Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

August 09, 2012

39 weeks++

Hi...ni mak buyong da 39 minggu lebih da ni..tanda2 nk beranak mcm2 perasa aku da rasa ni..tp still tak beranak lg..adoiiii...nk beranak bukan leh paksa2..da tak masanyer tuk kuar lg..itu la kata mak aku..so tunggu je la...tp klu kat swasta ni mau da kuar da...tgh dok timbang2 cak cak lagi ng baby..hihihihi...smlm time mlm da rasa contraction..berulang2 kali...rasa sakit teramat kat pinggang, then perut memulas disertakan ngan rasa nk meneran pun ada...adalah dlm 45 minit..on off on off..tup2 cik tira dok main kete mainan dia tu terbalik menjerit nangis kuat2...terus ilang rasa sakit dok p kisah cik tira plak...pastu ajaibnyer ilang plak rasa sakit2 aku tu..mmg pelik aku ni..klu org lain, da rasa sakit tu mst akan rasa jugak kan..ni tak..terus tak rasa..cuma sakit ppinggang je....so biler la nk beranak ni...
14 ni ikutkan date tuk beranak...tp klu tak beranak jugak doctor myb bg masa seminggu lagi kan..so tak raya la aku..cian mak aku tak dapat la blik kedah....adik n kakak ng abg aku tak dpt la nk balik raya ng mak aku..ishh...rasa bersalah sgt ni...semoga aku leh beranak cepat la...tak yh la nk menyusahkan org lain..huhuhuhu...dilema btul aku ni...ni pg2 satu badan menggigil....tak tau npe..rasa seram sejuk..;inggang mencerut2 sakit..perut memulas2 tp takde plak rasa nk meneran tu...asal pas sahur mst jadi gitu...huhuhuhu....badan tak selesa...biasal amengandung kan....pape pun harap2 cepat la aku bersalin ni....
tak sabar nk tgk anak laki aku ni...then dlm masa yg sama nk sgt balik raya kedah...da lama sgt aku tak balik kedah..sejak2 keje mana de aku balik..dulu time belajar rajin gak la balik...huhuhuhuhu....yela keje ofis kan..bukan ada cuti yg specific...tak cam sekolah ada cuti sekolah kan...time tu leh horay horay la...hihihihi..kitaorg ni harap cuti je la...huhuhuhu....
nk cuti pun baru start keje kan..cuti mana byk lagi...so kena la jimat2 cuti ni...
nk citer apa lagi ye...mmm...jom citer pasal cik tira...
skang ni cik tira menjadi semakin aktif semenjak nenek kedah dai datang dok skali sb nk teman mama dia beranak nt...jadi..sagt la aktif smpi mlm2 nk tido pun ko l12 lebih..sabar je la kitaorg ni....pastu asal klu marah je pandai buat muka sedih smbil mulut muncung dan badan dihinjut2 kan..konon nk nangis....then klu tunjuk jari kita kata jangan...mau dia gigit jari kita ni anggap kita main2....pastu sengeh besar2 tak nak kita marah dia.....main kereta mengalahkan budak laki....siap ada bunyi2 lagi biler kereta dia berjalan....klu jalan dlm rumah tak berupa jalan pun ...berlari je keje dia...itu tak lagi dia main2 lawan lari ng nenek dia..nenek tak lari pun tp bilang 1,2,3...dia pun lari dr ujung rumah ke ujung rumah (dlm rumah je la)...then mengah2 penat...tp klu suruh 20 kali lari ulang laik pun sanggup asal dpt main kan...hahahahah....
ok la..nt update lg..tak larat nk tido...k bye..

No comments:

Post a Comment