Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

August 28, 2009

Diary Ramadan Ujung Minggu

Hi..mmm...actually nak tido tapi badan tak selesa..so tak tahu la nak buat apa kan...so main la internet..surve sana surve sini..hehehe...macam jalan kesana ke sini lak kan..ish ish...ida...ida...dah la comel cute pulak tu...uwekkk...puji diri sendiri la pulak...hak hak hak...mesti korang menyampah kan dengan aku..ok2..sori..bulan2 puasa ni dok buat orang menyampah la plak...
mmm...aku tengah bosan ni...tak tau sangat nak buat apa...selalu ada je benda aku buat...tapi dikala hening pagi ni aku kebuntuan la plak...mmm...aku ingat macam nak buat kuih raya...tapi rasa cam terlalu awal la plak..hikhik...sebabnyer nanti tak sempat aya da selamat masuk dalam perut aku..lagi setu sebab tngah puasa ...kang aku tak sabar2 lak nk berbuka nanti...tak baik pula...hmmmm.....ok2..mesti korang rasa aku buat2 cerita...ok...secara ikhlasnyer aku mengaku..Aku not in da mood rini tuk membakar kuih muih ni...aku rindu sama Putra la..aku da janji dengan kak aku tuk pergi melawat dia...actually more to Putra..hak hak hak....pagi ni...dalam kol 10 aku blah dari rumah ke tempat dia...tak sabar nak main dengan putra...dengar khabar Putra aku tu tengah demam..harap2 la da baik...cian dia...mmm..pastu ingat nak beli something tuk Putra...dia da besar dan memerlukan bahan2 mainan tuk menghilangkan rasa boring dia tu...cian dia...ujung minggu baru dapat kawan tuk main...saper lagi kalau bukan aku kawan baik dia AKA aunty ...hak hak hak..
ok la...tadi punya la bosan kan, aku membelek la gambar2 aku time kat Jepun last year...teringat kemabali la time kat sana...ala...melancong ke Jepun la katakan..eiii...menyampahnyer ko Ida..ok2..rilex beb...secara jujurnyer aku pergi atas urusan kerja...aku ada bisness trip...ye la gi saner tuk study benda baru then bawa balik ke company aku dan curahkkan segala ilmu yang telah diperturunkan...ok2..boleh dikatakan secara majoritinyer la kan yang pernah pergi ke Jepun, Fukoka..actually bukannyr nak ber bisness trip ke sana..tapi untuk ber jalan ke sana...ye la melancong...saper tak nak...elelelele....korang tak yah la nak geleng2 kepala kata aku ni tak ikhlas gi berkerja...korang pun 2X 5 == 10...hak hak hak....ok2 dah..tak yah nak dengki ngan aku...meh aku citer pengalaman aku di negara org..ye la..aku citer korang jadikan la pengalaman aku tu tuk bekalan andai korang ada rezeki ke negara orang nt...mm..aku g saner selama 3 minggu....time tu musim sejuk sangat...ha..sebelum aku lupa...satu benda tuk dibanggakan..aku g saner sorang2 tau...pecah record tau..gurl yang comel + tak pernah melancong negara org sebelum ni + anak ayah lak tu g Jepun sorang2...diulangi sorang2...penting ni perkataan ni..hak hak hak...ye la..klu dipikirkan buang tebiat ke apa aku..sesat kan..dah la english cam litang pukang...tp disebabkan aku ni terlalu tension ngan kerja di company aku, so aku rasa nak blah la kejap tuk seketika...merehatkan otak dan jiwa aku ni...tp betul kat Jpun aku tak pernah tension...aku happy bekerja..walaupun kerja aku banyak..aku kena buat function baru guna coding c language lagi...(tk penah2 aku nk main coding sangat ni ) tp aku bahagia kerja saner..semua orang baik..suka tolong menolong..best sangat kerja kat saner...mm..aku naik fligh dari Songapore ke Tokyo...then Tokyo ke Fukuoka...actually paling aku risau time transit tu la..tapi aku lepas jugak...nonong je aku jalan...cam orang blur2 gitu...tapi takde saper kaco aku...actually aku rasa la kat Jepun aku rasa lebih safe dari kat sini..ok2..jangan la kate aku memuji negara lain tp negara sendiri aku tak puji...kat saner takde pun orang nak melepak tengok orang...semua orang dengan kerja masing2...aku rasa safe la...tapi takbermaksud kat saner takde orang jahat..ada...cume nasib aku g saner takde..hak hak hak..tp aku berjaya jugak ambik transit...airport dia besar sangat...nasib baik aku lepas jugak..berpandukan peta yang diberi oleh Deborah..my true friend....deborah ni kawan ofismate aku...sepanjang 2 tahun aku kenal dia, tak pernah sikit pun dia sakitkan ati aku tau...really nice person..ok2..dah start da melencong...hak hak hak...sorry guys...sampai je kat saner guesss saper ambik aku????? 2 orng kawan aku...2-2 laki...2-2 suka mengutuk aku...tp yang sorang ni suka ngutuk + usik aku....ha...tu2 yang tengah baca sambil tersengih tu la...i know u tgh senum sengih...hahahaha...actually "Dia" mula2 la kan tak nak datang ambik aku..."Dia" kata jauh dan tambang sangat la mahal..."Dia" kata minta Tanaka aka Boss aku arrangekan..."Dia" kata