Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

November 18, 2010

My Day....With lovely hubby...n baby....:)

Hellu...long time no writing huh.....yela..aku sibuk ngan study aku..byk benda nk study..ditambah lak ngan demam aku yang on off selama seminggu ni kan....sepanjang 4 hari berturut2 hubby kena jaga orang sakit ni....yela..pg demam then baik...then ptg demam lagi..sejak2 ni plak skang da hujan je..so aku pun on off demam la..cian hubby kena jaga aku ni..nk bangun pun tak larat...then mkn pun bersuap je...huhuhuhuhu..sepanajng 5 hari ni jugak hubby masak sedap2 tuk aku..sb aku mmg tak larat sgt..almaklumla...hari sabtu tu celebrate sakan kan besday aku...semua kehendak aku hubby turutkan..nk mkn pe semua boleh..ngeh ngeh ngeh...klu ckp tak boleh pun akan dibolehkan jugak...pag2 bangun muka berseri2 aku..yela...birthday gurl la katakan...then da siap2 mandi..g iron dress merah aku..sajer nk pakai cantik2 kan...hubby terjaga pelik gk aku pakai baju dress aku tu...pastu tnaya aku nk g mana...hish...yelakan..selalu pakai je t-shirt aku comel2 kat umah...tp rini tup2 nak pakai dress merah aku tu..selalu dlm almari je...jarang sgt aku nk pakai sb kena iron kan..tp kali ni rajin bebenar kan..hak hak hak..biler aku ckp aku sajer nk pakai cantik2 mula la hubby aku tersengeh2 tgk aku..yela kan..birthday gurl nibek jgn dikacau..nt mengamuk satu umah aku meraung...yela..aku nk pakai cantik2 better diam je..nt tegur2 or perli2 mau aku merajuk susah....
ok2..pg2 hubby bawa mkn breakfast kat taman u je..sb aku nk mkn kat Mama Lyn....menu utama bihun soto..sb smlmnyer aku g mkn ngan kawan aku so rini teringin lagi skali...tp kali ni aku dapat mkn roti canai pisang..da baper kali n tahun aku teringin nk mkn tp asyik2 takde sb pisang da abis..ttiba2 kali ni dapat la plak..mmg bertuah aku kali ni..yela..tup2 birthday day nyer day dapat mkn roti pisang kan...ok..bawah ni gambar aku time pagi2..biasa2 je...sb bukan hala tuju utama pada pg birthday aku kan....

Muka cam baru bangun tido..tp sebenarnyer da lama bangun n siap2...tp ni la muka ori aku...tanpa mekap...camni la muka kau tgh pregnt..nmpk lesu je kan...huhuhu..tp tgk la mata aku yang penuh ngna happy tu..hehehehe

then mkn punya la banyak..air siap order 2 lagi tau..hak hak hak...rini aku takkn study sb nk btul2 enjoy birthday aku kan..hubby pun kate rini nk bawa aku kuar jln2..n tak nak aku stress study..lagipun hubby pun da leh rest for 2 week sblm exam dia yang terakhirkan...hehehe...mmg best sb hubby mmg 24 jam melekat kat aku je..yela..klu tak dia sibuk study..nk kaco pun aku pikir 10 kali..pas mkn pg kitaorg balik tuk berehat kejap..hubby kate upacara tiup lilin n potong kek plak..yelakan..smlman dia bertungkus lumus siapkan kek birthday aku kan....smpi aku tertido kat sofa tunggu hubby siapkan kek tu..nk soh aku naik atas tido???? hmmm...jgn harap la aku nk naik sorang2 kan...ok..smpi je umah...hubby da g ke peti ais...bawa kek aku..dr jauh da terliur aku tgk...kek yang masih berbaki dlm peti ais tu aku mmg tak pandang dah la...pnadang kek birthday je la...then hubby pasangkan lilin n nyalakan lilin..terharu sgt...then hubby nyanyikan lagu birthday tuk aku....walalupun 2 orang je kan tp mmg happening rasa..sb aku da syok2 da tersipu malu ...ala..mngada2 malu la katakan..tp mmg malu la..hehehehe...cantik sgt kek hubby...mmg aku terharu sgt sb dia berusaha wat kek aku..kek perisa oren sudah pasti la kan...ok bawha gambar kek nyer....

