Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

December 27, 2010

Sabar...

Hellu..lama tak update blog..skang ni hubby n Athirah tgh tido...yela..semalam dua2 berjaga mlm...sb pe? sb athirah nk main malam2..since mama dia tgh pantang lagi, so mama dia tido...hak hak hak..papa mmg suka melayan athirah smpi tgk papa tersengguk2 baru mama gagahkan diri bangun..mm...hubby aku tu sejak ada athirah, nmpk lain sket la...sket2 cium athirah tu..sikit2 cium athirah..sikit "syg papa.." sikit2 "syg papa.."..ok2...sudah jelas menunjukkan aku jeles..hak hak hak..tp takpe...klu mama buat muka masam nt hubby kate gini "syg mama..."...sekali pun da cukup..hak hak hak..cma apa je aku ni..
jadi seorang mama n seorang ayah ni mmg kena byk bersabar je...yela..athirah kejap2 lapar nangis..nk main org tak layan nangis...angkat tak kena tune nangis..mmg salah sket mengangis...so..aku bertekad, nt biler pregnt kali ke 2 n seterusnyer tak nak mengangis2 sgt...see.lekat kat anak...tp kan...ada sekali athirah menangis...aku tak tau nk wat pe..aku pun turut sama menangis...sekali athirah senyap tgk je aku...tergelak aku...yela..myb dia pikir "kenapa gurl yg cun ni mengis jugak ye..."...hak hak hak...biler tgk athirah menangis hati aku rasa sebak sgt...jgn la nangis ye syg..hehehehe...tp kadang2 dengar cam menangis tp sebenarnyer tak..dia menjerit sb orang buka baju dia...sb orang buka pampers dia...dia dok syok2 tido g kaco jerit la dia..hehehe..tp sejak athirah balik umah aku n hubby ni kan...mmg sentiasa bising je...aku kuat bising, pastu athirah pun ikut mak dia jugak...o ceria la umah kitaorg ni....skang ni da tukarsusu tin lain...kitaorg tukar dr Mamex ke Nan....kecik2 dulu mak kau kasi aku minum susu Nan..mak aku suggest tukar Nan nt..so aku pun beli la Nan..ops..hubby yg g beli aku jadi budak baik tgh pantang dok kat umah je...berani sb Athirah tgh tido...lu berjaga hubby tak leh g mana..sb nt aku gabra biler Athirah nangis tak nk stop...wahhahahaha...yela..ngan pakai ala2 orang pantang..nak gerak tu...alahai..malas betul..athirah klu nk tido kena dodoi dulu...
tp yang bestkan..biler aku ddoi dia pejam mata..tido la konon kan....then papa dia turun n bersuara..terus besar mata di buka...pastu merengek2...pantang dgr suara papa dia kot..nk manja2 la tu..ish...klu ppa dia suap susu, dia pandang je muka papa dia smbil minum susu..klu mama dia??? pandang sana sini..ish2..hehehe...tp pape pun mmg syg sgt athirah ni..
mak aku kat kedah mmg selalu la tepon tanya pasal cucu dia ni..yela..mak aku tau aku ni cepat tension sket..pastu gabra...isau jugak la kot..ngan athirah kecik lagi..klu kol mst tanya "athirah mengangis tak?"...mstla nangis mak oi....hehehe...
aku kan ada sat paper lagi..smpi skang tka abis2 study pun..nk study time athirah tido..aku pn nk tido tak pun wat keje lain...athiarha bangun time tu la aku rasa nk study..hak hak hak..tp tak leh la kan...kena la main2 ngna dia...hubby pun penat gak kadang2...tido tak cukup...
smlm kakak aku datnag..dia nmpk lesu sgt..sb tgh pregnant baby ke-2 lak..putera???? huh..da besar panajng da dia..makin cumel n linch...panggil aku "cik...cik..." alalalala..syg putera jugak...kakak aku kate aku nmpk kurus...seronok tu...tp still besar la...tp klu bandingkan sblm pregnt or pas baru2 pregnt nmpk kurang la kot...huhuhu..takpe la..hubby pun tak kisah...tp nk jugak kurus...bukan pe..time kawin pun badan aku besar jugak..hak hak hak..so dia tak kisah la..yg penting apa??? kerjasama...ntha pape aku ni..ok la...nk g umah jiran jap g..nk siap2...athirah n papa dia klu tak kejut tak abgun la tu..penat la kot papa dia tu..mm..
ok la..nt2 aku update gambar athirah..da besar n chubby sgt...kakak aku tgk pun terkejut sb dia nmpk besar...:) then smlm dapat stroller adiah dr kakak aku sekeluarga...kira semua adiah da melengkapkan keperluan Athirah...tempat letak baby dlm kete pun dapat adiah...thank semua yg datang melawat aku sepanajng aku beranak ni...:) biler pikir2...ramai jugak kawan2 aku ye...dan ramai jugak yg igt aku rupanyer....:) ok la...bye

No comments:

Post a Comment