la kan...Tapi bila aku nak datang saner "Dia" suka..."Dia" kata nanti ada geng tuk seminggu sebelum "Dia" balik Malaysia.."Dia" kata la kan....Tapi disebabkan 2 hari sebelum aku g aku tak de mood..."Dia" pun offer la datang ambik aku...Setibanyer aku kat Fukuoka nyer aiport...aku tak nampak pun "Dia"...aku g toilet dok la menung...nak buat camana ea..aku naik teksi sndri takut la plak kalau dia datang..aku takde...Then biler aku kuar, aku nampak dia "Dia" tengah sengeh kat aku...Fuhhh....lega rasanyer..."Dia"datang..awal2 aku kuar dari pintu keluar tu, dah start la mengutuk aku habis-abisan...Kate kau gemuk...jahat kan "Dia"...then "Dia" ngan kawan yang lain bawa la g jalan2 kat Hakata...g makan..time tu aku rasa nak nangis...sebab aku takut kat negara orang..ye la persekitaran dia lain..aku tak biasa.."Dia" isau je tengok aku...(Sebelum tu tak pernah isau..aku sedih dia epi.aku epi dia sedih) pastu suruh aku makan ni la...tu la...hahk hak hak..selalu tak kasi aku makan sebab "Dia" kata nanti aku makin gemuk..ok makin gemuk..then esoknyer kena ngutuk ngan "Dia"...sebab aku pakai baju sejuk yang paras lutut...sakit ati aku....kat ofis ok la...kejap2 datang kat aku...kejap2 datang kat aku..ye la...actually kalau kita selalu sangat cakap bahasa english ni kan otak rasa penat sangat...serius letih..ko kena jugak cakap bahasa ibunda kita..aka bahasa melayu.hak hak...ok2...aku tak sempat sangat berjalan dengan "Dia" sebab seminggu dia dah balik...then ada sekali tu kitaorg singgah kat kedai on da way jalan balik dari ofis...beli la keropok yang Halal...ye la..tak reti baca bahasa jepun, ttiba kawan aku yang sorang tu pandai lak bahasa jepun dia baca ingredient dia, kata halal..apa lagi..kitaorg beli sebelinyer la..kat M'sia tak nak lak beli kan..hak hak hak..on da way balik tu, "Dia" makan la keropok tu...disebabkan aku ni malas la nak buka sarung tangan (ye la sejuk sangat tau ...) aku malas la nk buka2 leceh..dengan brang banyak lak tu aku pengang...kebetulan "Dia" pulak tengah syok menikmati keropok dia sorang2 aku minta la dia ambil kan satu then letak kat tangan aku...sekali dia jawab "Eii...tak nak la aku suap ko..." ...ha...hambik ko...berdesing telinga aku dengar...sakit ati tak tau la nak kate pe...jap2..hak hak hak hak hak...aku rasa lawak lak biler teringat ni...ok2..aku marha la...tak nak kalah...pastu "Dia" tak malu la plak sebab salah paham..hmmm..aku pun tka paham...myb dia malu tapi cover beb...hak hak hak...ok2..aku g jalan ke Dazaifu...tempat dia cantik sangat...daun nak luruh bertukar colour...kuning merah...memang ramai oarang datang situ..cantik sgt tempat dia..time tu "Dia" dah balik....cian dia tak sampai hajat nak berjalan sambil bergurau senda ngan aku...(actually bergurau == mengata, senda == mengutuk aku) aku g ngan 3 orang kawan gurl aku kat saner...mm...biler pikir2 balik..gurl2 ni pun suka mengusik aku...mmm..aku ni memang calon terbaik kot untuk diusik...semua kate ..diorang kate ye..bukan aku wat citer... tiap kali usik aku...diorang suka tengok aku melenting marah...btul aku marah..bukan buat2 marah...pe lagi..banyak la gambo aku ambik..orang tengah sejuk2 aku paksa tangkap gambo aku..macam2 posing ah..posing gedik..posing menyampah semua ada la...tak kurang jugak posing cute gitu..hak hak hak...biler berhenti je tangkap gambo aku mula sejuk..kawan2 aku pun pelik..mm...aku pun pelik..hahaha...then tg hakata lagi..g Tenjin...actually kena pandai cari tempat beli barang..sebab kalau nasib baik dapat le jumpa kedai yang murah..:) tp disebabkan masa aku singkat kat saner( ele...time nk bali kpunya la bahagia aku ni)...tak dapat la berjalan banyak sangat..biler dipikirkan lagi la kan...aku rasa rugi sangat...patutnyer aku melawat banyak lagi tempat....tak pun aku xtend lagi time aku kat Jepun..dapat offer tp laju je aku tolak...hak hak hak..rindu sangat nak balik M'sia..ye lak kan..aku ni bukan jenis lupa asal usul..M'sia jugak aku sayang..chaiyok M'sia..hentah pape je aku ni kan..hak hak hak...sekarnag ni ntah biler la kan aku dapat g lagi..mm..biler cakap camni aku rasa sedih la plak...mm..semua sebab bos aku yang tak adil..aku kecewa sangat kerja kat Panasonic..tp aku bersyukur sebab ada jugak tampat aku cari rezeki..walaupun ati aku takde happpy sangat kerja di situ....
mmm...aku da rasa ngantok....
nak tido ah.....sambil mimpi yang indah2...

sebelum tu aku nak infrom nanti bangun tido aku upload kat korang gambo aku kat jepun tu...sikit jela ye...
***********************************bye*****************************************

No comments:

Post a Comment