Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

March 27, 2012

Pregnant ke -2

Hellu..lama tak tak update...hahaha..sb sibuk je..sibuk apa? sajer2 menyibukkan diri...hihihi..mcm2 nk citer tp tak sempat nk diceritakan...macam2 la..smpi aku sndri terlupa...ok..aku da berjaya mengharungi 3 hari 2 mlm tanpa cik tira dan en hubby...cayer tak???? first time aku jauh ngan diorang..aku kat PD diorang kat melaka....kan aku kate nk soh hubby ikut kan...tiba2 aku cancel sb aku tak tau schedule aku...nt klu diorang dtg aku lak busy kan...nk kate bz takde al..tp cam ada aktiviti la...nk kate penat takde la...tp ok2...best cume aku terlalu rindu dua org tu la...
hari pertama da rasa lain ..hari kedua da nangis2 tepon smpi en hubby kate nk dtg ngan tira...tp aku kate tak yh....hari ketiga..perghh...bangun awal2 pg..siap2 beg pakaian nk balik...smpi roomate yg dok share bilik hotel tergelak la tgk aku...ye la semangat sgt nk blik..then tghari nk ke ptg tu dpt la jumpa dua org tu..ilang la rindu..tp blum ilang btul2 lg sb smpi skang ni pun dok rasa rindu tak ilang2 lagi..teruk kan aku ni...tak tau la caner lak nt2...huhuhu..kalau boleh tak nak la jauh2 kan..tak best..asyik teringt je..aku kat sini mkn sedap2..almaklumlah buffet kat hotel kan..pastu mula rasa sedih..apa lah en hubby n tira mkn...tp seb baik sblm pergi sempat juga kau masak gulai daging tuk hubby....yela..dia ada ckp gak la nk aku masak daging kari sblm aku g...seb baik sempat..cik tira lak mama sempat juga wat pencake...walalupun papa yg mkn byk tp takpe..sblm pergi ati da lega kan...hihihi
aku g tak sorang, tp baby dlm perut teman aku...baby tira lak teman papa....adil la kot...cuma baby dlm perut ni takde la nakal2 sgt..cumabielr terkejut org jerit dia akan kick perut mama...hehehehe...
sebab da masuk keje..so hari2 sibuk, balik umah penat je..so jarang la nk berckp2 ngan baby baru ni...syg sgt kat dia..sama cam mama syg kakak tira tu...time tira dulu 24 jam aku dok ckp ngna dia...kali ni da kurang sket..mama minta maaf ye syg..papepun mama syg dua2 anak mama...mkn vitamin n ubat yg bagus2 tuk anak mama jugak...kadang2 mama mkn sedap2 papa belikan atas alasan mengidam..so baby mama pun dpt mkn sedap2..hahaha..kakak tira pun sama la jugak....apa mama mkn mst panjat kerusi duduk sblh mama n nganga mulut smbil tepuk2 bahu mama(konon kita kawan kan...)...hahahaha...cik tira mmg kelakar..tiap2 hari mama gelak n ngamuk pasal dia....baby dlm perut pun memahami biler mama kena angkat kakak dia tuk dipujuk....takde la meragam n buat mama sakit2...bagus btul anak mama 2 org ni...
skang ni tak sabar rasa nk lahirkan baby dlm perut ni...masih tertanya2 baby girl ke boy...harap cam boy tp klu gurl pun mmg syg sgt2 jugak...hihihihi...klu girl abis la papa...dua2 berebut nk papa angkat...cam kakak tira skang, pape semua nk papa..klu no 2 pun sama...tp takpe, papa besar dan gagah..mampu angkat dua org ni....
klu ttiba2 ada rezeki yg ketiga..mama tak tau la ye..hahahaha...
pregnt kali ni takde msalah sgt..sakit2 kurang la...then muntah2 sebulan pertama je...nk mengidam tu kali ni lain sket..semua benda aku nk mkn...hahaha..tp klu tak dpt aku takde la cam nangis2...cam ok je la..lupa gitu je..pastu teringin benda lain...then nk moody2 takde la sgt..cam tira dulu, sikit2 nak nangis..kali ni mama kebal sket...cuma garang la..nt anak mama no 2 garang ke tak ea...hahahaha
harap2 ok2 je...cik tira mmg garang..tp tgk la klu da smpi limit dia, dia marah la org yg berebut2 ngna dia..klu x ok je la..tkade la garang...tira ni setakat yg aku tgk murah hati..apa dia mkn, mst nak kasi share ngan mama jugak..ngan papa..botol susu pun klu dia minum klu mama nak dia akan sumbat jugak..tp mama of course la tolak kan..tak nak la...hihihihi...then nakal tu tak leh nk kata apa la kan..nakal yg buat mama gelak...tiap2 hari tersenyum tgk perangai dia walalupun rasa cam nak naik hantu bielr dia wat sepah2...tp sabar je pikir anak kan....lagi  satu pun tak leh nk ber hantu sgt sb mmg rasa kelakar..opsss...rasa baby dlm perut gerak..hihihi..selalu jarang2 dia gerak..mungkin sb baru nk masuk 5 bulan la kot kan..so tak terasa sgt dia gerak..hihihi..rindu la time mengadung dulu bielr rasa baby gesel2, then tendang, then ttiba2 rrasa digeletek pun ada...nk tgk yg ni sama tak..hihihi...
ok la..rini cik tira demam sket..td anta kat taska dia ok tak nagnis sb mama no 2 dia ambik dia kan..sian anak mama..agak2 klu teruk nt aku g ambik bawa g klinik lg la...td da bekalkan ubat demam...harap2 ok la...lentok je kat papa dia..mama yg kena bawa kete..mmg manja la..papa dia pun sikit2 cium la pipi..sikit2 cium la kelapa cik tira tu..pastu kejap2 ckp "syg papa ni.."....sepanajng perjalanan la cmgitu...mama pun naik jeles..hehehe.. tp mmg pun, syg sgt la dia kat cik tira tu...kadang2 kena igtkan baby dlm perut ni...siap kena ckp .."ai..ni anak abg dlm perut ni da lupa ke"..biler kate gitu laju la datang usap2 perut...kakak tira pun dtg la cium perut mama..konon2 dpt cium adik la kan..hihihihi...ok la..nt update lg..nk abiskan tulis paper aku ni..kasi gempaq sket..hehehe..ok la..bye

No comments:

Post a Comment