambar yang ada kutip2 tu takde la best sgt...so..nk yang best nt tunggu da setel kamera man kedua2 belah kenduri aku tu siap ok..ni kira gambar yang ok2 la aku ambik....
ni aku nak share la kan pasal my new life.....:)
hidup sebagai seorang isteri????
mmmm....cam tak percaya tup tup aku dah jadi isteri orang kan...sekarang ni da boleh terima kot..awal2 dulu kau cam blur blur je...ye la..aku tak pernah lak rancang kawin cepat2 ni...aku kawan ngan hubby pun cam kejap je.. tak smpi 1 tahun pun...then da tunang...pastu 3 buln da kawin...pergh.. cam tak cayer je rasa...citer pasal ni kn...punya la sibuk sgt pasal wedding aku ni smpi lupa tarikh keramat kitaorg..ye la..tarikh kitaorg jadi pasangan kekasih..ok takpe...yang penting 13/3 adalah tarikh my anniversary....dulu berangan nak kawin 10/10/10....mm..takpe la..bek aku kawin awal je da ada orang mintak kan..bukan tak laku...tp dr idup bosan sorang2 tu bek aku kawin ...ada jugak orang jaga aku kan.... ngan sekali lafaz je, aku da jadi isteri orang...
citer pasal lafaz ni kan, aku lambat sket la smpi ke masjid..then hubby n his family da sampi...kitaorg janji nk akad nikah after isyak...so...da isyak kitaorg baru on da way...ye la ..masalah ni la ...tu la...ala biasa la..pas akad nikah ad buat mkn2 kat umah kan...so my father cam sibuk la..then g akad nikah tu abang aku yang take over..maknanyer abang aku da awal2 ckp klu sempat dia g masjid tu...so Masjid Al-Ghufran adalah tempat pilihan both famili...ye la dekat sgt ngan umah aku..dulu my sis also akad nikah kat situ tp lepas asar...kes aku ni lain sket..pas isyak..ni sebab famili dr sebelah hubby takut tak sempat sampi before asar..so for safety better wat mlm je..klu nak wat hari yang same ngan kenduri mmmtakut lak sibuk..mmg tak sempat..klu wat kat dewan ok..tp kendurinyer wat kat umah..so cam susah sket la nt....
on da way ke masjid, hubby da call abg ipar aku...tanya biler nak sampi...xcited tak??? hehehe...pastu da kena bambu ngan abag ipar aku...kena gelakkn lagi..hak hak hak...ok..bielr smpi je my best friend Dayah n Wani da ada...kali ni special sket...satu famili Dayah datang skali..jauh diorang datang ...thank you ok...terharu la jugak...ni mst kes aku merajuk time tunang aku diorang tak dpt datang...tp tuk akad nikah ni mmgaku tak xpect diorang datang..thank you..love U All....hehehehe....sampi je mmg aku jadi perhatian semua la...pilihan kaler Putih Pearl + Purple....ni pilihan hubby aku la...mmg da beli kain waktu time nk buat hantaran tunang aritu..aku wat baju kurung moden labuh ....hubby lak baju melayu yang BUKAn johor nyer..hak hak hak....ok2...waktu dlm masjid tu ramai semua bagi attention kat aku ngan hubby...first time ok....hehehehe...then adik aku pun dr UK leh usha aku juga..sebab mak aku ngan bangganyer open laptop n buka skype..hehehehe...canggih kan mak aku ni..semua orang xcited nk tgk adik aku juga..ye la..apasal ttiba ada laptop..ok fine..aku n laptop jadi tumpuan...laptop ok...bukan adik aku..hak hak hak...sekali je hubby aku lafaz da sah aku jadi isteri dia...so saat tu aku da jd Puan Ida la..hak hak hak...happy????? nervous ada, cuak ada, bahagia ada, tenang pun ada....anyway, I'm so happy......:)
below is my pic sblm akad nikah...:)
Ni la Pn. Ida
after da setel semua aku ngan hubby sibuk la bergambar...yang len lak menikmati hidangan yang disediakan....mmm..aku time tu tak tau npe ttiba jadi cam segan ngan hubby..ngada2 kan..hak hak hak..selalu aku selamba je..hubby lak aku tgk maintain je...tp mmg tangan dia time salam tu mmg sgt2 la sejuk...takut ye syg...:) gelakkan dia..hak hak hak...papepun hubby la yang da best...klu nk tau time mlm tu muka hubby sgt2 la berseri2..tak penah aku tgk berseri gitu....seyes...tak caya udah..muka kau da mmg selalu maintain lawa kan..hak hak hak hak...time aku salam hubby mmg cam artis hollywood je la...kamera merata tempat tangkap gambar kitaorg..tak berhenti2...smpi aku nek segan rasanyer..aceeeeee....hehehehehe
so..aku da merasai pengalaman tuk akad nikah...tp pelik la aku tak nangis...tp sebak tu ada la...ntah la..tak reti la nak ungkap....:) nt korang yang belum merasa pasti rasa camana perasaan tu....tp aku mmg muka tak deperasaaan so korang tak leh la nk ungkap....:)
Our Love.....:)



