Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

August 22, 2009

My Present......from my luv

Hello....i'm back...for 2nd entry today....hehehehe....jemu ea nk baca?klu jemu g mkn pizza..ekekeke...dalam erti kata lain TAKYAH BACA....klu anda tak berminat dan merasakan aku ini memboringkan...eeii...ida da kecik ati...hahaha..keciknyer ati aku ni...sb tu la aku ni berjiwa halus...ecececehhh...perasan tak agak2 lak kan...tp betul pe..(ok sudah klu tak nk percaya..)
ok stop...let's get beck to the topic....mmm...actually aku ni la kan dari kecik sampai la besar (besar...get it??? not tua.....) suka la klu bab2 nk memasak...membakar kuih...ala...ala2 chef wan tu....tp kan apakan daya, niat tu aku kena la simpan dulu..sb aku kena concentrate tuk study....study tu lagi penting...dan setelah berjaya (ok ok..kira aku berjaya la kan...dpt degree...dpt keje....da xperience 2 tahun gitu) baru la aku membuka kembali keiginan aku selama aku dlm perut mak aku lagi..ekekekekek...tambahan pula ofismate aku yang merangkap kawan baru aku la jugak kan pandai dalam membuat kek dan biskut ni...ditambah kan lagi dengan my hubby lak suka benar benda2 manis ni...mmg dah jadi kegemaran dia lak tu kan, jadi terbakar la segala semangat aku untuk memajukan diri dalam bidang masakkan ni...hihihi...kebetulan my x-ousemate aku ada bawa oven,so aku bawa la mixer my mom...dgr tu my mom...bawa jauh dr Kedah tuk mencungkil bakat aku dalam bidang masakkan kuih ini...actually, honestly, i nk tawan lagi hati my hubby dengan masakkan i...ye la...walaupun i buat tak bez...(eh..... sedap la actually...tp rupanyer kureng la sket) tp makin hari makin improved...then i selalu la merengek2 nk oven sendri....nk dijadikan citer, last week..i balik kampung..jumpa mak ayah...sanak saudara...well....sajer nk balik..nk tgk my mom kesihatan my mom...alhamdulillah...dia makin hari makin sihat..lega ati aku ni..ok stop...sambung citer nt abis iidea aku ni..aku bukannyer ada bakat menulis ni...bakat memasak..ok memasak..apsal aku emo sgt ni..ehehehe..maap ye...ttba dpt ganguan dari adik aku ni..uhuuuuu....
ok..minggu tu my hubby tak balik rumah sebab parents dia ada di JB, so dia memulakan l strategi tuk memcari bahan2 alat2 tuk aku buat kek....oven tu dia da beli ngna aku sblm aku balik kedah...so, antara bahan2/alat2 yang dibeli ada lah penimbang, acuan, box yang besar tuk mengisi segala kelengkapan memasak aku....(supaya tak sepah or org rosakkan barang aku dan akhirnyer aku menangis cam budak kecik kat hubby sb org rosakkan brg aku..huh) mlm aku blk tu, kitaorg g hantar kak n abg ipo aku..dan tak lupakan juga Putra kesayangan aku tu balik ke Tiram...then terus hubby aku hantar aku balik rumah...pas je solat, basuh baju, hubby aku col suruh aku tgk box besar kat umah aku tu...then dia soh aku buka "Sayang buka la box tu...tgk apa ada kat dalam"...aku jwab "jap2..."aku pun membuka ...ternganga mulut aku...then hubby aku kate "tu adiah uk sayang"....well bertapa gembira nyer aku...ye la...bagi aku itu hadiah paling istimewa yang pernah aku dapat..selama ni aku ingat angan2 aku tinggal angan2 je...takkan ada saper pun yang sokong...rupanyer hubby aku ni penyokong terkuat aku ye...anyway aku sangat la epi..epi bukan sebab dapat barang tu sgt...tp epi sb hubby aku sgt2 memahami dan care about what i like..what i want to do....see...bertuah betul i ni..(ish ko ni Ida....tak baik riak....opssss....sorri2....) " Sayang thank you so much... luv u always...."
k la...ni antara barang dan hasil yang aku dpt dan buat....sikit je baru..tp agak hodoh la hasil yang telah dihasilkan...tp it's ok...akan diimproved kan nt....

Ni penimbang aku yang comel .... ni alat paling bez...semua benda aku mst timbang dulu...ahahaha..

Ni oven aku....jenama "Morgan"...setakat ni semua hasil yang dibakar memuaskan ati aku..ekeke

Ni apa yang dibakar di dlm oven aku tu...kek coklat yang semestinyer mengliurkan..hahahahahk

Ni pula hasil selepas dibakar..walaupun nmpk biasa..tp sedapnyer sehingga menjilat sudu tau..hahaha
Ni pula Cheese Tart Ida....sb apa nama Ida ada..sb kat luar jual cantik2...yang ni kureng sket..tp rasanyer superb...yummy...hubby aku suka mkn dah tak kurang juga komen2 nyer yang membuat kan api kuar dari telinga aku..hakhak..anyway..will improve lagi ....nantikan....

Ok la. ...papehal pun aku tetap bahagia dan gembira dengan hadiah aku ni...anyway..Thank you for my luv becoz always paham dan sentiasa cuba memahami i.....thank you....tak pernah org treat i camni tau sayang.....tq...arigato....hait2..(dah mengarul bahasa jepun plak..)
k. la....nt aku tulis 3rd entry pula....Tajuk nyer???nantikan.......aku nk g bakar pizza ngan Morgan aku tu...yummy...
da................................................************************************************

No comments:

Post a Comment