Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

October 08, 2010

Ibu Mengandung 7 -8 months

Hellu...rini aku cam biasa takde kelas...hahaha...keje aku apa tau, tido je..sb badan asyik penat je..rasa cam mengcangkul 2 jam tanpa henti je..badan sengal2...rini pg2 semangat wat assignmnt..ttiba kena updae sket kan, aku wat la then hantar ke kwn2 yg lain yang segroup ngna aku..then g mkn katl uar...g beli ayma sb cadang nk wat bihun sup la konon...tp menjadi ok..aku wat la bihun sup seperti yang telah ku janjikan ngna sumai tercinta ku itu...nk kata sedap sedap la jugak..tak sedap mmg tipu la..hahahaha....tp ayam aku masukkan besar2 sb malas nk kecik2 kan dia..skang mlm ni aku pikir camnk mkn nasi..tp sup masih byk berbaki..so continue la mkn sup tu smpi habis..klu tak mmg aku buang je la esok..huhuhu..hubby aku nk mkn bihun jugak..so aku lak nak bubur nasi..mkn ngna sup ayam ...sedap kan..da siap da tu..japg nk turun mkn...nk mkn luar malas la plak..ngan keadaan aku yang agak susah nk bergerak skang ni....
mmm...nk citer alkisah pasal tghari td...after da mkn...ttiba aku jd semput...tak penah aku sesak nafas seteruk tu..naik atas...hubby urut2 kan sket..byk la angin kuar..then da ok sket..ttiba2 jadi algi teruk..rasa cam susah nk nafas..then klu tarik nafas pun tak spi pun ke dada...mmg kuar la air mata aku..mula2 hubby teman kat sebelah..sm bil picit2 bahu aku..pastu tgk aku cam nk pitam je..suara dia da lain...aku nk ckp pun tak leh...dia nk bawa g doktor...nk baw g hospital..dia gelabah akulagi2 la gelabah...pikir la..ish da nk mati ke aku ni...benda 1st aku isau, ish..aku tak nak tinggal suami aku sorang2..huhuhu....biler bangun nk mengiring sket, hubby urut2 lagi...kuar lagi la angin dlm badan aku ni..tp ngan sendawa la ok...bukan tutttttt.....lama2 sket da ok..lama jugak la nk ok sebenarnyer...pastu aku pesan kat hubby, klu aku jadi camni lagi, tak ckp pape klu dia tanya, terus bawa aku g hospital je la...huhuhuhu...sedih la palk biler teringat kisah tghari td...pstu aku tido la..lama aku tido...smpi nk masuk waktu asar aku tido..huhuhu...badan aku cepat masuk angin..pastu cepat sgt penat skang ni...td aku ttiba insaf la plak, yela..aku kuat sgt merajuk, biler merajuk mst aku kate hubby tak syg aku...tp pasal kes tghari td tu.....baru kau tau dia syg sgt kat aku..huhuhu..pastu dia takut sgt ilang aku..huhuhu..ayg syg sgt akt abg....pasni tak nak merajuk2 la gi ngan abg la...janji...(tp klu ter tak leh nk ckp la ye..haahaha)...
pastu ptg td g tasik utm..lepak2 citu smbil minum air kelapa...sembang2 ngna hubby kisah kitaorg kat utm dulu...pastu tgk gelagat budak2 n students dok xcersice..mmg relax la mind aku time tu...seronok gak sekali sekali lepak smbil sembang2..katu mah pun sembang jugak..tp ni semban kat luar...best jugak..hahahaha....
pikir2 lagi 1 bulan 1/2 aku nk beranak da..aku harap semuanyer berjalan ngan baik..anak aku sihat, aku pun sihat..huby aku bahagia...huhuhu..skang ni hubby ngna aku da beria benar da tak sabar nk menanti anak kitaorg ni...xcited sgt...mlm ni jugak kitaorg da promise nk masukkn baju2 baby n mommy nyer dlm beg..da kena siap2 semua ni...huhuhuhu...tp exam final aku last 30/11...harap2 sempat la kau exam sblm beranak kan..huhuhu..takut jugak..tp hubby selalu pesan..mmg tiap2 hari la dia akan ckp.. "ayg kena kuat tau...anak papa pun kena kuat tau"...biler pikir2 balik ditambah lak ngan kes tghari td tu...sebak la plak..yela...mst hubby aku isau gielr kat aku kan..huhuhu...tak nak merajuk lagi ngan hubby aku..nk happy2 n nak masak sedap2 kat dia tiap2 hari...hehehehe...mst dia suka...pasni hubby lak maska kat aku dlm pantang...hahaha..semua orang pelik, npeaku nk beranak kat johor...mmm...selalu org mst nk balik kampung beranak kat umah parents..aku lain...aku ni manja sgt ngna hubby..klu leh tka nak pisah kejap pun..tak nak sgt2..nt aku sedih...bila hubby jauh ngna aku..lagi satu mak aku nk dtg johor katanyer...aku leh harapkan hubby aku tuk jaga aku..insyaAllah dia boleh...lagi satu nk habis master on time ngan hubby aku...sb nt klu samer2 habis nt samer2 blaik melaka tak dela jauh2..tak nak sgt jauh ngan dia..bukan isau dia cari lain..tp isau cmana idup aku klu dia jauh ngna ku...no way..tp takpe..aku merancang tp Allah yang tentukan..anyway aku wat yg da best la tuk famili aku...kan kan kan...
ok la.nk turun mkn mlm ngan hubby..yummy2...bye

No comments:

Post a Comment