Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

October 11, 2010

Kenapa susah sgt ea..

Rini aku kelas pagi je...rini aku sedih...sedig sb aku tak dapat sticker tuk orang pregnt...aku nk sgt sticker tu...yela...sticker tu tuk student XXX yang pregnant je leh dapat...ni memudahkan aku tuk ke sana ke sini tanpa perlu parking kete jauh2 n jalan terkedek2 dan berhenti seketika biler penat..ini juga dapat mengelakkn aku dari termengah2 naik tangga n berhenti sekejap sb tak cukup nafas....da 2 kali aku try g...1st aku g kat kaunter biasa..kali ni aku g ofis jugak..dua2 kate pe tau..perlu surat dari doktor mengatakan kandungan aku bermasalah...aku tension sgt..kenapa orang2 di Malaysia ni pemikiran kebanyakknnyer bukan ke hadapan tetapi biler da terjadi baru nk ambik langkah berjaga2???? minta maaf la kepada sesiapa yang terasa tp ni luahan dr aku yang mmg tak puas ati bila orang2 pregnt ni tak diberi langsnung keistimewaan...perlu kandungan aku bermasalah baru aku diberi kemudahan yang tak seberapa tu????? klu kandungan aku sihat, adakah ni bermakna aku sentiasa boleh jalani idup cam orang2 yang single yang perut kempi yang tak mengandung????? sgt berbeza biler pregnt n tak prengnt ok..ni berdasarkan pengalaman aku la...tiap2 ari biler nk ke kelas terpaksa parking jauh2..jalan bawah matahari naik tangga turun tangga...mcm aku ni bukan pregnt lasaknyer...nk turun kena teragak2 sb perut da besar tak nmpk anak tangga kat bawah..pernahkah wahai ahli2 guard tu pikir kesusahn aku???? ataupun kesusahan orang2 pregnt ni???? terpaksa berpeluh mcam orang bersenamtiap kali masuk ke kelas...penat tercungap2 semua tu???? naik la plak tangga pgang la kayu kat tangga tu kuat2 biler rasa cam nk tercabut kaki sb sakit...rasa nak terberanak pun ada jugak kadang2 sb penat..tp pikir takde choice lain, aku terpaksa jugak hadapi tiap2 ari tuk g kelas...sedih la plak pikir...orang tak mengadung takkn paham ati aku ni..takkan tau kesusahan aku alami ni...aku happy biler dgr kawan aku kate kawan dia yang pregnt dapat terus sticker dr guard UTM tu tanpa perlu surat dari doktor pun..tp kenapa bila turn aku g minta susah sgt nk dapat...??? mmg tak adil dunia ni...rasa sedih sgt..tak nmpkkah perut aku yang sememangnyer besar ni mmg susah nk gerak ke hulu hilir??? bayangkan tangga yang beribu anak tangga perlu aku daki semata2 untuk ke perpustakaan??? luak sgt kah parking kawasan akademik tuk aku parking kereta aku???? mmg tak puas ati ngan undang2 yang dibuat ni..dah la tak adil, ada orang senang dpt..ada orang cam aku susah benar nak dapat..klu dapat surat doktor pun ,pengarah kena teliti dulu n tgk keadaan aku baru diberi kelulusan...tinggal 1 bulan lebih je lagi semester ni da nak habis...susah sgt ke nk bagi kesenangan tuk aku belajar just tuk 1 bulan lebih ni???? tak luak la parking kawasan akademik tu ngan kehadiran kereta aku tuk parking di celah2 kereta staff yang lain...tak luak pun...sikit pun tak luak...kadang2 terpikir, kalau la jadi pape kat aku sebab tak dapat stiker tu mau je aku saman XXX...tp aku tak minta la jadi pape kat aku kan...tp ni mmg luahan dr ati aku...mmg aku sedih n kecewa sgt...aku benci guard2 kat situ..tak memahami btul..bak kata mak aku undang2 yang dibuat kadang2 atas sifat keperikemanusiaan ni undang2 boleh letak tepi la....mmg btul kate mak aku...mayb hanya orang2 yang berperikemanusiaan dan juga memahami masalah orang lain je yang pegang pada prinsip ni kot...yang tak, suka hati lah..ikut2 lah undang2 sebijik yang diwar warkan...jadila anda seorang yang berhemah pada undang2 ..huhuhuhu..mmg aku sedih sgt...takpe la...klu tak meras pada diri sndri mmg takkan paham situasi orang lain...
aku benci bila aku tak dpt sticker tu...aku nangis biler susah sgt nak dapat...takpe, satu hari nt mereka2 yang berkenaan pasti akan rasai situasi aku kelak biler mengalami sistuasi yang yang cam aku..

1 comment:

  1. Sabar yer ida. Perghh... Bila aku bayangkan tangga kat PSZ n Kejauhan parking fakulti letrik tu, memang aku pun menangis. 8 Bulan memang sgt x larat + X nampak tangga. Fikir yg +ve jela. Berjalan n naik turun tangga nanti senang branak. Semoga dipermudahkan. Doa org teraniaya ni biasa makbul. Sabar ek

    ReplyDelete