Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

August 05, 2009

Tension Keje

Hellu...
hmmm...nk tau rini kol bape aku blk keje???
ha...tgk la time aku tulis blog ni...maknanyer ni baru sampai rumah la..tgk2 rajin kan aku kerja. Huh..rajin sgt la aku ni.Kalau tak disebabkan kee yang urgent dengan tiba2nyer ni takde makna aku jadi penunggu kat ofis tu.Dah la seram semacam je..da lama aku tak jadi penunggu kat ofis tu time2 mlm.Ditambahla plak ngan jadi penunggu tak bertauliah.Kononnyer la PCC (konon2 je) nk kasi source tuk bug yang dijumpai...dijumpai oleh saper ye..ha..aku la yang jumpa.tak percya?igt aku nk sgt ke rajin dok g godek2 MFP set yang rupa dia ada iras2 printer besar kat ofis aku tu..takde maknanyer.patut time2 ptg balik keje aku leh berehat sambil tgk citer Manjalara**** aku tu...huh disebabkan aku dipaksa..ye dipaksa dan diberikan janji2 palsu konnonnyer la PCC akan bagi sebelum pukul 8..hampeh btul..satu habuk pun takrak..tah2 orang PCC time aku jd penunggu dia dok syok2 tgk tv..citer apa aku tak tau la..yagn aku cam apa je dok tunggu diorang..dah la email pun tak bls..huh..lantak la apa nk jadi ngan model tu. Saper suruh janji tak tunai..tau tak dosa tau bagi harapan palsu kat org..yang beznyer Bos aku tu blk rilex je..siap lambai2 tangan lagi kat anak2 buah dia ni..risau gak ngan model aku ni..tp takpe ada geng..saper geng aku??tak lain tak bukan Reen...hahaha..dia susah ati je..aku lak rilex..ikutkan keje aku lagi byk ..byk sgt tak setel..tak penah la aku develop model sampai jadi camni..aahh..pikir pasal keje ni kan..aku baru dpt tau pasal satu isu yng berteraskan ketidak adilan dlm ofis di PANASONIC ohor bahagian RND SOftware..Ha..aku ni SOftware Engineer tau...Pakar C programming...Pakar melingkup Source ada la..ahahhaa.aku dah keje 2 tahun..tp satu haprak pun tak dpt pape..nk dpt apa tau tak?dpt la penghargaan atas jasa2 aku yang melimpah ruah aku curahkan..tp sebenarnyer aku pun tak ingin..tp biler org yang takseberapa kuah yang dia curahkan plak dpt kelebihan ni, suhu badan dan automatiknyer darah akumendidih pun jadi la..
nak dijadikan citer...sebelum tu citer dia berblk kepad yang td mengenai KETIDAKADILAN yang sedang melanda ni***jeng jeng...pasal JUNIOR baru dpt kelebihan lebih dari SENIOR..dan masalah yang sedang timbul sekarang plak mengenai isu perkauman dan bangsa2 yang wujud di dlm RND SOftware ni..konon masyarakat majmuk berbudi bahasa la...huh..tak de maknanyer (ni aku terikut2 ngan kawan aku == Reen la***mmg ayat ko Reen) jom kita pikir samer2 penyelesaian masalah aku ni...Eh..masalah isu2 ni sebab JUNIOR aku tu baru masuk tak sampi 2 bulan..da dpt offer g jepun...Wa mmg bengang beb..Orang lain yang keje lagi lama dr dia pun tak dpt pergi..ditambah plak ngan Bos kitaorg merangkap org Jepun, bangsa apa ye??aah...bangsa Jepun la suka benar bagi janji2 kosong..Konon itu la ini la..last skali gigit jari kitaorg..tp aku gigit lidah la..sb tiap2 ari aku berleter tak puas ati itu la ini la..penat gak kadg2..tp disebabkan leh cool down kan aku ngan cara berleter..ha..semua pompuan la suka berleter..(bukan aku sorang je) Aku rasa org melayu skang ni susha benar nk tolong menolong..Aku pikir apa tau, kitaorg mst bersatu tuk menegakkan keadilan..Para2 ketua berbangsa melayu patut la anda2 sekalian..ye anda pergi menyuarakan pendapat korang yang aku da tau korang mst tak setuju kan ngan tawaran yg dberikan kat salh org tu..ye btul mmg salah org..klu la aku leh buka Sektor 7 cam ala2 Transformer tu bagus betul..ye la aku gari tangan2 yang menghasut budak2 ni psal Si CHinese tu...huh...ntah l...citerpasal Transmormer ni aku tringin nk tgk skali lagi..Ish..boleh tak tgk cpt2..esok pagi2 aku mmg suka layan Movie..setakat ni movie cetak rompak aku kat kete laip je...
ish2..nk tersengguk la plak..nt kau kol blk la..
aku ctc lagi.

bye

No comments:

Post a Comment