Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

April 21, 2010

Sindrom : Lesu

Hellu...lama rasa tak update blog..ok2....aku lebih2 lak..smlm je tak update..so 1 hari je...tp kir lama jugak kira 24 jam la jugak kan...ok..aku betul..mmg lama tak update blog...aku da ada reason npe mls update blog n entry pun cam apa tah...cam hangat2 tahi lembu je update blog kan...ye la nk ada syarat "Rini ayg da update blog..ngeeee..." Ungkapan aku kepada hubby tiap kali aku da update blog...so dia pun akan bergegas naik tangga / lift ke ofis tuk baca blog aku..ceh..cam apa je..yeye je.....tp sblm balik dia akan inform la samaada dia sempat baca or tak..klu tak..masam la muka aku...klu baca ternaik2 la mata aku sambil kate.."best tak blog sy"...ok aku tipu ..."Best tak blog ayg...ngeeee"....pastu ngan muka terpaksa rela mst wajib kate "BEST!"..ok aku gembira...hak hak hak
actually sejak2 ni badan aku lesu je...nk muntah tp tak muntah....da mkn tp lapar lagi...pastu belakang mmg sakit yang amat sgt....badan lesu la katakan..balik umah mmg aku cari katil tuk stretchkan belakang aku yang sememangnyer sakit ini....huhuhuhuhu..pastu nak nangis je kejenyer....smpi hubby aku leh garu kepala pelik tgk aku ni...ye la..kate lapar nk mkn apa dia tanya..aku nangis...actually aku rasa cam tak selesa je..nk mkn tp tak lalu...tp perut lapar..ko kasi la Pizza Hut ke....Burger King ke...ko bawa la aku mkn Ikan Besar ke...mkn pe pun aku tak tau nk mkn pe...aku skang ni pun tak tau nk mkn pe...camana dia tak garu kepala....pagi2 td aku da kate aku lapar..dia pun bangun nk watkan aku air ..sekali aku kate tak nk..nk minum susu...aku minumpastu g tido..dia pun ikut je la...isau gak tgk aku yang pelik ni kot....hehehehe...then da ok..bangun siap2 g keje aku da ckp "Lapar tp tak tau nk mkn pe"...dia nk umpan aku nasi lemak ug aku suka dekat umah tu...Sorry la syg...mmg aku tak terasa nk mkn tu..last2 dia bawa aku g beli burger kat McD...aku senyap je...dia kate tak lalu ke...aku leh cakap apa tau??? "Ttiba2 teringin nk mkn nasi putih ngan Sardin n Telur goreng Mak buat kat Kedah"...seb baik dia tak melelong...ye la..tup2 aku nk mkn tu rupanyer..ish..memang buang tebiat aku ni..tp really miss my mom..my dad...miss my Kedah...da lama tak balik..aku nk mak jaga aku...mak masak sedap..huhuhuhuuhuhu(seh..klu mak datang Melaka beria kau bawa mkn kat luar...tempat best2..mak nak masak akte tak yah...) ok sekarang aku menyesal..klu la dapat mkn mak masak..pergh...mst sedap...gulai mak aku wat mmg takde saper leh wat gitu sesedap gitu...aku yang mewarisi ni pun tak dapat tandingi kehebatan gulai mak tu...uuuwaaaaaaaaaaa...sedih2..teringat2 la plak...
