Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

September 04, 2012

My Day With Irfan..

Hello..lama plak tak update blog kan...hihihih...sibuk da skang ni..sb skang ni aku sorang yg kena jaga irfan time en hubby g keje...my mom da blik kedah da..sedih...klu mak ada boleh la dia selalu main ng irfan..bagi irfan susu...pastu irfan ngamok mak pujuk..skang ni semua aku kena buat la...tp sb anak 2nd kan so da ok la..
time tira dulu, mmg tak berani...kali ni ok la..aku leh kasi mandi..dia nangis aku pujuk2 ng sabarnyer...then irfan nk susu pun aku leh suap ng happynyer...then kadang2 aku kasi direct...yg best kali ni aku dapat kasi irfan minum susu ibu direct...time tira dulu asyik kena pam sb tira susu minum ikut botol..irfan botol ok direct pun ok...kadang2 dia ngamuk nk botol gak..tp kadang2 dia minum direct gak sampi kenyang...seronok sgt...hehe
time siang aku mmg fully jaga irfan..tp kol 8 takpun kol 9 mst aku da pengsan da tido..hahaha...sb penat kot..so hubby take turn la jaga irfan dan kakak tira..hahaha...kakak tira baik sgt..kadang2 biler adik nangis, mst dia akan lari2 g pujuk adik...tak penah la lagi aku tgk dia berkasar ng adik dia..pukul ke..tak penah pun..dia suka biler tangan adik dia kena dia..pastu klu adik nangis, mst kalut nk cari susu...kalalu aku nk tukarkan pampers adik, kakak tira la paling sibuk, cari pampers..pastu ambik kotak bekas minyak..losyen...baik sgt kakak tira ni...sb tu mama syg sgt kat kakak tira...ni skang ni da rindu sgt ng kakak tira..tp tak mampu lagi nk jaga irfan ng tira sekali gus...tak menang tangan kata org..takpe la..kakak tira siang2 hantar ke taska...leh dia berkawan dan belajar kat sana..kl kat umah nt main je keje..pastu kat taska makan ikut time jugak..nt kat umah takut tak sempat meelayan kang..klu en hubby ada ok la...klu tak de tak berani...irfan ni nmpknyer sudah terlalu dimanjakan..asyik nk diangkat je..leta nangis..aduh...kakak tira pun da terlebih manja ng papa dia..skang ni adik irfan pun cam sama je...kali ni terlebih manja ng mama dia plak...nk tido nk org dukung peluk2..klu letak atas tilam sambil kita tepuk2 tak nk...aiii....penat wooo...
mlm2 irfan suka berjaga..kadang2 aku cian hubby aku bangun gak then kasi minum susu direct kan...tp nk kasi sendawa tetap en hubby gak..klu skang ni hubby tak de mmg aku berjaya la dok sendawakan..tp klu hubby de mst aku kasi kat hubby..hahaha..nk sendawakan baby sebenarnyner kena perlukan kesabaran..kadang2 lama tepuk tak juga sendawa...klu tak sendawa kan selalu nyer bahaya...
eh..ok la..nt update lg..adik irfan da bangun..huhuhuh...k bye

No comments:

Post a Comment