Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

January 10, 2010

My New Skin Food

Hellu....ida in da house....lama benar kan aku tak update blog...aik..lama ke???? ngeh ngeh ngeh...aku skang ni busy menyedia kan preparation tuk my wedding...byk jugak la da setel..alhamdulillah..000...nk aku listkan???????? boleh..boleh blah..hak hak hak...ok2 memain je...ok below is my preparation list yang aku da setel for my wedding....:

Di Kedah :
1. Kad---mak abah da siapkan...pilih kad samer mak, then abah g printkan di kedai....1 minggu siap...as expected, takde tema kaler....semua kad warna wani mak buat...hak hak hak

2. Baju pengantin ---- yang ni pun da setel....ritu balik, hubby n aku da g choose which pakej kitaorg nk...baju tema da pilih...nk tau kaler?? tunggu 14/3 ok...hak hak hak...pelamin n set bilik tido dah pilih...so setel...baju tempah baru sebab byk org da booking...so aku kena mengalah n buat yang baru...so kena up lagi RM300 inggit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3. catering-----memandangkan umah aku ni lagi sudah buat catering...so abah da cari dia nyer kawan for my wedding nt...ini adalah orang yang buat nasi beriayi time my Enggagement day ritu...disebabkan mendapat pujian dan kepuasan suara dr orang2 yang hadir time my enggagement day tu, so abah decided tuk pilih same catering..so aku tak kisah..yang penting best......ini kan siapkan jugak khemah dan juga meja pengantin...

4. tempahan ---- tempahan ni refer kepada my baju akad nikah...ni aku dah g tempah..hubby nyer je blum...tp cam no hal la sebab dia hantar kat johor....so da lega...

5. lain2 ---- ini temasuk la my gaun time potong kek..aku da g tempah n tunggu dia outer je..tudung blum beli....nt mak setel kan....

ok...kira di Kedah da setelllllllllllllllllllllllllllllllllll..........yahuuuuuuuuuuuuuu...:)


Di Johor

1. Baju tuk sanding, pelamin n mekap da setel...tema da pilih...hak hak hak..ni mst korang terkejut nyer..tp takpe la...see on my wedding je la camana....hik hik hik...aku nyer pakej ok ok la...tak mahal sgt la...

2. katering ---- papa n mama hubby aku kate da setel...sebab diorang da bajet nk tempah kat saper....so setel la kot..

3. khemah ---- ini problmnyer ni..y?????? sebab igt catering tu akan sediakan khemah tp rupanyer tak...khemah hubby kate papa n mama hubby soh tempah kat same orang aku tempah baju sanding tu...biler ea hubby nk call orang tu..hisy.......... so tak setel...

4. kad---- ini baru setel smlm..aku da g tempah ari sabtu ni g tengok sample...then klu ok then after 1 week da setel...

ok itu je la kot.....

berbalik kepada citer aku yang asal....semua da setel..tuk penampilah diri aku lak????
jeng jeng jeng....skang aku tgh nk try one new product....aku suka sgt..baru 3 kali pakai aku da rasa kelainannyer....see the below pic :






Ini adalah set SKINFOOD aku yang baru....ada toner n krim..2 jenis krim tp beza functionnyer


Ini nk tayang beg nyer yang cute....

Ini plak nk tunjuk FREE diary aku dapat...cantik sgt..dlm dia pun so nice...:)

Ini lak terdiri daripada barang2 free sample yang aku dapat...sangat memuaskan ati...

Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....:)
Tuk kelihatan anggun da jelita aku terpaksa mengorbankan duitku sebanyak RM220 tuk dapat kan set ni...mula2 alkisahnyer sajer je hubby n aku jln2 di satu pasaraya ni..apatah nama dia..aku pun lupa..then masuk la kedai ni...sales girl dia saje test product kat tangan aku..then aku leh nmpk ngan jelas perbezaaan nyer...then kau da minat tuk beli...then ditambah lak Brand ini mmg tak de chemical...100% guna buah je..ini untuk whitening...so 100% guna tomato....wangi dan juga selesa la..tak berminyak la muka aku ni....sebab takde chemical hubby pun setuju tuk aku beli set ni....ini untuk muka aku...Brand SKINFOOD ini juga menyediakan krim tuk badan juga..untuk hilangkan lemak...brand ini pakai serbuk kopi...apa???? cam tak cayer kan......tp caye la...mmg ada kegunaan serbuk kopi dalam BRAND ni..hak hak hak..ini hubby janji nk belikan aku set next month...yes...leh aku try n klu berkesan aku nk keep guna brand SKINFOOD....:)
actually, kulit aku ni klu tak mekap cam cam tak bermaya, dull gitu..so sebelum kawin ni n selepas kawin jugak aku nk la ubah sket penampilan aku...tuk husband aku nt...hak hak....
waktu awal2 masuk, sales girl dia nk layan tak layan la...sekali dia rajin layan kitaorg then test....mmg rezeki dia la...aku terus beli...ok kepada SALES GIRL di luar saner...anda jgn la tak layan customer anda..klu ada tester tu cuba2 la di badan diorang, atau erti kata lain kasi la customer tu cuba..tak kisah la tgk cam kaya ke tak kaya, cuba je..mana tau untung anda, diorang beli satu set cam aku ni... hak hak hak...
after 2 week leh nmpk perbezaan nyer...so lets wait n see................
k, bye







No comments:

Post a Comment