Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

January 11, 2010

My 1st Class...

Auww.....ida skang da start mengajar...tak cayer r beb..hak hak hak...ok...btul la aku ngajar rini..
aku ngajar budak tahun 1...students service...i means students dari fakulti pembuatan..
ok2..aku nk sharekan la pengalaman aku ni..yela tak pernah2 la aku ngajar orang kan...

Nervous????
ok tuk bahagian ni aku nervous pada 2 minggu yang lepas...takut sei nk masuk kelas...oleh sebab da lama sgt nervous biler tiba je rini pg2..aku kurang la nervous nyer..1 hari sebelum aku rilex je la..cuma pikir nk ckp pe kat students..kena plan btul2..so takde benda yang kita lupa nk inform...then pg2 td ttiba je nervous kejap..tp sampi je lab, buka lak lambat...kol 8.01am baru buka, so nervousnyer da ilang pun..aku TUTOR kena tunggu luar jugak..hisy...
so, kesimpulan makin dekat harinyer makin kurang la nervous iaitu dari 70% dah jadi 1% kot...hak hak hak

Excited????
well well...bonus question....excited awal 2 minggu sblm kelas ni tak langsung...sebab aku takut ....ye la 70% takut kan.....lama2 biler my frined Bayah n Ami citer pasal students and kelas diorang excited dari 0% meningkat kepada 30%..biler dgr citer Ami pasal kelas dia ..pasal student...aku ttiba naik darah n tak sabar aku rasa nak ajar..nk bentuk sikap diorang...so menigkat la kepada 80%...lepas masuk kelas menigkat lagi kepada 90%..ok sekarang aku dapat rasa excited...

Cepat melenting???
ok..ini klu tipu jawapannyer adalah TAK...hak hak hak...ok aku melingting jugak la kat certain students ni sb asyik nk aku guide 100%...aku boleh guide diorang..mmg aku nk sgt...nk wat yang terbaik..nk diorang jadi pandai..nk diorang tak jadi cam aku dulu..blur time lab..tak nk semua tu jadi kat diorang...tp at least y not diorang try sndri...try to find out sndri..pikir abis abisan dulu b4 tanya aku n minta aku guide..???? mmm...tp tak pe 1st lab kan...hak hak hak....next time tiada maaf bagimu...ok???????????????

Kepuasan????????
soalan ni aku akan jawab secara ikhlas seikhlasnyer..aku rasa epi sgt dapat ngajar diorang...especially aku dpt tgk diorang dapat lengkapkan experiments tu...dapat wat praktical..walalupun aku tau diorang still blur blur....then aku epi sgt biler time diorang nk balik diorg ucap Terima Kasih kat aku...aku epi sgt..bila aku tanya paham tak...diorang jawab Paham....bahagia sgt..baru aku tau camana kepuasan mengajar ....tp klu students aku tak paham mayb aku upset sket kot...anyway...aku da start suka profession ni...ok GAMBATE.............

ada sorang students ni, siap g merokok lagi...katenyer nk g toilet..tp lain lak dia wat...so aku perli seperlinyer la..tak kisah klu keje da siap....ok???????????? next kelas aku akan sound kat depan..so diorng tak wat lagi..bukannyer pe..selain mengajar diorang paham,aku nk didik diorang jadi seorang yang berdisiplin, tau hormat org, n tak riak ngan ilmu diorang..ok???????
k la...byk klu nk citer ni..aku jumpa hubby ni kan asyik citer pasal students aku je...hubby pun senyum n gelak je..mst hubby rasa epi je tgk aku epi kan....

for my hubby : cayangggggggggggg abgggggggggggg...:)

No comments:

Post a Comment