Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

June 10, 2010

Cuti ke tak?????

Hellu..lama rasa tak update blog..yela ...skang ni byk kje nak kena diuruskan...tgk blog je la..nk mengarang mood takde...ish2...teruk kan kebz an aku ni...hahahahaha...skang ni akutgh tulis blog (curi masa kejap) sambil mkn kuih bakar mak mentua aku bungkuskan..sedap.....hak hak hak...pastu disulam lak ngan air sejuk yang hubby bekalkan tuk aku..sb aku lambat sgt siap..so dia buatkan tuk mempercepatkan langkah kitaorg masuk ofis..yela..dia kan kelas...aku baki cuti sblm sambung belajar ni ada 7 hari lagi..aku apply 2 hari..so cam tak best lak tinggal 5 hari tu..hehehehe...yela..klu tak abiskan akan terhapus cuti aku tu...tu la..pening2...nk ambik cuti tp keje tertangguh...yela..bukan aku sengaja tangguhkan...tp tak dpt btul2 confirmation..camana aku nk wat keje??? aritu kate cam A skang ni cam B lak...ish..aku nk cuti ni..byk lagi keje mengemas perlu dilakukan..walalupun mentua aku janji nk pos Alahmi(asik hubby) datang tuk tolnog kemas barang..tp kena jugak buat kan...takkn semua nk harap hubby ngan alahmi je....tp aku mmg tak leh buat keje berat skang...belkang aku sakit menjadi2...muntah2...kadag2 ada lagi...tp sepatutnyer da takde..takpe la..layan je la...smlm majuk ngan hubby ..majuk sb ntha pape kan...so..aku drive sndri g klinik sb n tgk keadaan baby aku ni..yela..kawan aku Nana da g scan siap leh tgk baper jari lagi..so ...aku pun xcited la nk tgk baby aku...aku drive jauh tau...merajuk punya hal...alih2...hubby blik takde orang..hak hakhak..gelakkn dia...yel a...dia balik awal sket sb nk bawa aku g scan la..tp aku da smpi pun sner..so..merajuk punya hal aku tak kasi dia dtg...so..tak nk tambah gado lagi..dia tunggu la kat umah..cian dia..aku scan nmpk apa tau??
nampak baby comel tgh angkat2 tangan....nmpk la 2 tangan...tulang belakang dia..pastu nmpk idung dia..ikut idung hubby la kot..pastu nmpk heart beat dia...seronok la...tgk baby aku ni da besar rupanyer..patutla perut aku agak boyot sket ni..tp tak clear sgt la....sb scan biasa je...nt da byk duit sket aku nk scan 3D...itu pun time da besar btul2 baby aku ni...nmpk dia asyik lambai2 je kat aku..hak hak hak...cam dia tgh main2 la kot..seronok la...doktor kate usia baby aku skang 13 minggu 5 hari...tp gaya nmpk cam 12 minggu..tak tau la..aku compare ngna dlm majalah aku beli..tp tak kisah lah..doktor kate normal semua..air ketuban pun ok..baby pun besar ok...panjang dia skang 66mm...cumelnyer....da besar anak mama ye....tp......doktor kate uri aku agak ke bawah sket...isau gak...takpe..nt bila baby pusing or da besar nt dia akan naik sndri...takpun baby gerak2 uri pun naik atas...citer la kat hubby ...mula la dia susah ati..ish..nyesal la plak..pastu siap kate nk g doktor lain la...marah la konon...tp sebebanrnyer tak nk trima hakikat klu2 aku takde nt...ish..mulut aku ni..sialp jari aku ni..taip yg bukan2..nt kena la dgr syarahan free hubby aku ni....tau hubby aku isaukan aku..isaukan aku ngan baby...smlm hubby ada ckp kat aku dia taknk ilang aku...dia blum puas nk idup ngan aku lagi...sedih lak aku dgr...ala..aku kan kuat..baby aku pun kuat...insyaAllah panjang umur...amin...

skang ni keje aku tak menjadi lagi..yela..kena tunggu confirmation dr someone lak..kagn salah buat susah jugak..takpe..tunggu je smpi esok..takde juga aku mengorak langkah hubungi sana sini...bersiap sedia la korang2...saper tu?? ntah..lantak la..abaikan je aku yang agak tak betul skang ni...sb takut kejetak sempat siap then menyusahkan org lain nt..cuku ptak best klu gitu...tp aku mmg nk abiskan cuti aku ni...

ttibq2 teringat kat Putra....ish....susah ni klu igt budak kecik tu....nt aku mula la ngada2 nk g tgk dia..padahal baru je tgk dia minggu lepas...ish2...

ttiba2 aku terasa ngan tok...mmm..nk tido malas..bukannyer apa...klu ada tilam n katil sini kan best..leh lelap 1 jam..ish..teruk btul aku ni...tak2..5 minit..sekadar merehatkan otak...seb=rabut la..nk wat kerja typing lupa baw bahan alk..igt da save dlm pendrive..upanyer ada yang tak siap lagi nyer..ish...geram kan..apa la aku ni...

ok la..sekarang nk bykkn mkn ikan tuk dapat baby yang pandai..yela...ikan kan sumber protien yang baik...mmmm..ok la...aku malas la nk karang2 byk ni...
bye

1 comment: