Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

April 02, 2011

Ujung minggu..

Hellu....tak tau nk tulis tajuk pe...mmm..citer ujung minggu je la kan..muahahahha...minggu ni tak g mana2 pun..smlm pg2 da plan nk g ambik roadtax kete....da siap2 la..siap pakai selendang lagi..tu pun hubby pakaikan..aku tak reti tp nk juga pakai..muiahahahaha...tak sangka hubby aku mmg pandai pakaikan selendang..so..nt leh beli byk2 la ...
mm...aku pgi2 tu da siap2 masak mee goreng ala2 mamak...then da siapkan air smeua..mandi kan athirah kecik tu...ttiba teringat nk suruh hubby g check msg yg sebastian (salesman yang jual kete kat aku tu..) nk suruh hubby tgk buka sampi kol bape...then da siap mekap semua..skali dgr hubby jeirt dr bawah kate ..."ayg..tutup la dr 1 -4/4"..waduh...tension la..da siap semua..athirah pun da siap pakai skirt lagi...da golek2 seronok nk kaur jln2...aduh..sedih btul..hubby pun kate la.."tak pe kita g la jln2.."plan nk g jj tebrau konon la...then da siap2 makan semua..tup2 aku terasa mls nk kuar..so tukar plan kuar ptg lak..nk baw athira g taman la konon...tup2 tak jadi.....ptg tu tgk junior master chef...da teringin lak nk g beli alat2 tuk masak stik...adoi...
pas maghrib baru la kitaorg kuar..hubby kate g jj beli barang2 tuk masak esok..then bawa aku jln2 g mkn kat dataran..then bawa aku jln2 round JB..tgk lampu...hahahha..ok la...sampi je kat dataran org penuh la jugak..tp still ada tempat kosong la..tpppp....org isap rokok..tak baik tuk si kecil kami ni..then cancel la...beli bungkus...then hubby nk bawa g dangan bay..tp aku tak nak..nk balik umah..nk lepak2 kat umah lagi best..muahahahhaha...athirah mmg dr JJ da tido..sblm kuar dia tido..tp bielr kau buka seluar dia tukar n pakaikan sweater dia..mata terus buka ngan luasnyer..yg best tu siap senyum n gelak lagi...agaknyer mimpi indah la kot td..tp kat JJ da tido blk dlm stroller dia..siap peluk teddy bear (nama teddy bear tu mama kasi Nur Nini)..muahahahha..biasa la aku kan peminat teddy bear..tp esejak beranak hubby da tak bagi main teddy bear aku especially hippo aku tu..sedih wooo...hubby kate tak elok n kuman2 kena athirah..KUMAN???? adoi..germa gak.tp aku rasa sebanrnyer hubby takut kor..aku main bear aku n tak mau jg anak agaknyer..ok..demi anak terchinta..aku let go la teddy bear aku...tp atirah dpt la teddy bear baru..kecik..n dia suka benar main ngan teddy bear tu..smpi smlm dlm stroller dia tido sambil peluk lagi Nini tu..org yang lalu pass by kitaorg semua pandang athirah smbil sneyum..ada jugak yang kate "comelnyer...tido peluk teddy bear"...muahahahah..aku rasa segan la jugak..tp takkn nk tarik teddy bear tu..mau athirah jerit satu JJ kan..jgn main2...athirah ni suara kuat..kat umah mmg bising la...so..klu buat pe sajer kena angkat dia..mcm tgk tv..sambil duduk kena jugak dudukan dia atas riba..klu tak..nt jiran selang 4 umah pun dtg tgk npe ngan budak kecik ni...hahahahha...tp athirah budak baik..klu mama sorang2 kena jaga dia..dia tak byk meragma pun...dia mcm paham klu dia wat perangai nt mama nangis sb tension...tak pun dia pikir..takpe la..tak yh wat perangai nt mama bukannyer layan..opssss.....penah ke mama tak layan athirah ye..tak penah kot...hahahaha...
arini kitaorg kuar g breakfast kat mcD..ambik set yg 20 inggit tu..family breakfast..ok la..kenyang la jugak kan..rini hubby kate nk masak cm dlm master chef tu..nk masak stik n ketang n apa tah lagi..tak mkn la nasi rini..mlm nt la kau masak..masak lebih sket tuk esok...aku kan skang malas mkn kat fakulti FKE tu..tuk megelakkan rasa sakit ati berulang kembali..tu la aku...da kena skali jgn harap la nk g lagi..sb tak nk la nt kau sedih n sakit ati lagi...baik mkn kat umah..tak pun kolej 9..air jagung dia mmg mantap n sedap..muahahahaha...
ok..skang ni hubby tgh tgk naruto..baru abis download pg td...dan jugak Ahitrah pun tgh layan naruto jugak..besar lagi mata dia tu tgk naruto...adoi...anak n bapa samer je..mama je matured sket..aceceece..tak layan katun2...klu layan pun sin chan..muahahah.time preggy dulu takut tkg sinchan takut kenan ke anak..hahaha..
smlm tgk la ada kakak sorang ni pregnt..perut dia da besar...teringat la zaman aku preggy dulu..ala...rindu sgt rasa...cma nk preggy lagi..tp tka boleh algi..sb athirah kecik lagi..huhuhuhu..
rindu jugak kat putra ni..tp malas nyer nk gerak jauh....kan best klu putra datang...nk je aku peluk2 dia..skang da besar..da pandai ckp lak tu..heheeh...
ha...skang ni aku da ada laptop baru...laptop Siny Vaio...muahahahaha...kaler semestinyer..pink..muahahahahha....hubby bayar separuh..aku separuh..muiahahahahah...seronok ada laptop baru..tak yh kalut2n k pakai charger tiap kali nk buka..ogambar vaio ni nt aku upload..sb ksng nitgh update blog pakai vaio.muahahah..da lebih seminggu lebih aku beli ...skang baru nk citer..muahahaha...
ok la..tak tau nk update pe lagi ni.nt aku update...skali ngan gambar terbaru athirah cayang tu..ok la...bye

No comments:

Post a Comment