Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

April 30, 2010

Ida in da Office..ngengengeeee

Hellu...see..betapa rajin nyer aku ni...datang keje on time rini tau..hehehehe..sori la smlm tak sempat aku nk update blog sb terlaluuuuuuuuuuuuuuuuu bzzzzzzzzzzzzzzzz........ha...tgk aku tulis perkattaan bz pun da cukup paham kan...hak hak hak...smlm aku smpi awal...wat2 keje....tp alkisah pg2 aku tgh sarapan sekali tampalan gigi aku pecah..gabra la aku ni..ye la..takut giler kesakitan gigi yang aku pernah alami dulu tu kembali..pergh....awal2 aku da ckp kat hubby aku nk g klinik tampal balik..so...da siap keje sket...aku pun g la klinik kejap...isau klu ubat yang ditanam di gigi aku ni da ilang nt virus (ok..tak sesuai kot perkataan ni) kuman (ok sket kot) masuk kat gigi kena saraf mengadu la kau kat hubby aku 24 jam nangis sb sakit gigi..dulu da kena skali...cukup la..tak nk rasa da..pastu ngan operation gigi lak tu..pergh...mmg nasib tak baik..tp terus jadi baik sb da tak sakit gigi..hak hak hak..so da tampal semua..aku balik la ofice...sekali keje yang kena buat due date esok..aku lak esok nyer (jummat == hari ini) nak cuti...so mmg kelam kabut la aku wat keje...sekali nk inform hubby yang kena submit by tomorrow dokumen tuk further study..so...better siapkan rini..sekali hp dai abis bateri..dia lak takde kat ofis..g meeting...aku pun meeting gak sepanjang dr kol 2 smpi kol 5..mmg menggelabah aku..keje tak siap..ngan tak leh ctc hubby lagi...nk nagis je rasa..naik tangga turun tangga (ok..aku kuar kejap2 time meeting tu..hehehe)...penat sei..cam orang tak mengadung je rasa....tp sakit kat perut ni penat ni mmg tak terhingga la sakitnyer..tahan jugak...last2..decide..takpe esok datang keje...means?????????????????????? "TIKET AKU BALIK KEDAH MLM TU BURN...OK BURN!!!!!!!!!!!!!)...nangis aku..betapa gembira n bestnyer biler da beli tiket 3 hari sblmnyer...beria aa aku tuk balik kedah..alih2 tak leh balik sb nk setelkan hal yang penting ini...tp aku tak mengalah...aku still kuat..aku tabah..buktinyer...aku datang awal keje rini..hehehehehehehe...ok td tghari time rehat aku da beli tiket balik kedah...puh.....harap2 semua ok ...tp baju tak pack lagi...td dok marking paper....then relex2..baju tak pack lagi....tp saje aku tak pack..sb klu tak pack nt hubby mst nk balik awal..hak hak hak..tak yh aku bertapa dlm bilik ni sorang2...semua orang aras aku takde...tak datang kejeee....sb ada keje lain...huhuhuhuhu...pg td ramai sekarang takde la plak..takpe...tak kisah..aku ok je...aku happy je..sb dapat update blog....

nk citer la plasal baby aku ni....aku sebenarnyer happy sgt to be a mama...sooonnnnnnnnn...aku harap baby aku siaht sentiasa..isau gak nk balik kedah ni...tp takpe aku doa n harap korang pun la supaya baby aku ok..sihat..membesar n jadi orang yagn baik..yang mama n papa dia bangga sgt....kadang2 aku rasa perut aku lain mcm je..klu aku marah aku rasa sakit je perut...myb baby terkejut kot..tak pun dia pun naik marah...hak hak hak...sepanjang aku pregnt ni mmg tak byk sgt keje aku buat..semua hubby buat..termasuk la bab masak..smlm aku sajer nk masak Kari Daging..sb aku kecian 2 hari ni aku asyik beli luar je..masak kat umha hubby wat tp aku jarang nk jamah sgt..jamah..tp sikit je...pastu merengek nk beli kat luar..so smlm aku kuat sket aku pun nak masak la...khas tuk hubby yang aku sayang sgt tu.....dia mmg suka kari..tp klu kari ayam dia lagi suka...tp sajer nk wat kri daging...sb daging da rebus so cepat sket....tp da wat seket2...hubby take over..tak kasi aku buat...kecian katanyer..soh aku berehat....syg kan aku kat hubby aku..aik..terbalik lak..syg jugak ea hubby aku kat aku ni...ngeeeeeeeeee..............
baby aku smlm wat mama dia sakit perut sket..myb mama dia dok posisi yang buat dia tak best..so aku sakit la perut aku..isau gak..cam nk period je rasa...ish...aku da mkn semua aku baring la kat katil...lega rasa nyer...then sembang2 ngan hubby smpi aku ngantok...aku pun terlelap terus...korang tau aku citer pasal apa???? mana leh bagi tau...rahsia la....ok2..nk citer jugak la...citer pasal mak cik2 kitaorg...kelakar pun ada...ngutuk takde pun..heheeh....citer pasal orang tu orang ni..best jugak dpt tau pasal famili dia....mmm...lagipun dia mmg rapat ngan makcik2 dia semua..so nk tak nk aku nt pun akan automatik rapat la jugak....ngeeee...

klu anak aku ni selamat dilahirkan..so baby mama ni akan jadi cucu ke -2 for my family n also my hubby nyer famili...ngeeeeeee......boy or gurl????? tak ksiah la..mana2 mama n papa syg...:)
seronok jugak la perasaan ibu mengandung ni..rasa kemana je g ada orang teman....teman dlm perut pun ok...happy jugak..hehehehe...then biler muntah2...sakit2 badan...nangis sb sakit badan..tak selesa....then kate "camni ea rasa pregnt... bahagia je dpt ungkap perkataan tu..wallupun nk menanggung tu susah jugak..tp aku akan rasa berbaloi biler tiap kali ungkap perkataan tu...:) serius..nt korang pregnt korang mst rasa gitu jugak..apa??? ko tak rasa gitu pun???? aik..pelik2...myb hormon happy aku terlebih kot..ok2...aku paham..heehehehehe...

ok la..aku harap perjalanan mlm ni berjalan ngan lancar..tak sabar tuk menikmati hidangan lazat kat Kedah seperti :

1. mee goreng mamak (melayu yang buat)
2. nasi kandar....
3. kuew teow kerang
4. laksa n laksam
5.bihun sup kat sinmpang empat...
6.maasakkn mak....such as....sardin n telur dadar (ok ketawa la klu nk..aku tak peduli pun)
gulai ikan talang.....tomyam.....
7. pulut pisang, kuih muih di kedah
8. nasi bungkus 30 sen...

pergh....banyak tu...aku harap sempat la tuk aku menikmati semua ni..ye la kan, bukan senang aku dapat balik Kedah....so happy tau.............aku balik cuti smpi ari isnin..so selasa aku naik kerja la...huhuhuhuhu

ok la..see ya...bye..salam
2.

No comments:

Post a Comment