Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

December 20, 2009

My Engagement Day...19/12/2009

Huh....lama tak update blog ni kan..hak hak hak..aku da start busy...minggu lepas aku da selamat bertunang ngan Nur Latif Azyze.....so..he is my tunang sekarang..:) segala pening dan segala rungutan pasal pertunangan ni akhirnyer berhasil la jugak..cam tak percaya actually aku da bertunang..OK Ida da jadi tunang org...:) mm...actually...aku tak pernah terpikir satu ari aku akan jadi tunang org...ye la..aku ni kureng la sket dari semua segi...baik sikap baik rupa paras...tp ada jugak ea putera kayangan nk kat aku ni....mm...majlis akuberjalan seperti yang dirancang..ada la juga hamba2 Allah yang da kecewakan aku..ye la..janji nak dtg rai aku sekali cancel..ok fine...aku mula2 kecewa n sedih la jugak...sebab majlis orang aku selalu rai...buat orang hepi..tp majlis aku??? ok fine...aku dah tak kisah....kecik ati?? semestinyer la kan..tp takpe, aku da tak heran diorang2 tu...:) aku tak kisah klu tak janji tp ni da janji sekali tak tunai...well...perkara ni mengajar aku tuk tak mengharap kat orang yg bukan ada pertalian darah ngan aku da....manusia mcm2...ok da berbalik kepada citer happy aku ni..pasal diorang2 tu aku tak nk pikir da...
abah aku la orang yang sibuk dok urus hantaran n makanan..meja..panggil2 jiran...hehehe....mak pula sibuk menghias bilik aku ni...beli goodies last minute la...ni semua sbab cadangan kak aku yang last minute...so..beli punya beli goodies bag tu punya la penuh ngan makanan ..ni semua keje mak aku..hehehehe.....kak aku tolong kemas bilik ngan abg adi aku...abg aku lak tolong dok kemas bahagian ruang tamu..kak ipar aku lak tolong mak aku kat dapur..potong buah la...agar2 la..ni mak aku nyer suggestion last minute gak la...tapi tak pe, everything going smooth....n steady...hehehe...then abah aku jugak dok pasang2 lampu2..kasi meriah sket..ye la aku wat time malam kan..so lmpu dan pencahayaan kena la banyak kan..orang nk mkn nt senang....Putra???? ni tak tau la keje dia ..sebab banyak sgt keje dia tolong...semua bahagian dia take part..hak hak hak..Putra tolong kaco orang...tp takpe, dia menghibur kan ati semua orang..cumel..so dia kaco pun tak marah dia..sebab dia budak baik..:) ...
ok..tugas aku lak...iron cadar mak....tuk hias bili aku...then siapkan pakaian aku..stelkan goodies...masukkn barang dalam beg..then arah saner sini..hak hak hak.... pas maghrib, tukang mekap aku kak siti pun datang la mekap aku...nervous tu tak terkata la..ye la..mlm nt aku akan jadi perhatian semua orang...dia mekap la aku ..cantik..aku suka mekap dia,,,dia mekap kak ipar aku..kak aku dan sekarang aku lak..hak hak hak...ok...da siap2 mekap, tudung aku lak wat hal..aku g la iron lagi..tp boleh la rupanyer..tp mmg tertanam dlm ati aku..tak nk pakai tudung ala ala ekin da..nt aku pakai tudung biasa je...lagi cun...da siap2 aku cadang nt sarung cincin klu leh kat dlm bilik..segan aku nk kuar..sekali...tok guru aku soh kuar..so aku pun segan2 la kuar...mmg da agak..semua pandang aku....aku menggelabah la jugak kan..then upacara menyarung cincin...hehehe...malu2 aku..