Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

September 02, 2009

Ramadhan yang ke -12

hi...lama tak buka blog aku ni..ceh cam selalu je aku bukak..hak hak hak...ok2..rini dah masuk ramdhan yang ke-12...maknanyer aku dah puasa selama 12 hari..alhamdulillah....harap2 dapat puasa lagi pasni..:) well2...aku takde sangat berita gempaq nak di omong omong kan...ntah..takde pe sangat yang berlaku kat aku..tension keje? mmm...malas la nak komen pape...sebab nanti boleh datang balik serabut tu..hak hak hak...oit..korang gelak jugak?sampai ati suka tengok aku serabut ye...ok fine fine...
mm..k lah, aku nak citer pasal sedih aku la hari ni...dulu aku penah jadi bahan umpatan orang kan...pastu da slow down da orang orang itu, ttiba je rini terdengar la balik...aku rasa cam sedih pun ada, terseksa jiwa raga aku pun ada, nak marah pun ada, naik geram pun ada...ntah bercampur aduk la kesimpulannyer...tapi disebabkan bulan ramadhan ni, so aku perlu banyak bersabar..mulut kena jaga...ati kena bersih..tapi aku manusia biasa...so, hati tu ada la sikit rasa tak puas ati..kalau orang lain pun sama jugak..tapi takpe la..aku takde la jahat sangat kalau ada timbul rasa tak puas ati kan...aku sendiri yang pendam kan..tapi Allah maha adil, setiap perbuatan akan pasti dibalas...mmm..dulu disebabkan perkara ni aku jadi marah sangat kat sorang hamba Allah ni..then aku lupa gitu je la..ye la..malas nak panjang2 kan lagi..ikutkan hati nak je aku g belasah dia..fuyoooo..ganas nyer Ida kan...hak hak hak...tapi aku still leh berfikiran waras...aku pape ngadu la kat hubby aku tu...dia pendengar yang setia aku...hak hak hak..ok2..aku yang paksa dia jadi pendengar aku ok...hak hak hak...pastu setelah masa pun berlalu...macam2 la kejadian berlaku pada hamba Allah ni...bila aku pikir2 nape la ada je benda yang jadi kat dia...tup2 aku teringat ni mungkin balasan tuk setiap air mata yang aku alirkan disebabkan dia...tapi tak tau la dia insaf lagi ke tak...aku ngaku aku seorang yang pendendam...bila time aku marah...tapi lama2 sejuk sendiri...tapi tak sangka la pula kan perbuatan dia dapat balasan setimpal...aku tau dia terseksa...pasal apa???tak yah la cakap....kali ni ttiba kisah aku diungkit kembali...aku sedih sangat..betapa tak bahagianyer aku bekerja lagi kat Panasonic tu..tapi nak buat camana rezeki aku still kat situ..mesti ada hikmah di sebalik nyer..mana kita tau kan...so, nak tak nak aku kena la kuat..tahan telinga dengar orang perli, orang mengata...tapi takpe, aku da immune...tapi still terasa gak la pedihnyer...Aku ttiba la jadi tak puas ati dan juga ttiba dendam pula dengan orang orang tersebut..rasa dipulaukan pun ada..rasa orang pandang semcam pun ada..tapi takpe, biarla..cuma aku berdoa, walau terdetik sikit pun rasa sedih dan geram dalam hati aku ni, Allah akan adili diorang...aku just hamba Allah yang serba kekurangan, so aku takde hak tuk pertikaikan kenapa dan mengapa...aku mohon Allah sentiasa pujuk hati aku...cuma aku nakberpesan sikit, sejahat2 aku bukan tuk diorang semua jadikan bahan umpatan dan sindiran...sekali diorang mengata aku sejuta kali Allah akan balas pada mereka ataupun orang2 yang mereka sayang..cume balasan dia tak tau la dalam bentuk apa...
ok la...itu je kot..aku ok je...happy meneruskan idup aku...seperti biasa...bersama hubby aku...live must go on baby...:) hak diorang la nk buat or kate pape...aku berserah sahaja...

k la...aku malas nk ulas panjang2 lagi...cuma mengharap agar aku dapat bina keluarga yang bahagia satu hari nanti...tanpa rasa tak puas ati orang2 lain, tanpa rasa dendam dari orang lain...amin...........

k ...nite...

No comments:

Post a Comment