Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

March 28, 2010

My HoneyMoon....honey honey...hahahah

Hai...lama tak update blog ni...ujung minggu biasa la aku mmg tak penah update..hak hak hak..ok2...ujung minggu lepas not really weekend nyer cuti ok...but honeymoon buat aku dan juga hubby....:) akhirnyer aku honeymoon jugak...walalupun tak sampai Paris tp aku dapat juga jejak kaki di tempat yang ala2 Paris atau dlm erti kate lain....aku pun HONEYMOON....:)
tak penah lak sebelum2 ni hubby kate nak bawa aku honeymoon...ttba2 dia ajak aku g honeymoon...:) so...aku tunggu apa lagi....hotel sudah di booking sblm kitaorg kawin lagi..see..bersemangat kan hubby aku ni...:) aku pun semangat gak..semangat nak jalan2 ngan suami terchenta...:) ok2...dah2...seket2 kan nt aku ckp suami terchenta...kang nt tak balik aku ni...(dah la hubby de keje...blik lambat..sob sob....huhuhu)

ok2...pada mulanyer aku ngan hubby cadang tuk bertolak pada pukul 3 pg..(see...semangat waja tu) so that smpi saner pg2...nk rasa sejuk kat saner...aku bawa la topi cute aku tu yang hubby belikan, beli baju baru lagi tau.....tp at last kol 4 pg baru kitaorg bangun....huhuhu...tu pun ikutkan nak tido lagi..sb penat mlm tu berjalan la cari baju ala2 nk g Paris aku tu..hak hak hak....so...kecoh punya kecoh, last2 kol 5.30 pg baru bertolak....ngeeeee ngeee....
dalam perjalanan aku tak tido..fuyooooo..selalu aku mst berdengkur...hubby bawa kete sorang2..tp hubby lak time tu asyik kate ngantok je..selalu dia senyap...ni.mst tak nak kasi aku tido kan..hak hak...berhenti kat tol seremban tuk sembahyang subuh...then kitaorg mulakan kembali perjalanan...lebih kurang 3 jam smpi la kitaorg kat Bukit Tinggi yang sememangnyer tinggi walalupun tak setinggi gunung everest tu...disebabkan pagi so rasa sejuk la jugak...tutup aircond n buka tingkap...so cold..n nyaman je...jauh dr kota metropolitan (apakah ini ttiba2???) aku dah terjerit2 kegirangan sb best kena angin luar...tambah2 sejuk lak tu..hubby lak tersengeh2 tgk gelagat aku yang cumel itu...anyway itu bukan dibuat2..da mmg semula jadi perangai cam kanak2 ribena..:)
jauh la jugak nak naik bukit tu..tinggi...tp aku tak lak rasa pening or nk muntah..ye la jalan dia ok cuba berpusing2 la....
then da smpi ttiba2 tak leh nk check in lagi..ye la..12 noon baru orang check out...so paling awal pun orang tu kate kol 3pm...so kitaorg dapat tiket g jln2 free naik kete yang disediakan..anyway bukan btul2 kete...tp cam ... cam apa ye...mmm....aku tak tau la nak describe...tp cam ...ok2...dia cam pembawa penumpang comel2...hak hak hak....
kitaorg g Botanikal Garden mula2....opsss...lupa lak nak citer..disebabkan aku paling vouge kat situ...dan jugak paling cun ngan topi kesayangan aku tu, semua orang pandang ngan senyuman manis..(tak tau la klu senyuman ejek kan...) mula2 rasa pelik gak..tp biler tgk orang kat situ pakai semua biasa2 je..aku yang paling panas...so...tak pelik la klu orang pandang aku..anyway ADA AKU KISAH????? hehehe..sebenar nyer biler dipikirkan ngan waras...dioarang jeles tu...hik hik hik..anyway, aku suka sgt baju aku tu...hubby belikan...TQ..:) da naik smpi ke Botanikal Garden tu, aku ngan hubby pun turun la....tempat dia sejuk la jugak....tak de la sejuk sgt..tp ok la...tp disebabkan aku pakai lak high heel....so aku tak leh jkln2 jauh sgt..sb kaki aku sakit...menyesal sgt pakai high heel...lagipun tempat dia tak de best sgt pun..i mean Botanikal Garden ...lepak2 jap then nak balik...Japanese House kitaorg tak jadi masuk sb igt esok je la...lagipun aku tak nak jln2 pakai heel...tak best....!
tgahari dlm kol 1pm tu kitaorg pun dapat la bilik...view dia mengadap padang Golf yang sgt besar...ok...nice...and I Like...:) then ptg tu siap2 tuk g Rabbit nyer farm...:) disebabkan kitaorg da terlepas prebet cute tu, so kitaorg naik je kete..masuk kena fee RM3 sorang...tempat dia ok la...takde besar tak de kecik...best gak kejar rabbit kat situ...hak hak hak.....then g kacau lak keldai kat situ...manja2 keldai nyer...ok..aku berani pengan n usap2 dia...fuyooo....caye la ida..selalu penakut nak mampos..hak hak hak....then main2 permainan kat situ..then balik hotel....opsss...Hotel aku nama nyer "COLMAR HOTEL"....hotel ni ala2 Paris sket..bentuk n design dia mmg sgt superb...aku suka sgt..mmg nak tiru ala2 Paris gitu...:) tgk la pic aku upload nt ok....
time dah nak mlm tu, banyak la lampu2 comel dibuka...suasana dia best sgt...:) aku suka.....
then mlm tu gla menjamu selera di Kedai makanan ala2 thai....sbbbb kau nak sgt mkn nasi..mula2 hubby nk ajak aku makn kat hotel mm....yang buffet tu...sorang RM45...so 2 == RM90...aku ok je..tp aku mst mkn sket je..memandangkan aku nak sgt nasi n tak tahan sgt lapar ,aku pun g je kedai Thai tu...mknanan dia??? mmg sgt sedap, berbaloi ngan harga mahal yang hubby bayarkan.....tghari tu aku mkn set ayam kan..so...ni ala2 kat Kenny Rogers tu...so that's y aku nk sgt mkn nasi...:)
suasana mlm tu sgt la romantis ditambah lak ngan lampu neon yang bercahaya tu (ok..ayat poyo kan..tp suka ati aku la kan...hik hik hik) keesokkan pagi nyer...kitaorg g la buffet breakfast kat hotel tersebut....makanan dia best, sedap..tak cam sesetengah hotel tu, tak sedap..tp hotel COLMAR ni mmg sedap..semua aku ambik, tp hubby yang abiskan sb aku mkn tak byk sgt...sb cepat kenyang..tp aku asyik je tambah mknan..cian hubby aku kan..nk marah kang aku merajuk...dia gak susah ati..so layan je la...hak hak hak..sorry syg...:(
then kitaorg siap2 lak tuk g Japanese House....kat situ mmg best..sejuk sgt2...aku suka sgt...byk pic yang hubby ambikkan..ditambah lak ngan aku yang suka sgt bergambar, hubby lak suka tangkap gamba...so..muka aku la pling banyak kan..hak hak hak....
then da setel semua kitaorg pun bersiap tuk balik....nk memulakan perjalanan ke Mines la plak..hak hak hak...ati mmg sedih nk tinggal tempat tu...tp apakan daya kitaorg....esok da nk keje.....
then nk pujuk aku..hubby bawa la aku g Mines...konon nk main la kat situ...smpi je kat Mines tu rupanyer da tutup bahagian permainan tu..yang ada hanya la boar or cruise tu...then kitaorg pun jln2 la kawasan tu smbil menikmati mknan di Sweet Talk di situ..not bad tp ok la....
ok..malas nk coretkan banyak2....

