Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

May 17, 2011

No topic...

Hellu...hehe..rini rajin benar nk tulis blog..athirah da hantar umah baby sitter...hubby lak g UTM tuk present assignmnt dia...(orang da abis assignmnt n final..tp hubby tak abis lagi assignmnt)..kira ni last assignmnt..hehehe...so...aku keseorangan....kol 10.30 da siap masak tenghari..baju bersidai..tp basah dek ujan..gara2 g lepak ngan kawan kat secret recpi...hehehe...tapi takpe da masuk blik dlm mesin basuh...rini menu aku tuk hubby adalah ikan pari masak asam pedas...mmg sedap..td aku da makan..tunggu hubby lambat sgt..g kuar td pun mkn kek ngan air blended...mmm..kadang2 rasa best gak dpt kuar lepak2 ngan kawan kan...topik bercerita adalah pasal anak..hehehe...kebetulan bay pun ada sorang anak...dia pun pregnt samer ngan aku time kat utm tgh belajar..hehehehe....td call hubby dia tak present lagi..bajet presnt kol 2...so abis tu baru nk balik n makan asam pedas dia suka tu..hehehehe...tp harap2 sebelum marimar aku start..klu tak mmg merempit la aku g ambik dia...td aku yang hantar sb hubby sajer nk manja2 aku hantar la plak...adoi...selalyu dia g sendiri...tp lepas antar athirah hubby minta kau hantarkan..tkape la.. syg hubby nyer pasal sanggup aje..hehehe...mmm....smlm kawan hubby dtg wat assignmnt...tau pe athirah buat???? dia menjerit je nk papa dia angkat..pening kepala mama ni nk handle dia..mmg anak papa betul la dia ni..yg best biler hubby gelka ngna kawan dia ..athirah pun ikut samer gelak...hubby pun nk jaga ati athirah gelak la samer2 athirah..hehehehe..kelakar btul..aku lak lepak juga kt bawah samer athirah sb nk tgk tv kan..sanggup pakai tudung sb nk tgk marimar..hehehe..then athirah tido aku naik ats...turut samer tido..tup2 sambil wat keje hubby jaga athirah jugak..susah btul hubbyklu sajer2 nk kejut mama biler mama tertido...tak nak ganggu katanyer..sme la..tima mlm da abis tgk asmara..athiarh tido..mama naik atas lagi tertido..papa jugak jaga..bukan nk kejut mama..minta tolong jga..kadang2 rasa best jugak..tp kadang2 rasa bersalah jugak...huhuhuhu...
nk citer p lagi ye...mmmm...citer pasal esok la plak...
ha..esok plan nk g tgk wayang...yela..sejak pregnt 1 kali or 2 kali je kot tgk wayang..da ada athirah 1 kali je kot..so...da abis final tgh cuti ni...igt nk g la berdating ngan papa athirah ni kan...cadang nk tgk wayang..then teringin la plak nk g CS...da berkurun benar tak g Cs..asyik2 JJ je...so plan gak la nk g CS...tak pun tgk wayang pun kat CS...so..esok bajet nk hantar athirah la kan...mmm..tempahan tuk cheese tart n kek da start da..setakat ni da jual 1 cheese kek da...esok ada lagi tempahan tuk minggu depan pun ada..cheese tart pun ada lagi tempahan..ok alhamdulillah..leh la kumpul duit buat tabung..nt nk pasang hias umah aku n hubby beli kat melaka tu...biler teringat pasal umah tu rasa happy sgt...walalupun baru je beli..bayar pun blulm lagi..tp rasa bahagia sgt sb da ada umah sendiri kan..ha...then since dapur umah kitaorg tu mmg besar ..so bajet nk buat meje tgh2...ala2 stail ongputeh tu...aku pilih umah tu sb dapur dia mmg luas sgt...bilik tido pun mmg luas sgt...5 bilik n balkoni pun besar..hubby lak suka sb ada tanah luas la jugak katu mah..then parking kete leh 2 bijik..dapur besarp un dia suka...mmsemua la dia suka..buka umah aku tu 40x80...harga 300K lebih..kira murah la berbanding kat johor aku tgk da 500K...untung la jugak sb dok melaka..but i love duduk johor lagi...hubby nk pujuk kate gini la kat aku..:takpe..nk buat caner ayg ngan abg kan keje kat melaka..takpe..nt ujung2 minggu kita turun KL tak pun johor ea.."...bielr hubby kate gitu baru aku start happy balik..hehehe...myb sb au da lama dok johor kot..then da biasa...
mak aku da awal2 book bilik bawah..hehehe...mmg mak aku puas ati...famili hubby pun puas ati..tp tak tgk show house lagi la..baru tgk templete...mak aku da tgk show house.n she really love it...mm...citer pasal pe lagi ea...mmm...skang baru kol 2.19 marimar tak start lagi..so nk tulis mcm2 lagi ni...
mmm...igt nk buat jualan baru iaitu cupcakes...skangn i minat benar aku n hubby tgk citer DC Cupcakes...perghhh..mmg aku suka sgt citer tu..then rasa bestnyer jadi owner kedai cupcakes...macam2 cupcakes dia buat...biler ea impian aku nk buka kedai kek ni tercapai ye????? dalam masa yg samer nk belajar menjahit ni..nk jahit baru sendiri je..n baju anak2 n hubby ..klu my famili nk aku jahitkan pun boleh..free of charge..tp insyaAllah klu ada rezeki nt aku g la kelas menjahit...rini pas hubby abis present igt nk g beli barang2 buat kek n cheese tart..kawan kak aku tempah tuk esok kan..then igt nk beli juga bahan2 buat cupcakes...kakak aku la..td dia ol tanya.."pija..takde menu lain ke..buat la cupcakes cma aritu..hias cantik2 leh aku jual kat kawan2 aku...kasi testing dulu..nt mst ramai orang order..."..so semangat la aku nk buat arini..hehehe..harap2 athirah tak meragam ye syg...tp athirah klu bising dia mst bagun..tercakap kaut pun dia bangun cuma satu benda je or bunyi je dia takkn bangun iaitu bunyi mixer mama biler buat kek or cheese tart la..dia tido nyenyak je..cam pelik kan..myb time pregnt aku selalu sgt kot dok baking2 ni..so dia da biasa bunyi mixer tu...kakak aku lak..aku pun pelik dia tolong jual mcm2 kat aku..jual kek n cheese tart la...klu leh dian k suruh aku buat macam2 nk tolong jugal..untung sket pun tak ambik...tp dr kecik la kan..dia ada satu minat iaitu minat menjual..suka sgt jual mcm2...kadang2 balik untung akde pun..tp mmg dia suka promote2...aku lak malas...org tolong ambik order aku buatkan rajin la..hehehe..aku tgk DC cupcakes tu..nk buat cupcake berperisa contohnyer cam rasa strawberri kan..dia perah je jus strawberry dlm adunana..simple as that...aku takutn k tambah pape dlm adunan...yel a..takut terlebih air la ..itu la..ini la...tp kali ni aku nk cuba...hehehe...hubby pun semangat nk cuba jugak..klu nk tau..hubby pun minat samer cam aku..suka baking2...ok la..nt buka kedai aku jd big boss hubby tolong baking kat dapur ye..hehehehe....sb aku suka baking2 ni la kau pilih umah yg dapur dia besar sb nk letak meja tgh2 tu..apa tah nama..lupa nt da tau aku update...hehehehe...ok la...nk main facebook lak..nt update lagi klu de pape...k..bye

No comments:

Post a Comment