Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

August 25, 2012

Muhammad Nur Irfan Azyze

 Hello....lama tak dupdate blog aku ni...hahaha...sb skang ni agak bz..raya pun macam tak raya sb aku kena pantang kan...hihihi....alhamdulillah..aku da selamat melahirkan baby boy pada 14/8 aritu..time puasa jugak kena kan...betul2 ikut due date 14/8/2012....Berat baby 3.25kg....then panajng 51cm...hihihi...
selama ni dok bajet beranak awal la konon kan...alih2 mmg ikut due date...
citer pasal al kisah beranak anak no 2 ni kan...kira mmg macam beranak anak first la kot...sebab apa???? sb kali ni mmg beranak original nyer..hahahaha....takde pakai epidural ke...ubat tahan sakit ke..takde....TAKDE!...hahaha...yela kan..kan aku penah cakap nk merasa sakit beranak caner kan....hmmm..skang da rasa da...menitik gak air mata...bukan time sakit tu..bukan time contraction..bukan time meneran tu..tapi masa doctor letak babay kat dada aku...mmg rasa sebak sgt...guess what??? en hubby yang teman aku tu pun bergenang air mata..terus cium dahi aku tau...agaknyer sb dia tgk betapa susah nyer aku nk beranak la kot....skang ni 24 jam aku dok cium baby aku ni...klu kakak tira ternampak aku cium adik, cepat2 la aku panggil kakak tira tuk aku cium jugak...takut nt kakak kecik ati kan..hahahaha...
kali ni pregnt mmg mcm2 dugaan...dengan sakit itu la ini la..masuk ospital sampi 3 kali kan....ha..citer pasal GBS +'ve tu kan....alhamdulillah.. kali kedua masuk ospital,doktor da kate treated!alhamdulillah..tp pas beranak je, terus baby kena jugak masuk nursery...sb diorang nk monitor batul2...pas satu hari da boleh balik baby aku ni....sb doktor kate normal n sihat...ngeee..suka je aku...hubby lagi2 la..semangat je ....
mmm...klu tgk tajuk pun da tau kan kitaorg dapat baby boy....lg2 la happy en hubby....kejap2 dok g cium irfan..kejap2 cium irfan..mcm dulu tira la..kejap2 cium...baby tgh tido pun nk kacau cium2...sambil cium mst cakap.."syg anak papa ni..."...klu dulu aku kate, gaya macam dia sorang ada anak dlm dunia ni kan..skang ni nk kata apa plak ye...hahaha...no idea....bukan pe..elok2 bdak tu tgh tido mst terbangun sb byk kali sgt dia dok cium..adoiiii....
nama Irfan tu sb papa dia yg suka sgt kan...so...aku ikut je...maksud dia bijaksana....semoga anak mama ni jadi org yg bijak dan berjaya dunia akhirat amin.....:) Nur Irfan Azyze tu sebenarnyer aku n hubby yg letak, tp request dr grandpa tuk tambah Muhammad, so jadi lah Muhammad Nur Irfan Azyze....kalau sesajer aku suka panggil Nur Irfan...so cam tak nak buang perkataan Nur tu...so letak jugak..panjang kan nama anak boy kitaorg..hahaha..nt papa dia watkan cop so tak yg susah2 tulis nama kan...nga nga nga....
mmm..nak citer apa lagi ye...citer pasal saat2 nk beranak nak?????
mmm...mula2 masuk ospital sb ada tanda darah kuar kan..pastu pinggang sakit la jugak kan..tp mmg selalu aku sakit pun...so...hubby kate sb ada darah walalupun skit,sb esok nyer da due date...so kol 12 tgh mlm tu aku pun g la ng hubby, nenek tolong jaga tira..tira lak time tu da tido kan...hihihi....masuk je..seperti biasa mst dr intervw dulu then nk check heart beat baby skali gus ngan contraction..aku takde al tau cntratraction tu caner kan..so aku rasa sakit sikit2 tu la kot contraction nyer....da juga cam selalu, susah la nk dpt heart beat baby..satu sebab perut tebal la kot kan..then last2 ok la ..better then sebelum ni bielr masuk ospital kan...then da setel semua kol 3-4pg tu masuk la wad...wad sorang da penuh so masuk wat satu bilik 2 org kan...still ok  selesa la...esok paginyer,dr datang n check..baca rekod yg semalam dr kate aku boleh balik sb result tgk contraction tu cam takde..aku tak paham sgt..so akan diberi 6 hari algi klu tak beranak jugak aku kena induce al jawabnyer...tp aku cakap kat dr tak mau balik sb aku rasa lain macam je ni...tp mmg lain macam pun...time nk mandi aku rasa perut aku lain macam je..tp cam pelik je la..npe sakit ea...tp takpe la aku abaikan je...then time mandi pun cam sakit la plak...tp aku wat bodo je...kakak sebilik cakap ng aku pun aku cam layan tak layan sb aku dok pikir pelik la npe sakit...then aku baring je...5 minit selang mst cam sakit..sakit tu takde sakit tp cam rasa ish..nak wat pe ni..npe cam rasa gini ea...aku cam gelisah je...hubby datang plak time tu hnatar makanan..