Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

December 21, 2009

Happy ++ Sedih

ok tajuk aku kali ni pasal epi n dlm masa yang sama sedih...

happy == bakal kak ipar aku dah selamat lahirkan baby boy..congrats...(means aku dah ada 2 baby cumel)
so, nt beli mainan kena 2...satu tuk Putra satu lagi tuk bby kak Ita...(takde nama lagi kot baby ni...)

sedih == baby kak ita lahir tak cukup bulan, kena operate tuk lahirkan baby boy tu...so skang ni dlm ICU la..kena tunggu smpi baby tu sihat btul2...berat only 1.08kg..can't imagine too small right??? but anyway, i pray that he will be fine soon.....:)

ok tu je kot pasal tajuk entry aku kali ni....i mean tajuk setajuknyer yang sebetulnyer..hak hak hak

rini pagi2 aku ngan hubby cilok jap g hantar kete Honda aku (sweety namanyer...) tuk service yang ke 40 000 km....see, punya la byk aku berjalan...dan i ni bermakna, service percuma yang terakhir tuk Sweety.....so next time nk service aku kena la kuarkan duit sendiri....around 150 +++++++ tp tuk 80 000km da kena 700+++++ takpe time tu hubby aku da kaya raya...nt dia sponsor..hak hak hak..pastu kitaorg dua sempat lagi dok g minum2 dlm honda tu...satu benda yang nk share la...klu g servie tempat Honda mmg tak bosan ah menunggu...Astro tgh on, pilih je chanel pe yang nak..surau ada...toilet bersih sgt...then ada cam vender air (apakah ini???) leh pilih je air pe nk, Milo, Capucino, nes???????? semua pilih je..mmg sedap, aku mmg suka minum milo dia...rasa cam nk angkut balik je bendalah tu..hak hak hak...nk baca magazine semua ada..klu dtg awal pagi, sarapan seperti kuih muih turut disediakan...tak lupa jugak ngan segala jenis surat khabar da latest disediakan....mmmm...bagi aku yang idupnyer sederhana ni mmg best la.....hak hak hak....so, aku recomment koroang beli la kete Honda..nk melalui aku pun aku leh promote kan sales man yang sgt2 baik dan bertanggungjwb....one more, service n layanan dia mmg sgt memuaskan..dulu aku pakai kete kancil...so service kat Perodua...hampeh je service dia..so tak suka...aku suka lagi service di Honda...anyway..bukan nk berlagak..tp itu pe yang aku pernah alamai la..pengalaman katenyer..hak hak hak...ha..citer pasal promoter ni abg ipar aku yang suggestkan...namanyer Sebastian...dia smpi sekarang akan contact tanya ada problem ke tak pasal kete...ada problem????? dia akan sedaya upaya tolong setel kan..dia jujur ....ok..apakah yang dibuktikan dengan mengatakan Sebastian jujur?????
skang Sweety aku adalah kete Honda City (I-DSI)...so kita ni mmg jimat giler la minyak...
then skang ni kan kuar model baru Honda City tp ni (V-TEC)..confirm korang pu nusha kan kete tu..mmg aku akui la cantik sgt design kete ni....mmg cantik...
so aku cam biasa la dok citer2 kat ayah aku betapa aku minat design dia..then ayah aku yang baik ati ni kate la, suggestkan aku tukar Sweety ke Honda City (V-TEC) yang baru tu..then nt dia akan tambha la..so aku still bayar harga bulanan yang samer...aku pikir2 punya la pikir, nk tukar la...Sweety lak aku baru pakai 1 ++ tahun..tak sampi la 2 thaun pun...then aku call Sebastian, menyatakan hasrat aku..dia kate, design kete tu mmg cantik, tapi dia suggest aku tak tukar kete...remain ngan Sweety aku tu...sebab dia ."Kete u skang da takkn kuar..version I-DSI...kete baru tu pakai engine V-TEC, itu pakai minyak lebih dari I-DSI, kete u mmg sgt jimat. klu i jadi u, i takkn tukar kete ....myb design lain...tp engine u takkn keluar da..sgt jimat minyak..tp it;s up to you"..ok gitu la kata2nyer Sebastian..lebih kurang la kan....see..dia leh dapat byak untung klu aku nk tukar kete tp dia jujur ckp ngan aku....so aku remain...sebab main point aku beli kte Honda sb nak jimat minyak..so aku pun tak tukar...ayah aku kate tak menyesal ke??? aku kate TAK...pastu pikir2, sampai ati aku ni nk buang sweety..dah la aku syg sgt dia...tpi lupa lak nk tanya ayah aku camni "Abah, nk ada dua la kete, satu Sweety, satu lagi Honda CIty baru boleh?" hak hak hak..aku rasa jawapan ayah aku "OK....for you semua boleh"...ceh..blah la aku akan dapat jawapan camtu...hak hak hak...

tp one thing aku perasan td, hubby aku mmg minat sgt Honda Civic...sebab nk kawin ngan aku, terpaksa la hubby pendamkan hasrat dia...dulu kan kawin, then ada rezeki nt baru dia beli...anyway, nt aku da kaya, aku beli cash tuk hubby aku..Ngeh ngeh ngeh....eh..btul kasi adiah hari jadi..mana korang tau nt aku jd kaya....hehehehe...amin...

ok la...nk wat benda lain lak...nt aku update lagi....
bye.........

No comments:

Post a Comment