(klu tgk cam menyampah je..) hak hak hak..ok..sekarang hubby aku da tak leh nk wat2 citer, "cincin ilang la syg", "cincin terlupa bawak la syg"....hak hak hak...tiap kali dia ckp mst aku cuak..ye la aku syg cincin aku tu...hak hak hak...so kira majlis tunangaku ni agak meriah n besar la..ni gara2 abah la..siap susun meja kat luar lagi..ni baru tunang je ni..kawin aku harap2 biasa je la..hak hak hak...abah...semua nk wat terbaik tuk aku...dah siap2 aku tangkap la gambar dlm bilik cantik mak tu....pastu hubby masuk...pergh...mata aku silapke pe tgk...bersih sgt muka hubby aku...ensem tak terkata la..hehehe( ok aku nk riak jap)...suka la aku..tgk dia pakai kemeja yang kitaorg g cari seluruh dunia tu..mmg cantik n padan ngan dia..he is soo sweet...aku syg sgt dia ...tp dlm dok tangkap2 gambo tu trdengar la ayat yang menyakitkan telingan aku..dlm dok sopan santun nk je aku terus jadi ganas..." syg ni pendek la"...geram aku..tau la dia tinggi...perli aku lak tu...aku ni dah la agak berisi n pendek..pelik gka aku..i suppose to be tinggi tp mlm tu aku pendek la plak..hak hak hak..then semua g mkn...cousin aku sorang ni tak abis2 nk tau yang mana satu tunang aku...sampi 2 kali dia asyik datang tanya kepastian aku...biler igt2 kenapa ye...baru teringat..once upon a time, dia penah nk kenen kan aku ngan kawan dia..kaya....ensem....muda..tpi duda...ok DUDA...abah aku siap sound la...tak kasi dok pandai2 cari tuk aku...nt aku pandai cari sendiri...hak hak hak..so aku da cari pilihan aku muktamad adalah Nur Latif Azyze..so susah senang aku tetap ngan hubby aku sorang ni....:)
mmm..sesi bergambar??ok jap g aku letak...dun wori...ok ??? tpi letak sket je la..yang selebihnyer nt tgk kat facebook aku....dlm majlis tu semua puji aku cantik...mekap cantik sgt...then kata aku pandai pilih..aku pilih yang segak n baik je...(aku kembang jap time tu)...then tok guru aku pun puji..( ni klu tok guru aku puji kira mmg bagus la ni)....semua pakat nk tau camana aku jumpa dia...jawapan aku satu je "kat Panasonic"..ringkas n menjawab semua pertanyaan yang lain...then mak aku kate, dia senng ati sb mak kate mama latif syg aku...famili dia semua baik n syg aku..mak kate mak nmpk semua tu.....sedih lak aku dgr..rupanyer walalpun tak direct mak ckp, aku tau mak ngan abah n kak sya n abg..semua risua pasal aku..nk aku epi....aku je tak sedar..aku selalu pikir tuk diorang...tapi sebenarnyer diorang lagi pikir tuk aku...sedih kan..:(
ok la..komen pasal hantaran aku...cantik........tp pasla kek kau kasi kat hubby kak aku bising sebab kecik...mm..cantik tapi npe kecik sgt..len kali letak besar sket tbiler hantaran kawin nt...then pasal makanan????? semua la puji mmg sedap sgt mkanan....so thank to mak, abah, kak sya, kak chik, abg adi, abg dan Putra........
to my sister, Ida Syarina.....sedih sgt sebab dia takde samer..aku tunggu la nk skype ngan dia tp she went to work..nt kawin pun dia tak de..sedih sgt..klu dia ada, confirm laptop aku ni mmg penuh ngna gambar...dia suka rai org...klu di ada mst best...dia mesti ada je berkepit ngna aku..tp takpe la...nt di kawin aku berkepit ngan dia....dlm bincang2 insyaAllah 14/3 aku langsung majlis aku....cepat kan????? tpi takpe, yang baik kita cepat2 kan....one more,semua puji pihak lelaki bagus sebab semua da sepakat, so takde la perbincangan sgt...siap cakap hantaran mas kawin tarikh nikah, tarikh kawin skali...semua da setuju..so pas ni lagi la aku busy..
aku harap majlis kawin aku berjalan lancar...hubungan aku ngan latif berkekalan hingga ke ahir hayat....:) amin....




No comments:

Post a Comment