Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

November 30, 2010

Mak Da Sampi..

Hellu..da terlalu usang blog aku ni ye..da lama tak update..tp atas reason2 yang mmg boleh diterima la...anyway..my mom da sampi...seronok sgt..paling seronok adalah my lovely hubby la kan..sebab pe?? sb hubby da takde la nk susah payah pening kepala memikirkan segala tanda2 aku nk melahirkan baby dia ni..mm...sebenarnyer hubby cuak la jugak..ye la..ni kan anak sulung dia..then tak tau sgt la kan..mengharap la ada orang berpengalaman berada bersama kami so that biler segala tanda2 aku sakit tu menjadi so ada orang berpengalaman ni kira senang sket la...ye la..ada jugak tanda2 yang terjadi tu adalah tanda palsu tuk beranak..ada yang tanda betul..tiap kali sakit, mst hubby nk bawa aku g klinik...yela..isau la kan...aku ni lak sakit sket mula nk nangis...bukan sb sakit tp kurang selesa la rsa...nk bangun mmg kena hubby bantu...sb pinggang da sakit sgt...perut lak asyik mengeras..then nk g toilet je sejak 2 menjak ni...mak aku igt nk smpi esok tp tak jadi la..sb aku da sakit2 kan...so awal la datang..yang kecian putra n mak n ayah dia la..tak dapat cuti kat kedah lama2..hak hak hak..sb kena bawa my mom balik johor cepat2...betapa happy nyer aku biler my mom ada..aku bukan sb rasa lega..tp rasa bestnyer ada teman...hehehe..hubby da sememangnyer teman setia aku kan..so ada orang lain dlm umah rasa cam berseri la sket..tp tak juga bermakna aku bosan dok umah 2 je ngna hubby...ntah ..tak tau la nk describe caner..nt klu korang pregnt rasa la nk mak sndri ada dekat ngna kita..klu aku merajuk ke nangis ke..mst hubby sibuk nk call mak soh ckp ngan aku..sb dia tau aku really need my mom..tp my mom pun ada keje lain tuk diselesaikan..so..takpe..aku kan anak yang memahami..hehehe...

ok2..sekarang ni aku da lepas 3 paper....semua agak susah..n semua jugak la..hubby teman aku kat dewan...sb isau aku sakit n nak terberanak..bawa kete??? oh..no...da tak dibenarkan pegang stereng skang ni..aku pun da lupa agaknyer caner bawa kete..hehehe...pastu nk g mana2???? kena dapat cop kelulusan bersyarat lagi...dr hubby la saper lagi...kena dapat approve dari dia n syaratnyer dia ada 24 jam sebelah aku...ok2..so aku byk dok umah...takde la leh lepak2 ngna kawan2 sekelas aku..study group ke...klu nk tau...hubby yang tolong aku final ni...tau caner ditolongnyer???? hubby study ngna aku tau..semua dia bawa n dia ternagkan..then dia pahamkan n biler aku tanya semua dia leh terangkan tuk aku...hak hak hak..semua calculation dia wat...cian jugak kat hubby kan..aku tak kuat...asyik sakit je badan2..pastu rasa sakit2 nk terberanak tu plak..pastu ngan terketar2 badan kadang2..nga serabut biler baca ulang2 tak dapat nk igt...tension belajar sei...smpi hubby soh aku stop belajar n nk soh aku beranak awal..exam final nt ambik nanti2..dia sanggup g jumpa semua lec aku tuk minta aku wat peperiksaan khas..ok thank you syg...anyway...aku dapat jugak siapkan 3 test aku..tinggal 1 je lagi...iaitu CCN pada 5/12 ni..mmmmm...itu mmg aku confirm la kot ambik peperiksaan khas..lagipun aku mmg da inform lec n dekan aku..so diorang da take note aku myb 80% ambik peperiksaaan khas..

mmm..esok aku akan masuk wad...tuk bersalin..da tiba kot masanyer tuk aku bersalin..mmm..cam induce tp tak jugak..ntah..aku da decide beranak swasta..so...aritu da jumap doktor da buka 1 cm..so da seminggu hopefully semua ok la...then doktor da ckp takkan sempat klu nk tunggu 5/12 sb dia confirm aku akan beranak sblm tarikh tu..so decide nk beranak 1/12...so...actually..doktor nk aku deliver 28/11 tp aku taknak sb nk lepas 2 paper lagi kan...so..alhmadulillah lepas jugak kan..i mean dapat jugak take exam tu..result dunno la kan...hak hak hak..harap2 memuaskan la..:)
so..esok pg2 da kena smpi kat klinik tu...nervous pun ada jugak..tp hubby????? tuhan jetau betapa riang rianyer hati dia sb nk dapat anak dia esok kan..tp biler ditanya dia takut jugak sb aku nk beranak ni..tp nk dapat cium anak dia tu aku confrim la...melebihi segala-galanyer..siap tak sabar lagi.semuia barang tuk anak da siap letak kat bawah...yela..aku berpantang kat johor sekejap n akan lepak kat bawha je..bukan kat bilik atas kan..barang2 aku???? baru sket2 la kan..takpe2....nt mlm2 baby nangis abg jaga ye..heheeheh..takdela kita jaga samer2 ye..

ok la..harap2 semua berjalan ngna lancar la..mudah dan aku n baby selmat....aku baca..isteri yang mengandung ibarat sdg berjihad tuk sumai dia..so..aku ni kira berjihad tuk suami aku la ni..:) takpe..aku rela aslkan dia bahagia...sakit sekejap je..tp bahagia semoga selamanyer...heheeheh....

ok la..tak tau nk update apa...sb aku ni bukan kuat sgt ni..da letih n sakit2 da ni....ini tak selesa itu pun tak selesa..takpe la...ni la dugaan katakan...sebab tu syurga di bawah tapak kaki ibu..n syurga seorang ister di bawah telapak kaki suami...ok la...bye

No comments:

Post a Comment