Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

June 14, 2010

Lama Tak Update

Hellu....rasa cam lama je aku menyepi kan...actually, aku nk upload gambar pregnt aku..ala..gambar biasa tp maintain cun...tp komputer aku ni susah tuk transfer gambar dr handphone..so nmpknyer tak dapat la lagi nk menayang gambar perutku yang semakin membucit ni...atau dlm erti kata lain, gambarku yang tgh sarat mengandung...ait..sarat??? ok...aku over..tp serius baru 3 bulan tp keadaan aku ni da rasa cam sarat je...cam da 7 bulan kot..hahahaha...takde la memain je...tp sejak2 ni aku da selalu jugak la cam cepat penat..then selalu jugak la semput..badan maintain je...maintain gemuk..tp nasib baik la aa suami yang penyayang...selalu urutkan aku ni..hak hak hak..save duit dr g spa ni....
minggu lepas aku takde wat pe sgt pun..byk rehat kat umah....ari jumaat lepas Putra datang ngan mak, ayah n nenek dia...suka benar aku tgk dia...smpi je umah aku dia baru bangun tido...then aku da tarik tangan dia turun dr kete..diap un ikut je..muka lak blur2.."eh aku kat mana ni....tp sebab aunty depan ni cun..takpe..ikut je la..."...hak hak hak...tp nk masuk umah tu, dia jenguk2 dulu..pelik..umah saper ni...pastu tgk je uncle dia panggil, da ceria sket la muka..ok2..part nia ku jeles sket...aku masih tak puas ati...sejak2 ni kenapa dia baik ngan uncle dia dr aunty ye??? mmm..jeles ngan abg la gini....(mst tgh sengeh bangga kat hubby aku ni)...tp takpe la...kisah Putra ni buat aku tersengeh sorang2 la plak..dia skang da pandai berlari..then garang yang amat...pastu nk pape da pandai kate "nanak ni..." pastu gigi 4 batang dia tunjuk..hak hak hak..pastu da pandai angkat tangan bila mam dia nk buka baju....da cerdik sekarang ni...seronok la..skangn i dia kat Kedah....baliik umah nenek di Kedah...
dan paling bestnyer citer....
My sister in law skang sudah pregnt 5 bulan...ok 5 bulan...due date ada lah pada 20/10....aku pun cam tak caye...tak caya yang aku orang last yang tau dan aku tau pun da terlambat..patutla aku blaik umah aku tgk perangai dia lebih kurang aku je...rupanyer dia pun tgh pregnt anak 1st..cam aku ni..cuma aku baru 3 bulan....yang bestnyer dia ngan abg aku je tau....orang lain diorang tak inform pun..konon seuprise je la...ish...nk kena abg aku ni..balik nt aku smack down dia..tp boleh ke perut tgh boyot ni smack down abg aku yang besar gagah perkasa tu??? ish..geram nyer pasal kes ni rasanyer boleh ni....hahahaha...tp ok pe..kak ipar aku bernak bulan 10...aku lak bulan 12....kira time ok la ...sebab nt mak aku pening lak..sorang kat Kedah sorang lagi kat Johor..mana satu nk jaga pun tak tau...so skang ni bila kak ipar aku da abis pantang..aku lak berpantang...hehehehehehe...caner la ea beranak nt...sakit tak ea...sih..tak nk la pikir lagi...
anyway....my baby akan jadi cucu ke 3 la dlm family aku ni....n kedua dlm family latip...heheheh
sebut je pasa my baby ni aku agak teruja la sket...skagn ni dai da besar..nt da 5 bulan gitu nk g scan skali lagi..nk tgk perkembangan baby mama ni...harap2 semuanyer berjln ngan lancar..
citer pasal lancar2 ni...ari sabtu lak mlm tu aku g tgk wayang citer "LAgenda Budak Setan"....citer dlm novel lagi best...tp movie bagi sesaperyang tak penah baca citer ni mmg best..sgt la sedih..siap nangis lagi..pastu hubby lak beria nk jadi cam Kasyah...dia kate nk jd cam kasyah, setia pada cinta...ok...cinta kat aku ok...bukan orang lain....hak hak hak... pastu aku lak naik ngeri bila Ayu meninggal waktu melahirkan anak diorang..ish2...sejak2 ni aku asyik denganr berita kematian melahirkan anak je..takut...tp klu da sampi masa...takleh nk wat pe jugak kan..takpe..aku berdoa je la..hubby pun dalain skang ni...lain apa tau tak? mula la isau aku tinggal dia....yela..dia pun cam trauma je dengan berita2 gini..takpe..aku harap everything will be ok...aku dapat lahir 4 -5 orang anak tuk hubby aku....hehehehe....lagi ramai lagi bagus..meriah umah aku nt...
so...26/6 ni aku da start pindah...nk bawa my mom skali..yahuuuu....ada jugak geng kat umah..yela...semabgn2 ngan mak..pastu leh kaco2 mak aku lagi..bahagia rasa...bulan 7 lak my sister balik dr UK..seronok lagi....tak sabar nk menayang perut buncit aku ni jugak..hehehehe
dulu selalu tanya orang pregnt...apa rasa ea kat perut....semua kate tak rasa papepun...tak percaya aku biler dgr...tp skang ni mmg percaya la...takdela rasa pape sgt pun lagi...myb baru 3 bulan kot..ish...6 month to go....chaiyok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ok la..smpi sini je kot...aku nk bersihkan komputer tuk dihantar balik ke Pusat Komputer...bye

No comments:

Post a Comment