Our Lovely Journey......

Daisypath Anniversary tickers

Athirah's birthday

 Baby Birthday Ticker Ticker

My second child...:)

Lilypie Pregnancy tickers

February 04, 2011

Kejapnyer cuti...

Hellu..lama giler aku tak update blog kan..hmm..sejak menjadi ibu mithali..acececee...sejak menjadi mama ni la kan..asyik bz je...masa yang ada ni kena buat benda lain...contohnyer..buka buku..g beli pampers athirah..g cari susu athirah...hahaha...biler athirah da kat umah..mmm...tak leh nk wat pape selagi dia tak tido...apa lagi nk sntuh blog ni kan..mm..skang athirah da 2 bulan lebih...dia sudah pandai bercakap2..sudah pandai senyum2...sudah pandai jugak marah mengamuk biler di ganggu.,,hahaha..seronok ada anak ni...mmg la tension kadang2 bilerdia nangis....tp bielr dia ckp2, dia senyum2..rasa epi je...sebagai buktinyer..ha..sepanajng cuti raya cina selama 1 mingu ni aku langsung tak buka buku or wat keje assignmnt..sb asyik melayan athirah je..(ok ..itu salah satu tp ditambahngan alasan aku malas..hahaha)..
cuti kali ni aku balik kedah dulu smpi ari rabu then balik muar..skang lokasi aku di muar...jap g nk balik JB..sebelum tu nk g melaka jap repair gigi yang rongak ni..aiyaaaammgl....balik kedah...mcm2 citer nk citer..hehehe....balik jumpa ngan aisya..da besar..baru 3bulan lebih da pandai meniarap n pusing sendiri..percaya tak?????anak cousin aku da 5 bulan tak leh meniarap lagi...ok..anak sedara aku tu mmg hebat n cpat...dia umur 2 bulan da mengekek gelak...aku pun pelik...mmg laju benar dia...pandai cakap tu tak leh nk kate la kan..tp cakap gaya bby la..kang cakap cam kita kang famous aku masuk berita..hahaha....ok..tp berbanding athirah, athirah lagi besar..hehehe..athirah kan chubby2 sket...aisya lak slim...hehehe...tp biler tgk athirah ni..perkembangan dia samer cam aisya..skang ni da suka isap tangan..da cakap2...umur 2 bulan..nt gk 3 bln nt dia leh meniarap tak..mmm..airah ni da 5 kg..tak au la ok ke tak ni...mmm...ok itu citer aisya..citer putra lak??? haaaa....klu nk tau dia kat umah jadi bodygurd..jaga aisya n athirah skali..suka benar dia cium aisya..then lama2 dia start cium athirah lka...tgk je budak ekcik dua org tu, mula dia menjerit "biiiiiii....." atau dalam erti kate lain yang kita paham adala "baby"...klu aku ckp kat putra gini "putra jaga baby jap ea..aunty nk siap2 jap"..putra pasti menjawap "mmmm...." smabil angguk2..then g duduk sebelah baby..klu org lain contohnyer mak long dia aka mak aisya nk pegang , diaakan marah..ok..mmg bagus btul bodyguard ni..tetapi...ada TETAPI....kalau ttiba disuakan kepadanyer air mangga or keropok...terus lupa pasal baby...terus olangkan diri tau..ish2...sebab baby kecik akt umah minum dlm botol..dia pun minum air mangga dalam botol..sb baby nyersusu kaler putih, dia pun merengek kat mak dia nk susu...ok..penangan baby pada putra mmg hebat..hak hak hak..putra ksng minta tolong pape senang je..tambah2 ambik barang..dia mst dapat cari sampi jumpa..hehehe..dia da besar..syg gt putra n aisya ni...putra nakal mama dia pukul dia..aku rasa sedih sgt biler tgk dia kena pukul ..padahal pukul kat tangan je..tp tgk dia nangis..rasa sedih sgt...mm..tu la putra, nakal sgt..mama dia pukul la...huhuhuhu...di bangun pagi cari baby..nmpkje suka la..ad skali tu, baby aisya menganigs..dia g kat dapur minta "cucu...cucu"...minta susu..dia tau baby nangis mst kena sumbat susu..so iler aisya nangis dia g dapaur minta mak long dia susu..nk pujuk aisya..alahai..cumel kan putra ni..ok aku citer pasal putra smpi bierl tak abis...mmm....yela..aku kan ssyang dia...aisya pun syg jugak..tp aisya kang kecik algi..blum macam2 ragam cam putra tu...hehehe
skang ni athirah tgh tido...awal2 klu tgk grandma n grandpa dia menangis la...sb tak kenal kot..skang ni da jadi bestfrend...hehehe...mm...athirah makin bear makin cumel..makin syg aku akt dia...hubby lak...mmm...cam dlm dunia ni dia sorang ada anak la gayanyer...syg benar kat athirah..bangun pagi tgk anak takde sebelah dia da menggelabah cari2 athirah..hahahah..klu mama dia takde pun cari jugak...contohnyer..aku dlm bilik air dia tak nmpk kelibat aku mula la panggil "ayg....ayg..."...hehehe...syg sgt dia...mm..walalup;un kadang2 gado jugak..tp ttap syg dia..yela..aku ni kan cepat tension...seb baik dia ni cool orgnyer..klu aku majuk dia still pujuk lagi..hhehehe...selalju pikir awal2 kawin mmg indah la semuanyer..da lama2 malas nk layan..tp setakat ni ok lagi la...harap2 smpi bila2 la..hehehe...
mm.membebel je aku ni kan..mm.ok la..nk turun bawah nk tgk athirah yg tgh kusyuk tido tu...k ..nt bielr2 aku rajin aku uplaod gambar athirah...byk gambar dia...tp hp kat bawah lak..so malas nk gerak2..sb aku syg lemak..hahaha..ok la..bye

No comments:

Post a Comment