My Husband...Nur Latif Azyze....Luv U so Much....:)
Anyway, gambar hubby ni tak tau npe ttiba jadi kecik...patutnyer size besar..pelik ni...tp takpe la..tak leh la korang usha sgt kan..sebab kecik..bagus2...since he is already my husband, so.....aku jeles klu orang usha dia..hak hak hak...ok2..tak gelak, seyes..aku jeles.fullstop.
actually, aku cam tak cayer la aku jadi isteri kepada Nur Latif ni...btul la..because dulu aku mmg tak suka hubby ni...tp itu dulu skang ni mmg syg bangat samer dia...:)
sambung citer ...
keesokkan harinyer kitaorg pun bersanding....cam segan lak dok atas pelamin tu orang tgk...tp layan je la..nk gambar dlm album aku cantik so aku senyum je memanjang...anyway aku tangkap gambar ni mmg semangat tahap gaban..hak hak hak....pelamin n bilik tido aku suka sgt...termasuk la baju sanding..since aku wat baru so, ikut citarasa aku la...time aku bersiap kat kedai, ramai org puji baju aku cantik...ye la..gabungan 2 baju yang kau tgk so aku jadikan baju kau...nice la bagi aku...tp tak tau la orang lain caner...hubby lak pun baju baru...ensem gak la...:) pas da siap2 semua pengantin kat situ pay attention to me n hubby...bangga tak?? hak hak..ok ..aku perasan lebih...baikla....hak hak...
pas da setel bersanding tu adalah mkn beradap..kelakar la..hubby aku bukan makan beradap pun, tp mmg dia mkn habis abisan...lapar dia kate..hak hak hak..tp hubby mmg kelakar sket..so layan je la.....da setel kitaorg tangkap gambar semua...:) ada jugak outdoor....
keesokkan harinyer pun full outdoor tp pakai gaun..jumpa la ngan pengantin lain...tp kitaorg je pakai gaun n taksedo....yang len baju pengantin yang bersanding...ok takpe..jadi perhatian lagi...ok..aku perasan...ah kah kah kah...then on da way nk g dr satu tempat ke tempat yan lain, orang2 yang ada di tempat penggambaran kitaorg semua kuarkan hp tuk tangkap gambar kitaorg...pe lagi..sengeh siap posing lagi..suka la orang2 tu kan...free je dapat gambar kitaorg...patut satu gambar Rm 10 inggit ni...rugi2...
then adiah yang dapat ok la...byk jugak ...memenuhi barang2 elektrik yang aku tak de lagi...ok..happy....:)
kenduri sebelah hubby lak pun tak kurang best jugak la....sebab ada ayam panggang..suka sgt...citer pasal ayam panggang ni aku teringat lak dlm petiais aku ni ada sekor lagi ni..ok..balik nt aku jamah..hak hak hak....ok...baju pengantin kat Muar lak..ok la..tp yang tak best tudung dia la..aku tak minat...buruk je nmpk..tp takpe...actually mood sanding aku da abih da...so..layan je la caner pun....ok la...aku happy..ramai kawan2 aku yang datang....Panasonic pun ramai yang datang..thank you thank you....:)
outdoor tuk belah lelaki ni tak banyak sgt pun..sb kitaog da penat...nk rehat...:)
sedih sgt rasa biler my famili nk balik kedah...isau aku tinggal umah mak mentua aku ni...takde oprang teman lak...ada lah..hubby ...tp cam tak biasa la....tp mengagumkan bielr aku rasa happy sgt kat umah hubby...actually mama , papa, along, adik, kak ita sgt2 la nice ngan aku...ok..aku rasa tenang kat umah tu..happy la...nt nk balik lagi...tp Kedah pun akan aku balik selalu....
Ini la Pn Ida...isteri kepada En Latif...:)
ok la...aku rasa nt ada gambar best aku upload lagi..setakat ni je la kot..aku ngantok..then banyak keje lagi ni...k....bye
doakan kebahagiaan kami ye...:)




No comments:

Post a Comment