Kek ni hubby wat tuk aku..khas tuk aku....ada kcang n choc chip kat tepi..mmg aku da ckp awal2..kek aku nk kek oren then ada kacang2 then nk ada jelly oren...so..mmg perfect cam aku nk la...sedap giler..............siap ada bungan n daun lagi...hehehehe....tq syg....:)


Ni biler kek aku da dibelah...ha..nmpk tak ...kaler orange..sb mmg kek orange pun...sedap.....sgt sedap...nest year nak kek cam ni jugak..kek oren jugak..tp nk hubby watkan..tak nak beli kat luar...heheheh....

anyway..gambar aku tgh tiup lilinnyer takde sb..aku reject gambar tu sb gambar tu menampkakn muka kau yang gemuk dan kembung sb sedup angin banyak2 tuk abiskan lilin yang sedang bernyala itu..so..reject...simpan dalam komputer je ea...hehehehehe... ok..then da siap mkn2 kek...mak aku lak video call..so..layanz la kejap...first mak aku da tanya..."latif masak apa tuk birthday aku..."..then tgk je kek pe lagi..mak kau terpesona lakan....siap tak cayer hubby yang watkan..then aku buka la adiah depan mak aku...sekali lagi mak aku terpegun sb adiah tu mmg best...mixer...mak aku tau aku mmg suka dapat benda2 gitu....mak aku senyum je la tgk aku happy 2 mkn kek...hehehe...then aku rehat kejap kat umah....tunggu tuk kuar nt...nk g ke tempat yang seterusnyer kan....cadang nk g bandar iskandar..nk tangkap gambar kat saner..tp ari cam nk ujan la plak..so kuar la awal sket kan...sebelum tu hubby singgah beli roti takut aku lapar kan...destinasi kitaorg ada lah JJ Tebrau...tuk g melawat Baskin RObin..aku nk mkn ice cream kat situ...g saner cadnagnyer tuk mkn ice cream je kan..then nk g bandar iskandar..sb kat JJ tebrau ada Baskin Robin..so hubby bawa la aku jauh2 tuk g mkn ice cream tu kan..hak hak hak...semata2 lak tu...takpe..sblm tu hubby singgah jap kat kedai2 dekat umah aku..aku kuar g beli roti yang aku nak....ttib2 kat kedai tu kan..ada la roti yang aku idam2 kan selama ni...roti bun biasa..tgh2 ada krin nchoc chip...da lama aku cari tp tak penah jumpa..tp aritu tup2 ada la plak..mmg bertuah la kau ni kan..hehehehe..semua yang nk mkn dulu takde skang da ada....hmmmm..syukur.....then hubby g mana tah..aku tunggu dlm kete...then tak lama pas tu hubby sampi ngan bawa benda ni.....tgk la kat bawah ni....

Tadaaaaaaa........bunga yang sgt cantik...sgt terharu..tak sangka kau dapat bunga time birthday aku...huk huk huk...tak penah terpikir hubby akan kasi aku bunga...thank you syg....luv u so much...........wangi sgt bunga tu....:) ada 3 kuntum means???? I LOVE U.....MEE TOOOOOO.....

Pe lagi....aku pun bergambar la ngan bunga aku tu...hehe...pemakaian aku ke luar berjalan2 biasa aje..sb aku nk pakai tudung express...senang sb smpi mlm aku akan berjalan....so akan singgah di mana2 sajer tuk sembahyang kan....smpi skang bunga tu masih lagi cantik walalupun da 5 hari lepas....:) happy sgt aku rasa......u make my day syg...:)

ok....on da way g JJ Tebrau ujan da lebat..then traffic jam la plak..so aku cancel la nk g bandar iskandar...sb ujang nt aku demam..so operasi nk tangkap gambar cancel la kan...so cadang lepak kat JJ Tebrau tuk g mkn ice cream..then mkn lagi pe yang aku nak...hak hak hak...smpi je..so aku da cari Baskin RObin....ok...gambar bawah ni gambar aku nan ice cream aku...satu hubby pilih, satu lagi aku pilih...tp dua2 aku mkn byk...hak hak hak...sb mlm nt hubby nk bawa mkn kat tuttttttt.....so tak pilih byk2 sgt....2 scoop besar da cukup...nt overload..n over2 aku naik sakit..anak dlm perut kena igt jugak...............ha...citer pasal baby aku....sepanajng aku berjln..dia pun berjogging dlm perut..myb dia pun enjoy samer kot n hati aku kan riang ria..so dia turut la rinag ria...aku semabng ngan hubby dia pun mengiakan ngan kasi tendangan padu kat perut aku...hak hak hak....:) ok gambar bawah ni gambar aku ngan ice cream aku...hehehe



