Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

January 03, 2011

Athirah jumpa Dr..

Hellu...rini nk citer pasal Athirah jumpa doktor...rini start la kelas kitaorg...then da start la hantar ke rumah jiran tuk dijaga..time hantar raswa senang ati so ok la kan...then g la kelas...da g kelas tu kwn2 yang jumpa tegur la aku...tiap kali tegur tgk muka tgk perut..tgk muka tgk perut...kelakar la plak..terkejut kot aku da beranak...tp klu aku tak beranak lagi bukankah diorang akan lagi terkejut??? hak hak hak...

ok la..rini ponteng 2 kelas..sebab??? sb nk bawa athirah g jumpa doktor pakar mata...so pilih Pakar putri nyer tempat...sb aku risau sgt..mata kanan dia keep jadi taik mata then kadang2 kuar air mata...isau 2 doktor aku jumpa tp still tak ok..sb rasa tak puas ati n nk xplenation yang buat aku confident, so bawa jumpa pakar..doktor kata pe tau? doktor kata mata Athirah takde infection..(alhamdulillah)..then air mata n taik mata tu terhasil sb mata athirah kering so air mata akan kuar memandangkan liang tuk air mata belum lg terbuka ...so sb tu la jadi kuar air mata..taik mata lak...sb air mata menjadi pekat so jadi la taik mata..doktor kasitempah 3 bulan..klu tak ok pikir cara lain...skng aku rasa lega sgt...:)
time doktor nk check Athirah tgh tido...ngan nyenyaknyer dr rumah pengasuh lagi..then ttiba2 doktor nk buka mata dia smbil nk teropong mata dia..pe lagi..menjerit la Athirah tu..terkejut doktor n nurse...smpi doktor pun takut then kata "kasi susu kat dia.." hak hak hak..doktor pun cuak gak..then kitaorg kata la "dia bukan lapar tu..tp dia mmg marah klu org kaco dia..."...then doktor da ok sket..tak cuak sgt da...hehehehe..lama gak doktor check then lama jugak la athirah menjerit..tp tau aku rasa pe??? rasa cam nk angkat Athirah n peluk dia sambil dodoi..cian rasa tgk dia menjerit tau..klu kat umah da laju2 aku or hubby angkat...sebenarnyer dia bukan nk nangis..tp dia marah tak pun nk perhatian...angkat ok la dia...siap leh buat 1000 jenis mimik mulut lagi tau...hehehehe
balik je dari ospital tu tepon la my mom...citer pasal Athirah ni..then aku tangkap la gambar athirah yg masih belum ilang marah dia sb kaco dia tido td...tgk la gambar kat bawah ni...takut aku dibuat Athirah ni...


"Geramnyer aku..tgh mimpi best2 org kaco..ish ish"....

On da way balik igt nk g kelas tp da agak lambat n kepala bersenyut2 la plak..so tak jadi g kelas...penat la rasa...ke sana sini...pantang pantang jugak tp terpaksa la demi anak kan...then g kelas..klu skip kelas nt tka paham lak belajar...

Citer pasal pengasuh Athirah...igt nk hantar kat nursery UTM tp..da penuh sdih sgt..then decide nk round taman belakang UTM..jumpa la sorang kakak ni dia nk ambik upah jaga Athirah...ok la...tp tak tau npe tak sedap ati je rasa...dia nk ambik upah 250...tp klu leh nak aku ambik Athirah awal..tak nk la jaga smpi kol 5..or 4.30...ok fine...then paling aku tak berkenan biler dia kate "tak pe kan klu akak nk bawa anak kuar jalan2.."....??????????? aku kate la "ish..kak anak sy kecik lagi, kak nk bawa g mana"..dia kate "aah..nt besar sket....ala..kadang2 suami kak nk bw kak shopping2..kak bawa la...budak2 kak jaga dulu pun kak bawa..ibu diorang tak kisah..kasi je.."..aku kate "ooo..."...dalam ati CANCEL!!!!!....
aku ni sebenarnyer tak de la cerewet...nk bayar 250 pun ok..asal jaga anak aku baik2..tp klu nk bawa kuar anak aku???? tak nak la...aku nk bawa kuar pun takut2..punya la berhati2...isau tu isau ni...even klu anak aku da besar...sb aku syg sgt anak aku...apatah lagi klu aku nk biar org bawa anak aku ke hulu hilir...tak nak la..klu jadi pape kat tgh jalan ke...tak nak la..takpe la..last2 decide ngna hubby...kitaorg atur jadual...hubby cancel satu subjek n replace ngan subjek lain..at the same time aku try to change jadual ngna lec...either one la kan...sb jiran aku kol 12.30 smpi kol 3 dia tak free....anyway dia tolong je sebenarnyer...so takpe nt aku gilir2 ngan hubby ambik Athirah...:) demi Athirah kitaorg sanggup susah payah..sb syg sgt kat dia..dia baby lagi..tak tau pape..so kita sbg ibu n ayah dia lah patut buat yg terbaik tuk dia..:)
anyway...takut jugka nk hantar kat org kita tak kenal ni..kena juga siasat latar belakang org tu jugak la kan..yela...9 bulan mengandung..beranak ngan susah nyer..nk jaga ngna penuh kesabaran..mst la kita hargai anak kita..syg anak kita..so takkn nk senang kita sanggup risk kan anak kita kan.huhuhuhu....
seriously...hantar je Athirah nk menitik air mata aku..cian sb nk tinggla dia kejap..Athirah pun diam je...tau kot mama dia nk tinggal dia kejap...then da hantar...smpi fakulti hati meronta2 nk balik cepat..nk ambik Athirah...sb rindu sama dia...huhuhu...time tu la rasa rindu nk dgr Athirah marah...:)

ok la...aku lapar nk turun mkn jap....sblm tu nk tayang gambar hubby jada Athirah ni...see below pic...
Camni la hubby aku tiap kali dia angkat Athirah....sejuk perut aku tgk..syg benar dia kat anak dia tu....:)

ok la..bye

No comments:

Post a Comment