Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

June 24, 2011

Sesak nafas..

Hellu...rini rajin nk update blog..entry kali ni mst citer pasal Athirah...lately ni athorah sgt la active...dia da suka golek saner sini....2 kali athirah nk jatuh dr tilam..n nasib baik aku sempt selamatkan dia..tilan bujang je pun athirah tido...satu kali tu tgh pakai kan dia pampers..then dok tuang minyak..kejap je dia pusing n nk tertonggeng kat lantai..paling takut biler kepala dia...ye la isau la kan klu terselihu ke leher tu...cepat2 aku angkat...tu pun menjerit aku...satu lagi smlm..dlm kol6 lebih..dia bangun...main2 dia la..aku nk bangun smbhyang...tp tid jap dulu...ttiba2 ati aku rasa tak sedap..then rasa cm dengnat athirah ttiba2 jerit..aku bangun cam hantu..pastu toleh tgk dia..Ya Allah..dia nk terjerumus kat lantai..kepala pun da nk kena lantai....aku jerit la..hubby terkejut bagun automatic angkat athirah..ya Allah...aku mmg sesak nafas la time tu..klu aku tak sedar....apa jadi kat anak aku ye....nk nangis aku rasa....kol 5 gitu pas minum susu,...hubby lupa letakkn bantal tuk hadang dia dr jatuh...Aku rasa sebak sgt...menyesal klu jadi pape kat athirah tu...rasa cma nk tercabut nyawa aku biler terkejut tgk athirah tu...so...mulai esok aku atua hubby akan tido sebelah athirah...tak nk benda tu berulang lagi...nasib baik..tangan dia dok tahan badan dr jatuh...hubby peluk athirah tak lepas2...sb dia pun terkejut...aku nk tarik athirah kat aku tuk peluk pun dia tak kasi...aku syg sgt kat Athirah ni..dia bagiakan nyawa aku tau...sedih biler teringat balik..dulu dia kuning masuk ospital 2 kali pun aku tak ilang lagi gabra tu...ni kan pula klu athirah sakit lagi..aku takut sgt...syg sgt kat athirah ni...aku nk tidokan dia dlm katil dia tak nk..dia nangis..tak sampi ati..athirah selesa tido atas tilam bujang dia je..tempat lain klu tido dia akan bangun2 nangis...nk tilam dia tu jugak...huhuhuhu...takpe..nst time aku or hubby tido sebelah dia..igt nk letak tilam dia antara katil kitaorg n dinding...so cam selamat sket la...tgk la caner nt pindah umah kan..
Ahtitah da besar..so dai da pandai buat macam2..sebagai contohnyer...kipas letak kat stroller dia abis dia rosakkan..mcm mcGyvr...semua tercabut..kusing aku baru beli ekor pun da bengkang bengkok...then aku nyer Vaio ni sikit lagi dia nk relaikan..adoi....dengna bantuan walker dia..abis barang2 aku kat bawah dia nk lenyek...nk marah gak kadang2..baru je besarkan mata dia buat pe tau??? dia sengeh nmpk gusi...so..caner nk marah dia????????? tgk org mkn dia ajuk cara org mkn..dengan wat mulut kunyah cam org takde gigi makan..bielr dia mkn pandai buat org terliur...adoi..itu la athirah skang ni..she's really grow up already...love her so much..hubby lagi2 la syg benar kat anak dia...tiap2 hari 1000 kali agaknyer kate .."syg papa ni...syg papa ni.."...hhahhahaha (sempat algi usik hubby aku ni)......takpe la..dia syg anak dia kan..bini pun dia syg tu...heheheheh...athirah ni anak manja tau...aku marha dia gelak...pastu baru senyap..hubby marha dia takut...pastu dia senyap..tka pun wat muka nk nangis...kitaorg manjakan dia..tp klu wat salah..kitaorg marah...da marah angkat cium2 balik..then dia nk nangis ke masam ke..terus bertukar jd gelak...syg sgt dia sorang ni..

ps: mama minta maaf ye tira sb buat athirah nk jatuh..nt mama lebih berhati2 ye...tira la penyeri idup mama...n i really love u so much..

1 comment:

  1. Anak aku, aku lapik comforter atas lantai. tengok dia takde. rupanya ada kat bawah penyangkut tuala haHAHA

    ReplyDelete