Tadaaaaa.......awal2 aku da warning hubby jgn over2 ngna ice cream aku ye..hak hak hak...mmg sedap...pape pun pilihan hubby jugak aku suka mkn..hak hak hak...sedap....sb dapat mkn ice cream...klu hari2 lain pikir byk kali la kan..bukan sb berjimat tp takut nt kandungan gula tinggi...so not good to baby....tp today is my day kan..anyway...baby aku pun suka sbdia gerak2 bila aku mkn ngan happy nyer ice cream tu....mmm...bwh ni plak...hubby ngan aku la kan.....

LUV U SO MUCHHHHHHHHHHHHHHH....................hubby la jantung ati aku...huhuhuhu

OK...da syok2 lepak...perut mula terasa kerasnyer..mkn banyak sgt...then singgah beli ini la itu la..semua aku sumbat..pe lagi...keras la perut..so terpaksa relax2 atas kerusi dulu kan...hehehe...dah pas maghrib kitaorg pun bertolak la ke tempat seterusnyer iaitu....Friday's......hubby nk belanja aku mkn kat situ...sempena birthday kau la katakan...smpi je nasib baik la ada tempat kan..klu tak pening jugaknk kena tunggu....bawah ni gambar itaorg kat saer la...:)

After order...so bergambar la sblm luahan kata2 cinta kitaorg kan..hik hik hik...klu korang tgk kitaorg berpuisi mmg jeles ar...hak hak hak..citer pasal apa?? mana leh iter..hal suami isteri ok...hak hak hak...

Cam yang disangka..air pink2 la pilihan aku..aku mmg suka air ala2 strawberry ni...hhehehe...

INi adalah menu hubby ...mmg sedap..paling suka n aku kebas adalah potato dia...yummy...

Ni lak order aku..sedap tp aku paling suka ayam dia..nmpk simple tp mg sedap....apa nama dia??? aku lupa..hak hak hak...

Me...enjoy the food.....:)
Hubby pun enjoy food dia...anyway..i love this pic sb u look so cute abg...:)

Biler da setel mkn semua..lepak2 jap...then kitaorg pun blah la dr situ....seterusnyer destinasi adalah Danga BAy..smpi je Dangan BAy ttiba aku wat perangai nk tido la plak....badan da penat...hubby siap da parking da nk bawa aku kuar jln2....tp....aku ajak balik sb penat...hak hak hak...sebab hujan pun renyai2 hubby mmg cancel la nk bawa ku kuar....yhen kitaorg pun balik la umah...sgt best ari aku ni..rasa cam nk cmani tiap2 ari...aku ckp kat hubby birthday aku selalu kena celebrate satu bulan...hubby gelak je la...mau bankrup klu sebulan kena celebrate gini kan..hik hik hik..tp pape pun..walalupun 1 hari je celebrate..aku akan igt smpi akhir hayat aku...ye la..hubby yang hargai aku sepenuh jiwa raga dia...yang syg n kasih aku sepenuh ati dia..hubby yang sedaya upaya nk happy kan aku bukan sajer tuk birthday aku tp ari2 yang kitaorg layari bersam jugak...thank you so much syg.....

tp.....kesan dr hari birthday aku ni la kan...aku mula la minta bukan2 hubby msak kan....antaranyer ada lah seperti di bawah ni............................



Nk mkn chicken chop + potato aku tu la..ala2 di Friday's....hak hak hak..hubby pun watkan la tuk aku...mmg sedap..n pasni klu celebrate bukan takat kek jeaku nk hubby watkan..set mkn mlm pun aku nk camni la....sedap...mkn smpi tertido aku.....hak hak hak......sedap sgt....lagi sedap dr Friday's...tak cayer boleh blah......hubby akummg Master Chef tau...hik hik hik...

So....aku nk ucapkan THANK YOU SO MUCH....kepada Hubby terchinta aku ni....
n jugak kepada semua kawan2 yang wish aku...thank you...:)
Oh ya...gambar adiah nyer ada...tp belum ditransfer lagi...sb malasnyer hal..nt aku update gambar adiah pemberian hubby aku tu..ala...adiah Mixer tu la...nt ye....heheheh

P/S : ABg..ayg syggggggggggggg sgt kat abg....muah...

No comments:

Post a Comment