(ok aku tka puasa sb kena makan ubat dr kasi..hihi)..then mula la ngada aku..time tu la nk ngadu sakit la..hubby pun teman la aku..hubby kate contraction kot..aku kate ye ke..cam tak cayer..tp hubby tolong kira mmg tiap 5 minit mmg aku sakit...then ilang..time ilang sakit tu cepat2 aku g tandas klu nk buang air kecil..hihihi...5 minit plak mst sakit..ada skali tak sempat kaur toilet da masuk time contraction tu kan...buka je pintu terus melutut aku sb sakit..seb baik hubby ada, leh angkat aku...tp klu hubby takde, aku leh jalan lagi kot..hahahaha...yela kan..aku kan mengada2...hahaha...
then confirm la contraction pas 1 jam lebih hubby pun panggil nurse, diorang check mm..btul la contraction..tp diorang kate jom masuk bilik satu lagi...nk suruh dr check..guess what??? aku kena jalan beb...da la sakit..nk sampi bilik tu mula la dok pegang2 dinding sb rasa cam tak larat jalan sb sakit wooo....nurse2 tu siap tanya.."eh kak, sakit sgt ke kak..."...dlm hati sakit la nurse oiii..then dr la k wat rilek2..aku ni dok sakit la selang 5 minit atas katil tu, dia tak datang2 lagi...time dok tunggu dr, nurse tu kate, klu bukaan baru 5cm ke bawah, leh minta epidural tau...free je...wa..aku mula blink2 mata sb happy...skali dr datang check da 8cm...hancur hati aku..hahahaha...apa lagi...terkocoh2 la nurse2 ngan dr tukar aku ke katil lain n tolak laju ke bilik bersalin...tu la..aku cakap mmg aku sakit diorang tak cayer...da kalut da...tak sempat diorang kol bilik bersalin pakai redah je masuk...da la kau nk beranak sb ada rekod GBS tu ada procedure dia kan...lagi la terkocoh2..seb baik ada bilik kosong satu...leh aku masuk tuk beranak...ramai la dlm bilik aku tu, masing2 dok terkocoh keluarkan itu ini...aku da sakit cam tak tahan je...tak kasi aku teran lak tu..soh aku tka teran lagi..tahan dulu sementara diorang siap2kan brang...hubby pun masuk, dlm kol 11.30 aku masuk labour room tu, then kol 12.10 tghari aku selamat lahirkan baby boy cumel aku tu...diorang selalu ambik hearbeat baby..tp tuk aku da la susah nk dpt kan, then bidan kate tak yh la ambik...sb tka sempat buat preparation, bidan kate takpe, ikut selesa awak tuk beranak...hubby bising jgn bunyi time teran la..aku palk tension siap kate.."abg, jgn la bising"...hahaha..yela da la tension nk meneran ni, dia lak bebel..hahahaha...tp kejap je la aku push da kuar baby...mmg rasa nk nangis..ilang terus rasa sakit2...mmg aku mengerti nape selalu perempuan yg beranak selalu minits air mata pas deliver kan....
ok la..biler teringat time beranak tu cam takut gak...tp happy sgt biler hubby cium kepala aku...then yg best nyer pas dia azankan, nurse biar je la..then dia leh lak dok sembang2 ng irfan time tu..nurse dtg nk mabik baby nurse kate, "amboi...siap semang lagi ng baby dia.."...hahahaha...muka hubby excited giler la...teringat time dia dapat tira dulu...mmg berseri je muka dia...aku pun happy sb dapat bagi sepasang anak tuk hubby...
semoga aku n hubby dapat la mendidik anak2 kitaorg menjadi manusia yg berguna, berjaya dunia n akhirat dan sentiasa menggembirakan hati mama n papa dia...:)
anyway, ayat yg aku ckp kat hubby pas beranak adalah.."abg nk 10 anak pun boleh, tp ayg nk pakai epidural ye.."..hahahahahahahaha,....
ok la nt update lagi.....tgk la buah ati kitaorg yg kedua ni...Muhammad Nur Irfan Azyze bin Nur Latif Azyze...


Muhammad Nur Irfan Azyze Bin Nur Latif Azyze
Mama dan Papa syg sgt Irfan....:)

P/S : Kakak Tira pun mama and papa syg teramat2 la jugak....:)

No comments:

Post a Comment