Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

December 20, 2010

Athirah da Besar

Hellu...rini nak citer pasal athirah aku ni...mm...rini so far mood dia baik sgt..senang sendawa pas minum susu..alhamdulillah...lega rasa..selalu susah benar nk sendawa..isau gak kadang2...sejak2 athirah kuar ospital, aku da banyak susu badan...syukur sgt...leh dok pam selalu ...n most of the time, athirah dapat la minum susu ibu...klu terdesak teramat je minum susu tepung...tp....rini tak tau npe aku pam tiap kali kurang 1 oz...huhuhu..jangan la abis susu...nt caner athirah aku nak membesar ni...orang kata, susu ibu bagus..aku pun kate gitu gak...doktor pun kate gitu..aku happy sgt biler tgk athirah minum susu ibu...aku rasa puas ati n dapat rasa athirah makin sihat n akan cepat membesar....aku ambik upah tuk cukur kepala n urut 3 kali kat kedah ni...sebelum ni kak ipar aku pun ambik urut dr dia, nama dia mak mah...ok la dia urut best tak sakit sgt...tp rini hari ketiga dia tak datang, esok la kot..dia myb ada keje...huhuhu...upah kat sini sgt la murha berbanding kat johor..johor sekali urut 50 inggit...huhuhuhu...kat johor pun aku urut 3 kali..kat sini sajer nk urut lagi...ambik la mak mah....aritu first time jumpa mak mah, time nk cukur rambut la kan...mak mah terkejut tgk athirah, mak mah igt athirah la yg dia cukur dulu...rupanyer athirah ni anak aku...pastu dia kate, klu gitu, athirah ni mmg cepat membesar la sb leh samer cam aisya, anak abg aku....so..aku rasa happy sgt, sb athirah kau da sihat n membesar...athirah da 3 minggu da....huhuhu..syg la athirah aku ni...hubby pun aku sayang jugak...huhuhuhu... sejak athirah ni cukur rambut, dia nampk cam lain sket..then nmpk cerah sket...tp biler dia nk mengamuk or nk nangis, merah muka dia...mm..mak aku kate dia putih merah la kot...tp mmg merah padam muka dia...hehehehe..
rini mandi kan athirah nenek yang watkan...2 kali mandi nenek take over..sb nenek athirah kate, nt athirah da nk balik johor...so nenek nak mandikan dia...pagi2 pas subuh nenek akan main ngan athiah..sb mama n papa athirah da penat jaga dia mlm..so nk rest kejap..biler ketuk pintu bilik nenek, nenek akan tersenyum sambut athirah n main2 ngan dia..hehehehehe...so mama athirah tak smabung tido tp..papa dia yang tido puas2..mama athirah g dapur panaskan tungku..then g siapkan minuman nyer yang bercampur ngna susu anmum..(nk kasi byk susu badan katakan)..biler minum tutup idung n paksa tuk telan..huhuhu..punya la aku tak suka susu kan..hehehe..tp tuk anak telan jugak...ok la...itu je kot...layan la gambar kat bawah ni ye...yg ni je termampu tuk upload..yg len nt2 la ye...

Ni Athirah baru lahir....aku suka sgt topi ni sb nmpk cam bunga matahari...suka2...

Ni time Athirah tak nak tido..nk main2...ngantuk mama n papa layan dia kadang2..tp layan jg sb syg sgt kat dia...:)

Ni Athirah time dia nk sembang2...konon nk cakap la....:)

Ha..ni klu dia btul2 nyenyak tido....syg sgt Athirah mama sorang ni...

PS : Kadang2 papa athirah tersasul kate kat mama athirah gini " iye..syg papa"..????????? patutnyer "iye..syg abg"....takpe la...baru nak biaskaan diri kan..tp da 3 minggu ni..ish2...hehehe..tak kisah la..yg penting 2 2 dia syg...luv u abg..luv u athirah...

No comments:

Post a Comment