sejak2 aku disahkan mengadung ni, kawan2 asyik tanya je muntah2 blum??? aku ngan bangganyer kate..."Takde la plak"...hehehe...konon aku ni maintain je la orgnyer..cam kak aku dulu .....alih2..sekarang ni da mula la nk muntah...tp tak muntah pun..cam nk muntah la ...sekali sendawa..hak hak hak..angin kot...hubby pun kadang2 gelak....pastu kadagn2 klu mkn lambat perut masuk angin..mmm..datang la rasa tak selesa tu...ye la baru 1 bulan lebih sket da rasa cam mengandung 3 bulan..hak hak hak..nk kate perut aku gemuk tak de la plak..sebelum ni mmg seflat yang mungkin..ok aku tipu..tp takde la buncit sgt pun..tp bila da mengandung ni la kan, masuk angin je rasa perut kembung...cian aku ni...aku sekarang memerlukan penjagaan yang rapi...ok..aku bertuah dapat hubby sb mmg sgt rapi dia jaga aku..apa aku nk mkn di masak..hak hak hak..klu nk mkn kat luar..serta merta dia baw tak pun g beli...tp smpi sekarang Cempedak Goreng belum boleh dimakan..tak jumpa...klu ada pun jauh..nk kena g beli..cian alk dia...cian jugak aku tinggal kat umah tu....tp dia mst bawa aku..ok cian aku terhentak2 dlm kete..walalupun kete Honda CIty tp hentakkn disebabkan jalan raya yang tak serupa jalan raya exclusive tu buat jugak baby aku menari2 dlm perut..huhuhuhuhuhu....
tak sabar nk tunggu perut aku betul2 besar..apa ea perasaan time tu..ye la i mean perasaan sebagai seorang ibu...ada baby ikut kita kemana je kita g...wowowowowo....best kan...sekarang ni kadang2 rasa ada buih2 dlm perut...dulu ofismate kau penah jugak kate, awal2 pregnt tu dai rasa gitu...ok aku pun gitu la..kita tak pelik la aku rasa ada buih2..nt apa parasaan ea bila terasa baby memendangkita..wow...mst best kan..dai gerak2 dlm perut..tp geli tak ea??? ish...isau la aku ni...takpe..for my baby, anything will do...also for my hubby..hehehehehe...
cam ada mood al pula aku update blog kan..see....gelagat or perangai ibu mengandung ni..aku tak de la mengidam pape sgt pun...tp aku cepat nk naik rimas..then nk nangis ...klu tgk aku btul2 cam aku ni seorang yang tabah...yang mmg cekal ..yang takde la nk nangis2 ni...tp aku ni opposite la plak kan..hak hak hak...
klu due aku 15/12...so means that itu la besday hubby aku yang ke 26 ni...hehehehehhe....hadiah paling bermakna tak ke gitu???? kira besday aku ni dapat adiah lagi best la..jgn kasi stroller aby dah...tu adiah baby bukan tu aku..hak hak...takdel a tak kisah pun ..tak dapat aadiah pun ok je....ok2 aku tipu..dapat kek pun jadi la...hua hua hua...
sejak2 ada bantal yang hubby belikan akt Jusco ni kurang sket la sakit belakang aku...tp lesu badan ttap ada...
huhuhhuhuhuuhu..kadang2 rasa nk baring je..tp tak le hnt aku tido..past jadi gemuk la plak...susah2...hubby janji nk belikan baju baru tuk aku bulan ni..seluar tuk emgandung..hak hak hak..selalu orang takbeli lagi awal2 bulan ni..ye la perut takde la sebesar mana pun..tp aku lain kes...aku kena beli...
td aku usha2 gambar baby week by week....aku ternmpk la gambar scan baby twin...best kan..huhuhuh...tp takpe bukan rezeki aku la kot dapat twin...aku dapat sorang pun ok..:) klu twin kira da 2 anak da aku nt..ibu muda beranak 2..cceh...ayat boelh balh..muda lsgt la aku..dah nak masuk 25 thun da..oh My God....da tua aku rupanyer..walalupun tak setua hubby...tp da tua aku ni....aku harap umur aku panjang...boleh tgk anak2 aku membesar...:)
ok la..aku rasa cam nk stop je..sb aku kenanbykkan ke toilet..biasala ibu mangandung mmg gitu..kadang2 dlm masa 10 minit tu 3 kali aku g toilet..tak tipu..klu rasa aku tipu tak yah cayer...
ok la..bye

No comments:

Post a Comment