Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

December 19, 2010

Cerita Athirah Mama

Hellu...rini aku semangat nk citer pasal Athirah aku...yang aku utang tu nt2 aku tulis ye...hehehe..athirah smlm nurse datang umah then timbang la...da 3.6kg...seronok sgt...dulu nk masuk 2 minggu baru naik 0.1 kg..sedih sgt....sb dia sakit time tu..so kurang la mkn susu..opsss..minum susu...skang ni dia da sihat sket...susu mama dia pun mkin banyak..so dia pun da sihat la ..so mkn la byk...so..berjaga la mlm..so papa dia pun da kurangkan tido la...sebab kena jaga Athirah ni la...hehehe..ayat keling btul aku ni...byk sgt nk citer..pastu semua aku angkut skali..
Athirah skang da mkin kuat..tulang pun da mkin kejap...susu angkat kepala biler nk tepuk kasi dia sendawa...then suka sgt wat mulut...mcm2 jenis gerakkan mulut dia master...hehehe..klu papa dia seribu jenis mimik muka leh buat...anak pulak seribu jenis mimik mulut dia leh buat..klu merajuk mulut sebek..klu nk main2 mulut muncung ..suka sgt la....suka la tgk baby..(ok..skang ni cam dlm dunia ni aku sorang je la ada anak la plak...hehehe)
Athirah klu nk tido dia suka orang dodoi dia...smpi dia da tido baru leh letak...klu mama dia tidokan dia...dia tido ngan baiknyer...then biler letak atas tilam dia continue tido..tp mam dia kena dok tepuk jugak konon dodoi lagi la kan..klu papa dia lak???? papa dia dodoi smpi pejam mata....kira da tido la kan..papa dia letak atas tilam, terus mata dia luar terbuka...hahahaha..then bila tak angkat dia mst wat muka cam nk nangis..so papa dia kena angkat dodoi lagi...hak hak hak...tp kan, klu mama dia take over, mata tgk je papa dia...papa dia nk masuk toilet, mula bunyi "hek hek hek"..papa dia tak jadi la masuk toilet...sb pe??? sebab tu la..suka sgt manjakan anak...hehehe...mmm...biler da ada anak ni kan, baru aku tau yang garang ngan anak adalah aku..yang manjakan anak adalah papa dia..hehehehe...
biler athirah mandi dia suka loncat2...kena pegang kuat2..sb takut jatuh..sepanjang athirah membesar ni, mama dia tak penah pun mandikan dia..sb takut yang len semua mama dia leh buat...papa dia lak? semua pap dia leh buat..mandikan tugas papa la...semua papa dia wat..mama dia kena dok pam susu...klu dia bangun nk main pagi2..papa dia la yang dok layan..biler mam tersedar terkejut la tgk papa dia tgh tersengguk2 layan athirah..so?? mama dia la take over..tp jarang sekali la..hehehehe..sb mama kena bangun dok pam susu...hehehehe...
ok la..setakat ni la citer pasal athirah..nt aku citer lagi ye...hehehe

citer pasal papa dia lak??? papa athirah skang ni semakin hari semakin mama dia sayang..hehe..itu je citer pasal papa athirah...

citer pasal mama athirah plak??? mama athirah kena marah ngan tukang urut sb lasak sgt...so da kena warning dok diam2 kat umah...tuk kesihatan diri...kena warning soh makn ubat...tuk legakan luka2 dalaman..hak hak hak..tp aku mmg tak jaga pntang aku sgt...awal2 sibuk hantar athirah g klinik.papa dia tak kasi ikut mama ttp degil ikut jugak hari ke3 da kuar umah..then ulang alik la jugak..then taksmpi 2 minggu lak mama athirah g pasaraa nk beli baju cantik tuk athirah tuk akikah athirah..then kena marah ngan pak long athirah..huhu...sb mama athirah ni degil sgt, semua marah mama athirah...mama athirah lak???? wat pekak telinga je la...huhuhu

ok la..nt update lagi...bye

No comments:

Post a Comment