Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

November 10, 2010

Hellu..rini aku study ooo...rajin la plak aku dok study...hak hak hak...aku tension biler tgk hubby aku dok study ngan baiknyer dlm bilik..terasa cam takut la plak..esok dia akan ambik exam final nyer yang ke -3...aku??? blum start pun lagi...alamak..takut la plak..huhuhuhu..yela....da lama tak ambik final ni...huhuhuhu...baru start baca sket2....seksa btul nk study tau sb asyik rasa nk berjalan saner sini je..seb baik la hubby exam kan..so aku tahan je la perasaan aku tuk g berjln2 ni..huihihihi...
sejak2 kebelakangan ni da rasa kelainan pada diri aku ni..antaranyer adalah....semakin hari badan semakin lemah..tak tua npe...tp buat apa pun sgt la terasa penatnyer..walalupun tak wat pape tp dok membaca..pun penat ....duduk klu lama2 sket rasa cam sakit2 lenguh badan....then td aku ckp suka berjalan kan...ha...klu nk tau aku nk g saner nk g sinir..tp skang ni biler tgk kete cam takut la plak nk naik....tau npe??? sb nt klu terhentak sket badan ku akan sakit keseluruhannye...so kena diurut2 la plak...cam fobia pun ada gak biler tgk kete ni...skang ni da tak naik kete Kelisa kat umah ni..hubby naik biler dia kuar sorang je...semua g mana pun naik la kete Honda aku tu...tu pun aku dok mengadu terhentak sakit badan....kena beli kete apa plak ye kali ni??? hak hak hak...anyway...badan aku ni cepat sgt masuk angin....mlm2 bielr tido mst terjaga n nak nagis sb tak selesa...pusing saner pusing sini pun still tak selesa...last2 end up ngan dok kat lantai hubby urut kan kaki ngan bahu...lenguh je badna aku ni....aku ni nk kate tak kuat kuat je...tp ntah, biler main ngan sakit2 sendi ni mmg kalah...huhuhuhhu...tapak kaki aku ni Ya Allah skit sgt biler berjalan..rasa nk jengket jengket biler berjalan...kadang2 sajer la jugak jln2 selang baper umah biler hubby tgh sibuk2 panaskan enjin kete...tp aku jln tak sempat patah balik la..hubby bawa kete g ambik aku..hak hak hak..sb terasa sakit kaki..jln pun lambat je...kaki bengkak??? takde la sgt pun...biler tgk cam normal je kaki aku ni..tp sakitnyer...hanya ALlah je yang tau..baru tau pengalaman mengandung ni..sakit saner sakit sini....then pinggang tu kadang2 sakit jugak..tp paling ketara sakitnyer kat belakang ngan kaki...tapak kaki...skang ni tido pakai stokin tu....hak hak hak...tp bukan stokin pantang la..ni stokin cumel2 aku je la...hubby pun melayan je la carikan stokin tuk aku pakai kan...kang nt aku nangis lak sb ngadu sakit kaki sejuk2...so pakaikan aje aku stokin.hak hak hak..skang ni mood memasak 50 - 50 je..tak tau npe..berdiri lama rasa sakit kaki..pastu termengah2 pas masak..cam org nk beranak je...padahal satu lauk je aku masak..so..last2 end up dengan??? mkn di luar..tak pun hubby yang masak..tkape..pas da beranak semua semua kerja2 hubby tu aku akan take over sket2...sket2 je tau..hak hak hak...
baby dlm perut skang ni klu tendang terasa sgt2 da la...klu ada bola n tiang gol tu...mmg masuk golnyer....mmg aktif..aku baca kat internet klu da time 8 ++ ni baby da jarang gerak sb tak cukup space...tp baby aku pergh..gerak dia sgt la aktif..takpe..myb sb dia sempit so dia gerak2 la kan..so bielr dia gerak sket pun terasa cam dia tgk do bersenam aerobik kkan...kadang hubby aku tgk tergelak2 dia...paling best biler perut aku senget sebelah...tgh wat pe pun tak tau la anak mama dlm perut ni....kadang2 terjungkit perut aku sebelah kanan...kadang2 sebelah kiri..pastu aku ngan hubby dok gadoh2 ni kaki..bukan ni punggung kot...hak hak hak..pastu beralun2 perut aku biler dia gerak....biler papa dia panggil2 dia lagi la dia xcited gerak...suka sgt rasa...yang kurang best tu biler dia gerak2 then stop kat sebelah kanan...pergh ...lenguh giler biler baby dok sebelah kanan...cekang je rasa otot2 aku ni..tp takpe...layankan aje...biar aku skait takpe..asalkan baby aku selesa...hak hak hak...
tak sabr nk timabang anak..tp kena abis exam dulu ni....aritu dok ckp ngan hubby yangaku tak sabar la nk peluk2 anak aku sndri ni..hubby pun ckp benda yang samer...tp pape pun..harap2 pas 5/12 la...sb aku nk exam dulu...nt susah klu ttiba2 beranak then kena sibuk2 lak ambik exam khas kan..time tu aku nk main abis abisan ngan baby aku..da kena study la plak..hak hak hak..takpe la..aku doa je la...then tawakal pada Allah...Dia lagi tau mana yang terbaik tuk aku..dan juga suami terchinta aku ....smlm balik dr mkn..aku sembang ngan hubby citer pasal aku kecik2 dulu...smbil2 tu hubby dok urut kaki aku kan..then ttiba2 tersedak air liur la plak...batuk2 pastutak sempat smpi ke tanda...da berterabur aku muntah...abis lantai umah aku...so aku mula la nk nangis kan..yela....asyik2 menyusahkan hubby je...dah tu samer2 la bersihkan..cian hubby sabar je ngan karenah aku kan..byk sgt meyusahkan dia..tp tak penah pun merungut tp dia pujuk aku lagi ada....mmm..bertuah aku dapat suami cam dia...memahami..n rasa disayangi sgt2..da siap mop ngan kleen floor semua naik la kitaorg kat atas..muka kau cam biasa la...sebek je la...sb rasa bersalah...tu la gelak2 sgt..degil...hubby kate,,dah2 jgn gelak syg..nt muntah..tak..lagi2 aku gelak kan..tp kan..yg pelik kan lately aku sering sgt muntah...then muntah tu plak sb batuk2 then batuk2 tu plak sb tersedak air liur..saper la dok sebut2 nama aku ni..asyik2 tersedak je..smpi muka aku kadang2 naik merah sb batuk tersedak air liur...ish....saper la dok igt aku tu...harap2 tak mengutuk la tp memuji..hehehehe...ok la..nk sambung study ni..rini nk abiskan broadband....ada 1 chapter tak abis lagi..nak abiskan then mlm ni jawab soalan2 final past year...esok nk start subjek lain plak...harap2 semuanyer berjalan ngna lancar...aku leh study ngan baik....aku paham n igt...bergitu jugak tuk hubby yang aku syg sgt tu....muah...
ok la...bye

No comments:

Post a Comment