Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

August 03, 2012

Menghitung Hari..

Hello...rini da masuk minggu ke 39 aku pregnt...so skang ni hanya menunggu masa tuk melahirkan my second baby...kata doctor baby boy..en hubby org paling happy..katanyer seronok nk dpt anak sepasang...tp mengandung kali kedua sepatutnyer aku da biasa sb da pernah pregnt tira kan, tp ni lain, aku rasa selalu letih n cepat penat..cepat lapar semuanyer cepat..tup2 da 9 bulan..hahahaha...masuk ospital 2 kali..ambik ko...tp takpe la..itu la pengorbanan seorang ibu kan..kadang2 nangis cam budak2 sakit belakang...
sejak2 kebelakangan ni nangis sb badan sengal2..nangis sambil en hubby pujuk2 last2 tertido..da satu kerja kan en hubby aku kena pujuk aku cam dia selalu pujuk tira bile tira nangsi2 sb ngantok nk tido kan...skang ni mama tira plak dok nangis2 sampi tido ...en hubby la yang dok dodoi smpi tido..dugaan tuk aku adalah sakit2 mengandung..en hubby lak dugaan dapat bini mengada2..hahahaha..takpe la..susah sama2 senang pun sama2 kan..
sejak2 ni da terasa sgt nk ambik cuti lama2..tak larat nk keje...tambah2 di bulan puasa ni kan..alhamdulillah.setakat ni penuh lagi puasa aku...walalupun en hubby kadang2 soh aku buka je biler tgk aku lembik kan..tp aku tahan gak..nt mst kena ganti byk kan..due date aku 14/8 so pape pun mmg kena bulan posa la kan..hihihi...
aku ni tak sabar nk beranak...sb tak sabar nk brest feed baby...hihihihi...then tak sabar nk bau baby....skang ni asyik bau macam2 tira je...ish...rindu la biler sebut tira..dia kat taskan..kena tunggu papa dia balik baru jumpa dia...rindu la weiii...ini la kot kan naluri seorang ibu...jauh sket je ngan anak mula la nak menitik2 air mata...nt tira besar dok sebelah umah mama ye syg...tak leh jauh2...baby dlm perut pun sama..mama tak leh jauh2 ngan korang..apatha lagi klu ng en hubby kan...hahahaha
esok igt nk soh adik kau watkan seri muka..nyum2...kat sini aku beli tak penah sedap...sedih kan...huhuhuhu..rini mak aku masak...masak nasi minyak ngan kari ayam ng sambal udang..nyum2....then sempat lagi aku wat cheese tart aku...jem cam lain sket dr biasa la sb kedai lain...da lama giler aku tak wat baking2 ni kan...ttiba2 teringin...puas en hubby larang aku wat keje..tp aku tetap nekad nk buat..dia kate blik keje nt dia watkan la..tp aku tak sabar..buka posa terus nk makan kan...hahahaha..da siap pun..pastu ngadu penat...dah en hubby susah hati..kihkihkih....tka ngadu kang rasa palik lak...
selama ni, en hubby banyak tolong aku..tak tau la camana aku nk idup klu dia tak de..tak pun jauh seminggu dr aku..my mom minta kau pantang seminggu 2 kat kedah..en hubby takpe la..keje la kat sini..erkkk....nt caner cik tira nk tido klu papa takde...mama peluk dia mana mau..nak papa peluk baru tido..nt caner mama lak? klu papa takde mama caner...uishhh....rasa dunia putar360 darjah agaknyer...tak nak la...nk dekat2 ng hubby...sb da biasa dia ada...klu hari2 makan ikan goreng time pantang pun takpe...asalkan dekat ng hubby...walalupun aku tau takknyer en hubby bagi aku mkn ikan goreng je kan..hehehe..seb baik la en hubby pandai masak..senang ati aku..tambah2 time aku penat kan mst dia tak penah merungut masuk dapur..I Love U la en hubby...
ok la..nt update lg...bye

No comments:

Post a Comment