Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

August 26, 2009

Demam lagi..^__^

Hi....rini aku rasa cam demam lagi..da berapa hari dah tak sihat je badan aku..mesti ada orang pikir aku terkena H1N1 kan...hak hak hak....jangan risau kalau aku kena pun tak pernah lak aku dengar berita dia akan menular melalui internet...dengan membaca blog lagi2 la..hak hak hak...ok2..dah aku sakit2 malas nk tulis banyak2..nak merapu ke hapa ke tunggu aku sihat ye...tp tak tau la biler aku betul2 akan sihat ni...huk huk huk...2 hari lepas aku da g hospital...pastu diminta datang keesokkan harinyer untuk sesi check up darah..ye la kan sekarang ni macam2 penyakit demam ni..aku pun pergi la...lama sangat..almaklum la klinik kerajaan kan...so tunggu punya tunggu sampai la giliran aku...pastu kena tunggu pula untuk jumpa doctor...da beberapa minit tu, aku pun dipanggil masuk...sekali masuk 2 orang..ada sorang pakcik ni masuk la ngan aku...korang tau tak, sebenarnyer jadi doktor ni rupanyer kena banyak bersabar, ye la kan, pak cik tu ..mmm....aku rasa ramai la orang2 warga emas ni kan, kebanyakkan nyer agak degil, dan satu lagi masalah kurang pendengaran...so, yang doktor ni cakap lain, dia jawab lain...kalau aku ni pening jugak, tp doktor tu sedaya upaya melayan karenah pak cik tu...doktor kate mkn ubat 3 kali sehari, dia kate rini nk g kenduri kawin sedara dia...hak hak hak....tp aku mushykil jugak, ada kenduri ye time puasa...myb dia maksud lain kot...tapi biasa la warga emas ni, kebanyakkn mmg kurang pendengaran sket...comel kan...aku dah tersengih2 macam kerang busuk bila dengar pak cik tu bercerita.....so cute....:)
ok la...tuk pengetahuan semua selepas jumpa doktor for 1st time, aku kena g check darah...so tunggu pulak turn tuk check darah....bila sampai turn aku da mula la dup dag dup dag....almaklumla...takut tuk kena suntikkan...aku mmg takut sket orang nak cucuk2 aku ni...ish...then masuk je bilik tu, ada sorang mak cik india ni, dia kena kencing manis...pastu boleh dia tanya doktor dengan nada tak puas ati, npe dia ttiba kena kencing manis sebab sebelum dia dia ok je...actually dia macam tak percaya kot dengan hasil pemeriksaan darah tu...ok la..lets get back to wut happend to me...nurse tu pun memulakan kerja cucuk dah sedut darah aku...pedih je la....tp sakitnyer dan sengalnyer sampai sekarang...sakit sgt...ditambah pula dengan buat kerja2 di ofis lak, lagi la sengal tangan aku...sakit sgt.....huhuhu...btul tak tipu sakit sgt....huk huk huk....so, pagi ni sekali lagi la aku demam...sejuk badan aku tp pegang rasa panas....kepala ada la sedikit pening....mmm...ops lupa nk citer, hasil ujian darah menunjukkan bahawa aku ni bebas dari mana2 wabak penyakit...doktor tu cakap ye...doktor...buakn aku sengaja cakap ye..ok2 dah buang mask yang korang baca tu...tak yah nk perli aku dengan memakai mask...tp pakai mask biler kat pasar ramadan..hak hak hak....actually, rini mood aku cam tak baik je...mmm...kan bezt kalau de saper2 nk pujuk ati aku ni...ye la da la tak sihat, gado ngan ****** pastu risau mak aku kat penang sekarang sebab tengah menjalani Radioterapi....sedih sgt tgk keadaan mak aku...aku nak balik, nak tengok mak...tp apakan daya, keje aku banyak...aku leh tepon mak je...dengar suara dia ok, lega ati aku...lagipun adik aku tgh jaga mak aku...nanti dia g UK, aku kena take over...takpe2, aku akan buat yang terbaik tuk mak aku... Gambate!!!!!!!!!!!!!!!
k la...setengah jam pun berlalu, so kalalu tido balik tak gemok ni...hak hak hak...
k bye

No comments:

Post a Comment