from the honeymoon :
1. aku rasa happy sgt...
2. aku enjoy sgt weekend aku...
3. rasa kan best aku kawin awal dulu..hak hak hak
4. rasa disayangi n rasa menyayangi...(ok..between me n hubby je la)
5. rasa nk g honeymoon lagi...
6. rasa yang hubby syg sgt kat aku...huhuhuhu(bukan sedih tp terharu)
7. dpt rasa yang hubby selalu sgt risaukan aku ni...
8. dpt tau yg hubby sanggup wat pe je tuk aku..sob sob sob (terharunyer...)
9. rasa yg hubby sntiasa nak aku happy....
10. rs yang aku ni syg bangat samer hubby aku sorang ni.... LUV U SYG :)

Ni da smpi ke Botanikal Garden....
Mm....epi sgt...^_^

Jln without my high heel...lega sgt rasa...

Me n hubby...luv u syg...:)

Ni kenangan ngan cute boy yang br pas buat peformance...:)

Our Lunch....... ++++

Sedap la jugak......:)

Happy couple....:)

Eh...patutnyer ada swan.....tp takpe..ngan tasik swan pun ok...hak hak

No komen....I luv U abg...:)

Hidupku bahagia ngan si Dia...:)

Arnab yang cumel..I like...

Hubby yang ensem..I love...
Our dinner....:)

Me + Him ==== Love

Air mangga yang menjadi kegemaran ku...(dulu teh ais..hak hak hak)

Dessert for that night...fruity yg best sgt...

Nasi goreng yang penuh ngan daging ayam..sedappppppp

Kari daging Thai...sgt sedap...nk belajar la mask ni...hubby suka

On da way ke Japanese House...Ni la prebet cute tu...:)

Sopan santun aku tau....:)

Da check out...huhuhuhu

Muka ttap maintain happy....:)

One of the menu di Sweet Talk...sedap jugak...
OK2...banyak kan gambar aku upload....tp tak sehebat di facebook tau.....
anyway aku enjoy sgt honeymoon aku...
thank you my lovely hubby....:) thank sb bw ayg jln2...:)
I LOVE YOU SOOOOO MUCH......
ok....klu ada honeymoon yang seterusnyer..akan aku update kasi korang tgk..hehehehe....
doakan kebahagiaan kami....:)

No comments:

Post a Comment